• Tanya85

Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023

Hej! Idag är jag på Sprutdag 1 med Gonal-f (150) och på dag dag 5 börjar jag med Fyremadel fram till dag 8 då det är ultraljudsbesök. Några fler som är igång med sin IVF-behandling och vill följas åt?

Jag är 38 år och min sambo 35 år. Vi har försökt bli gravida i 1,5 år. Första gången vi försökte blev jag gravid men fick sen ett tidigt missfall. Sen dess har jag inte blivit gravid. Längtar så väldigt mycket efter vårt första barn Så kan knappt tro att det vi äntligen är igång!

• Svar på tråden Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023
  • Emmylou91

Ja mathilda88- 6 av 7 befruktade. Återinföring i morgon planerat. det blir alltså återföring på dag 3, dock har ja ingen aning om hur många som ser bra ut. tänk om ingen tar sig? Känns så tidigt med dag 3 när jag fick 6st befruktade? försöker att inte vara alltför negativ.

• Mathilda88
    Emmylou91 skrev 2023-11-15 14:32:01 följande:

Ja mathilda88- 6 av 7 befruktade. Återinföring i morgon planerat. det blir alltså återföring på dag 3, dock har ja ingen aning om hur många som ser bra ut. tänk om ingen tar sig? Känns så tidigt med dag 3 när jag fick 6st befruktade? försöker att inte vara alltför negativ.

Superfina siffror med så hög befruktningsgrad! Önskar man planerat in dag 3 på mig med under mina två första försök, miljön i livmodern är ändå mest optimal för embryona. Så bara positivt skulle jag säga! Jo, när oroar man sig inte för saker? Men om inget tagit sig hade de ringt redan idag. Stort lycka till imorgon!
  • Nomen123

Hänger gärna på här. 😊
    Alldeles ny i IVF resan.. Tog min första Gonal-f spruta ikväll 🌿

• Emmylou91

Mathilda88- dom ringde idag! Dom vill skjuta upp återinförandet för jag hade så många fina embryon!!! Alltså TRODDE ALDRIG detta skulle hända med mitt låga amh och allt. Sist hade jag liksom ETT. Jag får tillåta mig att vara glad idag❤️ 

hur går det för dig??

nomen123- välkommen till gruppen! Vill du berätta bakgrundsstory?

• Mathilda88
    Nomen123 skrev 2023-11-15 21:48:46 följande:

Hänger gärna på här. 😊
    Alldeles ny i IVF resan.. Tog min första Gonal-f spruta ikväll 🌿

Välkommen hit!
  • Mathilda88
    Emmylou91 skrev 2023-11-16 09:00:33 följande:

Mathilda88- dom ringde idag! Dom vill skjuta upp återinförandet för jag hade så många fina embryon!!! Alltså TRODDE ALDRIG detta skulle hända med mitt låga amh och allt. Sist hade jag liksom ETT. Jag får tillåta mig att vara glad idag❤️ 

hur går det för dig??

nomen123- välkommen till gruppen! Vill du berätta bakgrundsstory?

Wow va häftigt!! Hjärta Så underbart!! Hjärta Ja det ska du verkligen låta dig vara idag! Hjärta{#emotions_dlg.flower} Håll oss uppdaterade {#emotions_dlg.flower}

Jo var på undersökning igår där både VUL och blodprov visade på god effekt av nedregleringen. Så klartecken till att påbörja Menopur i går kväll. Ska fortsätta med Synarela, men i sänkt dos, så slipper Ganirelix. Glad Bara till att hoppas att den vänstra fastväxta äggstocken (efter senaste äggplocket) inte börjar smärta en massa igen i veckan nu när den börjar växa. Så får se om denna stimulering är genomförbar eller om vi kommer behöva avbryta pga det. 
  • fs456
    Mathilda88 skrev 2023-11-15 02:27:40 följande:

Vilken stor skillnad ja! Själv har jag Synarela 1 sprut 3 ggr per dag. Tacksam för VUL idag på morgonen efter nattpasset så man kollar att nedregleringen verkligen gått igenom ordentligt. Litar inte på något längre, men förhoppningsvis har det gått bra 🙏. Fick också mens på dag 13 (Dag 16 idag), så känns lovande utifrån hur du beskriver ditt förlopp 🙏. Ska bli intressant att se om det tar 2 veckor ungefär för egen del med till äggplock denna gången 😊. 

Oj! Så stökigt. Har cykeln nu i november fungerat ngt bättre? Ska också köra Synarela 1 sprut morgon och kväll under stimuleringen 😊. Spännande med bytet från Fostimon till Gonal-F!

Haha ja skillnader. 

i morgon 17/11 har jag använt sprayen i 14dgr och ingen mens! Tycker mig känna av lite pms symptom men måste ändå ringa in till kliniken. Förhoppningsvis får jag blödning i helgen och får börja sprutor nästa vecka. I värsta fall har jag någon jävla blåsa som måste punkteras för att nedregleringen ska funka. 

vill bara komma igång! Har du börjat med sprutor nu då?

• Mathilda88
    fs456 skrev 2023-11-16 21:22:52 följande:

Haha ja skillnader. 

i morgon 17/11 har jag använt sprayen i 14dgr och ingen mens! Tycker mig känna av lite pms symptom men måste ändå ringa in till kliniken. Förhoppningsvis får jag blödning i helgen och får börja sprutor nästa vecka. I värsta fall har jag någon jävla blåsa som måste punkteras för att nedregleringen ska funka. 

Hoppsan! Håller tummarna för att mensen kommer nu på morgonen! Åh nej, det får vi verkligen hoppas att du slipper ❤️, inga extra cystor. Har du haft det någon gång innan eller hört om att det kan hända? 

Ja men såklart, nu är man ju laddad och vill bara komma igång och ett steg närmare sin dröm! Så mkt onödiga dagar som slösas bort känns det som ibland med all väntan.. 

• Mathilda88
    fs456 skrev 2023-11-16 21:22:52 följande:

Haha ja skillnader. 

Glömde svara på frågan 😅 Ja nu är jag igång! Tredje sprutan ikväll, ingen extra smärta från fastvuxna vänstra äggstocken än, hoppas det fortsätter så!
  • Emmylou91

En liten uppdatering - idag fick jag ett 4-dygns embryo tillbaka!, ❤️
    och hör och häpna ALLA mina befruktade var superfina??! Så dom odlar dom vidare till i morgon (dag 5) eller övermorgon (dag 6) och fryser in.

Hur sjukt är inte det? Alltså 90% blev befruktade och 100% av dom ser bra ut dag 4, är det ens möjligt känns nästan för bra för att vara sant.

hon frågade mig vad jag gjort denna månad för att få så bra ägg (lite på skämt ) och jag gav henne ett ärligt svar - skitit i allt och druckit för mkt vin 😅

Svar på tråden Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023