• Tanya85

Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023

Hej! Idag är jag på Sprutdag 1 med Gonal-f (150) och på dag dag 5 börjar jag med Fyremadel fram till dag 8 då det är ultraljudsbesök. Några fler som är igång med sin IVF-behandling och vill följas åt?

Jag är 38 år och min sambo 35 år. Vi har försökt bli gravida i 1,5 år. Första gången vi försökte blev jag gravid men fick sen ett tidigt missfall. Sen dess har jag inte blivit gravid. Längtar så väldigt mycket efter vårt första barn Så kan knappt tro att det vi äntligen är igång!

• Svar på tråden Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023
  • Emmylou91
    fs456 skrev 2023-09-30 13:20:24 följande:

Ni som är inne i ivf hur har ni mått efteråt? Sedan det misslyckade plocket har jag haft mensvärk, illamående och får typ springa på toa. Magen mår ej bra. Tagit ovitrell och injicerar nu prolutex

Jag har ju mått skit. Magen helt kaos, tror tyvärr inte jag är gravid. Tog ett test igår igen helt jävla negativt. 

kommer aldrig mer ?lita? på kroppens signalerar, tror alla hormoner och progrsteronet gör att man tror sig vara gravid. försök nr 2 i november. eftersom det måste gå en cykel emellan lika bra det säkert. 

• fs456
    Emmylou91 skrev 2023-10-01 13:56:33 följande:

Jag har ju mått skit. Magen helt kaos, tror tyvärr inte jag är gravid. Tog ett test igår igen helt jävla negativt. 

kommer aldrig mer ?lita? på kroppens signalerar, tror alla hormoner och progrsteronet gör att man tror sig vara gravid. försök nr 2 i november. eftersom det måste gå en cykel emellan lika bra det säkert. 

Tog ett test igår som va positivt så gissar att hcg är kvar i kroppen efter ovitrelle och det jag upplever är graviditetssymtom (fejkat). Eller har du erfarenhet av att man kan må piss av progesteron? Tur jag jobbar hemifrån för klarar ba korta stunder uppe 🙈

vilken dag efter återföring är du på? Så tråkigt höra om neg test. Men du har ägg i frysen? Min läkare ringer i morgon o håller tummarna om att få ett försök till så fort det går!
  • EllanSSF

ansluter mig till alla kämpade tjejer i tråden!

Jag ruvar på ett 6-dagars & är på RD9. spänningen är olidlig och nervositeten är maximal. 

Vi har gjort alla tre landstingsfinansierade och detta är sista FET. 

Fick ta Ovitrell 15 september och FET 22 september. Så symptomen från sprutan lår vara borta? 

3-4 dagars spänning/dragning/lite stickande i nedre delen av magen. Inga spända bröst. Idag lite smärta när man rör på mig eller så, ligger jag helt still känns det pyttelite stundvis. TD på fredag 5/9. Vi håller alla tummar och tår ❤️

• fs456
    EllanSSF skrev 2023-10-01 14:42:46 följande:

ansluter mig till alla kämpade tjejer i tråden!

Jag ruvar på ett 6-dagars & är på RD9. spänningen är olidlig och nervositeten är maximal. 

Vi har gjort alla tre landstingsfinansierade och detta är sista FET. 

Fick ta Ovitrell 15 september och FET 22 september. Så symptomen från sprutan lår vara borta? 

3-4 dagars spänning/dragning/lite stickande i nedre delen av magen. Inga spända bröst. Idag lite smärta när man rör på mig eller så, ligger jag helt still känns det pyttelite stundvis. TD på fredag 5/9. Vi håller alla tummar och tår ❤️

Spännande! Håller tummarna för dig. Hört att ovitrell kan ge positiva tester i 10 dgr. Mitt var positivt igår dvs 5dgr efter sprutan. Så får tålmodigt vänta 1v till med att testa. 
  • Emmylou91

FSH456- inga ägg i frys fick bara ut 3 ägg totalt. Och en befruktates..  nu har dom nytt dos och hormon, rekovelle mot gonal f, samt dubblat min menopur. Så får vi se om det förhoppningsvis ger lite fler ägg. 

jag håller tummarna att du är gravid! 

håll tummarna för mig med. Har ärligt talat gett upp lite. man har ju hört om depression i samband med Ivf. i början av behandlingen kändes det super men efter negativt gravtest och alla väntande dagar så är jag nog inte långt ifrån totalt deppad 

