• Loidi

Gravid med BF MAJ 2024!!

Hej! Loidi här, 29 år gammal.
    Genomgår ivf, första insättning med en fryst blastocyst verkar ha tagit sig som det ser ut just nu. 

Jag har testdag officiellt 6/9 men plussar sedan igår. 
    Var otroligt krossad då alla plussade så himla tidigt, men det kom ett plus även för mig. 

Idag var strecket starkare och digitalt test gav utslag. 

Kul med en grupp där man kan följas åt! Hjärta

• Loidi
    Noelani skrev 2023-09-01 10:25:06 följande:

Loidi, 

Då sitter jag och lipar här igen 😅 vet i fasiken varför din graviditet berör mig så mkt hela tiden ❤️❤️❤️ är så himla glad för din skull och hade hela tiden en sån stark känsla att du skulle plussa.. så knepigt! Haha

Lele88, 

Tyvärr inga bra råd.. jag kommer på mig själv också tänka dumma tankar av och till.. försöker hålla mig sysselsatt med att läsa mkt positivt och tänka framåt... 

Haha då kan vi lipa tillsammans 😅❤️ 

Kommer inte pusta ut förens det är plus på testdagen, men känns väl ändå som om det ska gå vägen när mitt plus kom såhär sent. 5 dagar kvar, heja ❤️

• Loidi

Janbo, 

tusen tack, börjar kunna andas lite och smälta att det är ett plus på stickan 13 dagar efter återföring och att det varit det 2 dagar i rad. 

Längtar till 6/9 och ett plus även då, så jag Kan ringa klunken och berätta ❤️

• Loidi
    Noelani skrev 2023-09-01 14:25:47 följande:
    Gubben resonerade exakt likadant.. jag förstod inte riktigt varför. Är det för att du tänker att det på något sätt kan ändra sig just då?
    Jag tror att det känns lite mer på riktigt att kunna ringa å säga att det är plus just på den dagen kliniken valt att ha som testdag. Men jsg vet ju att om de stegrar sig dag 12 och 13 lär de inte ändra sig överdrivet mycket tills onsdag nästa vecka Tungan ute
  • Loidi

BF 3/5
    Janbo, 34 år, första barnet och fjärde försöket, KG på tredje försöket 

BF 4/5
    Noelani, 39 år, Första barnet, IVF, 10 års försök

BF 8/5
    Loidi, 29 år, första barnet, IVF, Första försöket. 

• Loidi

EmKayBee,

Fick lite brun flytning 2 dagar, men blev mindre och har varit borta i en vecka nu ☺️ får starkare plus varje dag. Imorse testade jag dock inte. 

Har officiell testdag nu på onsdag, så väntar tills dess och ringer kliniken då ☺️

• Loidi

Noelani,

Det är alltså olika hur man gör med Progesteron? Jag trodde alla behövde ta det haha.
    Mina tabletter tar slut på torsdag morgon, de ska bestämma hur mycket mer jag ska ta på onsdag. Trodde bara man skulle ta de innan och under återföring typ? 

Vad gör progesteronet nu när man redan visar positivt på gravtest? Så mycket frågor 😅🙈

• Loidi

Noelani,

De pratade något om v 12 för mig, har en hel del på recept kvar så jag tror att det är tänkt så ☺️

• Loidi
    Janbo skrev 2023-09-03 17:53:42 följande:

Intressant att läsas andras symptom.

Mina symptom har lugnat ner sig lite. Ingen halsbränna längre och bröstvårtorna ömmar bara lite.
    Jag är däremot så hungrig!! Kissar mycket oftare, gick upp tidigt vid 06 för att kissa vilket aldrig händer annars. 

Dessvärre också mycket flytningar.. känner också en hel del stickningar och svepande molande över livmoder. Gasig, uppblåst. Väldigt lite illamående, kommer snabbt och övergående i mellan åt.

Tog ett vanligt test igår (nu måste jag sluta!!) och strecket var bra mycket starkare än kontrollstrecket.

Jag är i 5+2 😃

Haha jag är också testmissbrukare, helt sjukt 😂
    Bestämde mig igår inte testa idag, utan testa på onsdag på min testdag. 

Men sen kliade det i fingrarna vid 11 idag, så testade efter att jag redan kissat 2 ggr idag. Det starkaste testet jag fått positivt på sedan jag började få plus.
    Vet inte varför man testar så ofta? De är som att man tror att man inte är gravid om man inte ser det på stickan 😅🙈

Svar på tråden Gravid med BF MAJ 2024!!