• 1cappuccino

Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023

Hej! Jag hakar på här. Vi är ett som får hjälp på Reproduktionscentrum i Uppsala efter ett drygt år av egna försök och inget uppenbart skäl till barnlöshet. Jag är 37, snart 38. Ruvar just nu på fryst, återfört embryo dag 9. Två tidigare återföringarna slutade i stora blödningar och besvikelse. Nu är frysen tom och vi hoppas på detta försök! Känns som en evighet till testdagen 8 september... Just nu har jag full pott i biverkningsbingo på Cyklogest (progesteronvagitorierna). Någon mer som ruvar och mår pyton? Drömmer

• 1cappuccino

@awesomeginger var det som hade klarat äggplock idag, ursäkta min virriga hjärna! Bra jobbat!

@busbuster och @Loidi hur går era ruvanden?

@Tanya85 hoppas ultraljudet visar redo för plock! 

@fs456 hur går det för dig?

• 1cappuccino

Välkommen @Rockbrud! Kan relatera till hur trött man kan bli på att det inte funkar på egen hand, men kul att ni äntligen får hjälp!

@Loidi, that's amazing! Jag är verkligen inte läkare, men jag har hört att det hormon man testar efter inte finns i kroppen om man inte nyss stimulerats till äggplock eller är gravid. Så om du testat negativt först och sen positivt idag verkar det ju lovande iallafall... Jag håller alla tummar och tår för dig! Du ger mig hopp!

Jag testade negativt igår 30/9 när min mens normalt skulle kommit. Jag har egentligen testdag först 8/9 för FET, men hoppades som alltid att det kunde ha blivit barn på eget försök och att det i så fall skulle gett ett plus lite snabbare... men nä så blev det inte. Nu får jag försöka hålla mig positiv ett tag till. 

• 1cappuccino
    @Loidi idag är det 16 dagar sen de satte in embryot. Jag testade negativt imorse och blöder sen i söndags, så nu vet jag att jag inte är gravid denna gång heller Gråter (faan, helvete, skittl!!!) Har fått gråta ut hos kuratorn på reproduktionscentrum nyss,  och lyckades få tid redan på måndag för planeringsamtal inför nästa äggplock. 

@fs456 okej du kör det långa protokollet. Det har jag inte erfarenhet av men har vänner som väntar barn nu tack vare det. Hoppas att du kommer må hyfsat bra trots hormonbehandlingen. Jag håller tummarna för dig!

@mathilda88 wow vad många ägg. Hoppas att de utvecklas fint så du får många chanser till bebis (och i bästa fall syskon?!)
  • 1cappuccino

Alltså fy tusan vad vi alla kämpar!! {#emotions_dlg.flower}

Emmylou91 kan tänka mig att det känns jättetungt just nu Hjärta Jag håller tummarna för att det går bättre i november!

EllanSSF, Beccasin och Sjuan84 hur har det gått? 

Fs456 lyckades inseminationen? Eller blir det nytt försök? Får du försöka igen?

Rockbrud är du igång nu?

Mathilda88 skönt att du får nytt försök i november!

Själv tar jag sprutor inför mitt andra äggplock fredag den 13e. (Tur att jag inte är vidskeplig...) På VUL igår syntes 20(!) äggblåsor växa. För att inte riskera överstimulering blir det därför ingen färsk överföring, bestämde läkaren. Men jag hoppas såklart på många embryon i frysen. Just nu är magen utspänd som om jag var konstant proppmätt, bröstvårtorna är ömma och jag har en tendens att somna på soffan även mitt på dagen (tur att jag får jobba hemifrån denna vecka!)

Tänker massor på er andra! Vi är sååå tuffa som orkar oss igenom IVF-processer!! {#emotions_dlg.flower}

• 1cappuccino
    Mathilda88 skrev 2024-03-03 00:30:47 följande:
    Har skaffat boken It Starts With The Egg och läst igenom kapitlen om ex äggkvalité-höjande tillskott. Rekommenderar varmt!! Finns enbart på engelska, men den är på väldigt enkel engelska Hjärta Finns många fler sorters tillskott, men man får kika igenom och hitta det som kan passa utifrån ens egna situation. Är en författare som sammanställt vetenskapliga undersökningars resultat kring ämnet. 
    Hej! Det finns en svensk föreläsning som sammanfattar huvudbudskapen i boken. Den heter "Trimester 0" och är inspelad av Jenny Koos, influenser och författare i fertilitetsförståelse, smeknamn Vulverine på sociala medier. Se linktr.ee/Vulverine för att hitta info om henne och hennes föreläsningar. 
  • 1cappuccino

@björkenli hur har det gått? Jag känner med dig. Inget lätt beslut!

Om någon fortfarande läser denna tråd kan jag inge lite hopp. Jag har plussat nu, äntligen, efter min 7e insättning! Jag vet inte vad som är annorlunda denna gång mot tidigare försök. Jag har t.ex. testat akupunktur utan att det fick embryo 5 att fästa... Men denna gång gick det bra!

Om någon är nyfiken på hur tidigt jag plussade så väntade jag med att testa ända till dag 18 för jag var så rädd att jag skulle testa negativt att jag inte vågade testa tidigare... 

Och om ni glömt vem jag är fyller jag snart 39 och har försökt bli gravid i snart 3 år, varav 1,5 år med IVF, egna könsceller. Jag och min partner tillhör kategorin "oförklarligt barnlösa", så vi vet inte vad problemet varit. Men nu håller vi tummarna för att embryot ska stanna!

Jag vill skicka massa positiv energi till alla er som kämpar och ett stort tack för att vi alla stöttar och peppar varandra i denna tråd!

Svar på tråden Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023