• Mathilda88
    fs456 skrev 2023-09-27 12:46:55 följande:
    Ja AMH är ju ett tveksamt prov. Man behöver göra VUL också. Hade en på 21 och en på 15 i måndags. Tog ovitrelle 20:30. Kommer på äggplock i morse och skiten har ÄGGLOSSAT! Fanns inga ägg hämta. Sånt antiklimax! Bad dem iaf insiminera då sambon ändå lämnat prov. Så jäkla besviken. Var nervös inga ägg fanns i blåsorna. Att jag skulle ägglossa Fanns ej på kartan då vi ändå diskuterat att vänta 2dgr till. Vet ej om vi får prova igen :(
    Men nej herregud vilket mardrömsaktigt antiklimax!! 😱💔😢 Lider med dig! Men visst kan inte detta försöket räknas, det blev ju inget plock?!?
  • Mathilda88
    Emmylou91 skrev 2023-10-04 08:59:16 följande:

FSH456- inga ägg i frys fick bara ut 3 ägg totalt. Och en befruktates..  nu har dom nytt dos och hormon, rekovelle mot gonal f, samt dubblat min menopur. Så får vi se om det förhoppningsvis ger lite fler ägg. 

håll tummarna för mig med. Har ärligt talat gett upp lite. man har ju hört om depression i samband med Ivf. i början av behandlingen kändes det super men efter negativt gravtest och alla väntande dagar så är jag nog inte långt ifrån totalt deppad 

Nej denna resan är tuff. Förstår Depp-känslan! Har själv gjort två IVFer och båda slutat i döda embryon och mkt lidande i både fysisk (akuta sjukhusbesök x flera) och psykisk form. Vet inte hur jag ska hitta hopp till försök nr.3. Blev inte bättre nu heller efter senaste beskedet i måndags..

Någon med erfarenhet av högt TSH? Min sköldkörtel verkar inte må bra. 😢 4,4 visade provet på! (Inom IVF vill man vara under 2..). T4 normalt på 15 iallafall. Ingen behandling får påbörjas förrän det är normalt - uppskattar att de tar det allvarligt. Men ser ju inte lovande ut för att det blir ngn start i november som planen var, inget äggplock i år isåfall 😢. Vänta från augusti till januari i väntan, puh va tiden går! Har fått hem ny blodprovsremiss, men inget besked om när det ska tas, suck! Inget kan bara flyta eller funka av sig själv!

FSH456 - håller tummarna för att det kan ha tagit sig!! 

• fs456
    Emmylou91 skrev 2023-10-04 08:59:16 följande:

Ah förstår. håll hoppet uppe! Jag håller tummarna för dig Och hoppas nya behandling ska hjälpa. När börjar ni?
  • fs456
    Mathilda88 skrev 2023-10-04 21:21:10 följande:
    Men nej herregud vilket mardrömsaktigt antiklimax!! 😱💔😢 Lider med dig! Men visst kan inte detta försöket räknas, det blev ju inget plock?!?

Spelar egentligen ingen roll vad som räknas och inte. Vi rekommenderades ÄD pga AMH. Fick till ett avtal om provstimulering med 75% tillbaka om det inte går till plock. Har sagt till läkaren att vi vill testa igen. De behöver då tänka om kring mitt protokoll och de kan likagärna säga att jag inte får någon mer chans. 

har så svårt att hålla mig från testa. Ovitrell borde gått ur kroppen nu. 

hur Går det för dig?

• Mathilda88
    fs456 skrev 2023-10-04 23:04:12 följande:

Spelar egentligen ingen roll vad som räknas och inte. Vi rekommenderades ÄD pga AMH. Fick till ett avtal om provstimulering med 75% tillbaka om det inte går till plock. Har sagt till läkaren att vi vill testa igen. De behöver då tänka om kring mitt protokoll och de kan likagärna säga att jag inte får någon mer chans. 

har så svårt att hålla mig från testa. Ovitrell borde gått ur kroppen nu. 

hur Går det för dig?

Med tanke på att det trots allt ledde till ett försök till plock så känns det som att de mkt väl kan göra ett nytt försök 🙏 Håller tummar och tår! ❤️

Vet ännu inte hur det går här. Inget svar än från läkaren om när provet skall tas, kikar på en provtagningstid i eftermiddag, alternativt imorgon för att få det gjort så får de annars skicka en ny remiss.. Gått 1,5 vecka sen förra provet. Har preliminärt mens tisdag nästa vecka. Vet inte om de kan godkänna start senare i cykeln ifall att TSH blir normalt om två veckor, ska inte börja med Synarela förrän CD19. Annars får vi vänta till start i januari med tanke på att de komma ha julstängt.
Svar på tråden Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023