• Tanya85

Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023

Hej! Idag är jag på Sprutdag 1 med Gonal-f (150) och på dag dag 5 börjar jag med Fyremadel fram till dag 8 då det är ultraljudsbesök. Några fler som är igång med sin IVF-behandling och vill följas åt?

Jag är 38 år och min sambo 35 år. Vi har försökt bli gravida i 1,5 år. Första gången vi försökte blev jag gravid men fick sen ett tidigt missfall. Sen dess har jag inte blivit gravid. Längtar så väldigt mycket efter vårt första barn Så kan knappt tro att det vi äntligen är igång!

• Svar på tråden Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023
  • Awesomeginger

Mathilda88: jag har aning högt TSH, 3, jag har tagit levaxin nu sen första mötet med cliniken i början av Augusti. Skulle vara intressant och se vad mitt värde är nu. Men som jag förstår det så påverkar sköldkörtel cykeln. Och denna månaden, första månaden sen jag börja äta levaxin där jag inte har varit igång med injektioner så hade jag ägglossning dag 20 istället för på dag 15 som jag haft tidigare. Det tar jag som ett gott tecken då mina ägg växte sakta inför äggplock. Så hoppas detta betyder att ägget fått den extra tid att utvecklas som den behöver. Vet inte än dock om tiden mellan ÄG och mens förlängts, brukade har 11 dagar och nu uppe på 10. 

Vilket fall tror jag de har med levaxin att göra!

• Mathilda88
    Awesomeginger skrev 2023-10-05 11:43:32 följande:

Mathilda88: jag har aning högt TSH, 3, jag har tagit levaxin nu sen första mötet med cliniken i början av Augusti. Skulle vara intressant och se vad mitt värde är nu. Men som jag förstår det så påverkar sköldkörtel cykeln. Och denna månaden, första månaden sen jag börja äta levaxin där jag inte har varit igång med injektioner så hade jag ägglossning dag 20 istället för på dag 15 som jag haft tidigare. Det tar jag som ett gott tecken då mina ägg växte sakta inför äggplock. Så hoppas detta betyder att ägget fått den extra tid att utvecklas som den behöver. Vet inte än dock om tiden mellan ÄG och mens förlängts, brukade har 11 dagar och nu uppe på 10. 

Vilket fall tror jag de har med levaxin att göra!

Så skönt att höra att du får behandling! Ja man blir ju nyfiken på vilket värde du ligger på nu! Intressant förändring, hoppas det blir bra. Jag har normalt TSH vanligtvis och jag brukar ha ägglossning på CD 12-13. Låter absolut som att det har med levaxinet att göra!

Tog nytt prov idag och det låg på 1,0!! Så himla glad och lättad!! Så det ser ut till at bli behandlingsstart i november ändå om inget mer tillstöter (man börjar bli orolig för allt möjligt nu).
  • Awesomeginger
    Mathilda88 skrev 2023-10-05 19:15:12 följande:
    Så skönt att höra att du får behandling! Ja man blir ju nyfiken på vilket värde du ligger på nu! Intressant förändring, hoppas det blir bra. Jag har normalt TSH vanligtvis och jag brukar ha ägglossning på CD 12-13. Låter absolut som att det har med levaxinet att göra!

Tog nytt prov idag och det låg på 1,0!! Så himla glad och lättad!! Så det ser ut till at bli behandlingsstart i november ändå om inget mer tillstöter (man börjar bli orolig för allt möjligt nu).
    Det är ju helt fantastiskt! 1,0 😍 så skönt att du får komma igång i november. För december känner jag med att jag helst inte vill göra något utan bara njuta liten av julen.  Men verkligen kanon kul att det verkligen förbättrats och det kan bli av.
    Håller alla tummar för att allt går fint denna gång och blir någon återförening. Önskar verkligen att förändringarna till denna gång ger resultat! Är de någon som förtjänar det så är det du!
  • 1cappuccino

Alltså fy tusan vad vi alla kämpar!! {#emotions_dlg.flower}

Emmylou91 kan tänka mig att det känns jättetungt just nu Hjärta Jag håller tummarna för att det går bättre i november!

EllanSSF, Beccasin och Sjuan84 hur har det gått? 

Fs456 lyckades inseminationen? Eller blir det nytt försök? Får du försöka igen?

Rockbrud är du igång nu?

Mathilda88 skönt att du får nytt försök i november!

Själv tar jag sprutor inför mitt andra äggplock fredag den 13e. (Tur att jag inte är vidskeplig...) På VUL igår syntes 20(!) äggblåsor växa. För att inte riskera överstimulering blir det därför ingen färsk överföring, bestämde läkaren. Men jag hoppas såklart på många embryon i frysen. Just nu är magen utspänd som om jag var konstant proppmätt, bröstvårtorna är ömma och jag har en tendens att somna på soffan även mitt på dagen (tur att jag får jobba hemifrån denna vecka!)

Tänker massor på er andra! Vi är sååå tuffa som orkar oss igenom IVF-processer!! {#emotions_dlg.flower}

• Mathilda88
    Awesomeginger skrev 2023-10-05 22:32:56 följande:
    Det är ju helt fantastiskt! 1,0 😍 så skönt att du får komma igång i november. För december känner jag med att jag helst inte vill göra något utan bara njuta liten av julen.  Men verkligen kanon kul att det verkligen förbättrats och det kan bli av.
    Håller alla tummar för att allt går fint denna gång och blir någon återförening. Önskar verkligen att förändringarna till denna gång ger resultat! Är de någon som förtjänar det så är det du!
    Åh fina du, stort stort tack!! ❤️❤️ Ja enormt tacksam för toppenvärde! 🙏 Kommer inte våga ta TSH i slutet av ett nattpass igen 😅. Jag förstår verkligen det med december, på ett sätt hade jag gärna väntat till januari, men med tanke på att det är långt protokoll denna gång så landar vi plötsligt i februari/mars innan äggplock och det känns så fruktansvärt långt bort när senaste stimuleringen var i augusti..  Tiden bara rusar.
  • Mathilda88
    1cappuccino skrev 2023-10-10 14:41:40 följande:

Alltså fy tusan vad vi alla kämpar!!  // {#emotions_dlg.flower}

Emmylou91 kan tänka mig att det känns jättetungt just nu Hjärta Jag håller tummarna för att det går bättre i november!

EllanSSF, Beccasin och Sjuan84 hur har det gått? 

Fs456 lyckades inseminationen? Eller blir det nytt försök? Får du försöka igen?

Rockbrud är du igång nu?

Mathilda88 skönt att du får nytt försök i november!

Själv tar jag sprutor inför mitt andra äggplock fredag den 13e. (Tur att jag inte är vidskeplig...) På VUL igår syntes 20(!) äggblåsor växa. För att inte riskera överstimulering blir det därför ingen färsk överföring, bestämde läkaren. Men jag hoppas såklart på många embryon i frysen. Just nu är magen utspänd som om jag var konstant proppmätt, bröstvårtorna är ömma och jag har en tendens att somna på soffan även mitt på dagen (tur att jag får jobba hemifrån denna vecka!)

Tänker massor på er andra! Vi är sååå tuffa som orkar oss igenom IVF-processer!! {#emotions_dlg.flower}

Oj attans med så många redan. Håller tummarna för många fina blastocyster till frysen istället 🙏
  • Emmylou91

Hej! Och tack för stöd. Hur går det för alla? Jag ska påbörja min andra IVF nu om typ 1,5 vecka när mensen kommer. kanske har skrivit detta innan men dom har dubblat min menopur och bytt ut rekovelle mot gonal F. Vi får se om jag för fler ägg än 3st denna gång. 

Har verkligen gett upp totalt. Ja har ju en son sen innan 3 år kom naturligt och är snart 32 så tänker att efter detta försök så kommer jag lägga det på hyllan och låta det gå ett tag. Orkar verkligen inte med mer syskonförsök är helt slut. Om det blir så blir det annars får det vara känner jag helt ärligt. Och känns så jävla skönt att ?ge upp? dock tror jag inte att jag hade känt på samma sett om jag inte hade min son, är så otroligt tacksam för honom. 

hoppas ni mår bra och uppdatera hur det går :)

• Mathilda88
    Emmylou91 skrev 2023-10-23 09:29:15 följande:

Hej! Och tack för stöd. Hur går det för alla? Jag ska påbörja min andra IVF nu om typ 1,5 vecka när mensen kommer. kanske har skrivit detta innan men dom har dubblat min menopur och bytt ut rekovelle mot gonal F. Vi får se om jag för fler ägg än 3st denna gång. 

Har verkligen gett upp totalt. Ja har ju en son sen innan 3 år kom naturligt och är snart 32 så tänker att efter detta försök så kommer jag lägga det på hyllan och låta det gå ett tag. Orkar verkligen inte med mer syskonförsök är helt slut. Om det blir så blir det annars får det vara känner jag helt ärligt. Och känns så jävla skönt att ?ge upp? dock tror jag inte att jag hade känt på samma sett om jag inte hade min son, är så otroligt tacksam för honom. 

hoppas ni mår bra och uppdatera hur det går :)

Håller tummarna för ett fint resultat denna gången! Minns inte, hur gick det med dom 3 äggen sist? Tack o lov för att ni har honom redan ja Hjärta Kan förstå det Hjärta 

Jo nu är molsmärtan i vänstra äggstocken äntligen något lindrigare så man kan röra sig lite igen. Varit intensivt med 3 akutbesök. Men molandet hänger än i, frustrerande. Får hoppas det släpper, men vi får se. Är pga vänstra äggstocken vuxit fast mot livmodern med ärrvävnad efter senaste äggplocket, det enda de kunde hitta på gynakuten under tredje besöket. 

1cappuccino - Hur har det gått för dig?
  • Awesomeginger

EMMYLOU91: Samma, håller tummarna för att det går vägen nu. Men förstår verkigen det, vet in hur man kommer känna om man får till en Bebis, men skulle det gå nu så har vi ett ägg till i frysen så skulle tro att vi kommer ge de ett försök om några år. är 34 så känner med att man inte har hur mycket tid som helst.

MATHILDA88: Vad du får går igenom, du är sån kämpa som bara fortsätter. Hade ingen aning om att äggstocken kunde växa fast på livmordern. Är det vanligt? inget man fått info om.

Med mig är de ändå bra, Super pepp på mitt FET på tosdag, blev inget ET för mig så blir första gången jag får ruva så kul att komma så långt. Och både ägg och slemhinna ser kanon ut.

• fs456

Väntar fortfarande på återkoppling om vi får något nytt stimuleringsförsök. Vart i Sverige gör ni er IVF?? om vi måste gå vidare. 

ni som använt progesteron märkte ni förändring i första mensen? Är på CD 11 och småblöder än, normalt för mig är 6dgr. Slutade med injektionerna 10/9 och började blöda 14/10?. Sist min mens var konstigt hade jag ett utomkvedshavandeskap men har ju negativa grav test nu. Dagen för äggplock var slemhinnan 10 men borde ju inte blöda så här länge? Körde långt protokoll. 

Svar på tråden Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023