• Tanya85

Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023

Hej! Idag är jag på Sprutdag 1 med Gonal-f (150) och på dag dag 5 börjar jag med Fyremadel fram till dag 8 då det är ultraljudsbesök. Några fler som är igång med sin IVF-behandling och vill följas åt?

Jag är 38 år och min sambo 35 år. Vi har försökt bli gravida i 1,5 år. Första gången vi försökte blev jag gravid men fick sen ett tidigt missfall. Sen dess har jag inte blivit gravid. Längtar så väldigt mycket efter vårt första barn Så kan knappt tro att det vi äntligen är igång!

• Svar på tråden Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023
  • Emmylou91
    fs456 skrev 2023-09-26 08:47:00 följande:
    Åh vad spännande. Grattis till återföring! ÄP på onsdag här, få äggblåsor men kunde se 2 mogna. Får se om de andra tagit sig till onsdag. Så mkt stress det här stt varje dag hoppas på något. De ska va rätt antal, växa, finnas, befruktas, dela sig?. Ja usch. 
    Tack! Känns bra även Om det bara var ett ägg, men dom sa toppkvalitet så kan inte göra mer än att hoppas. Ja men två är bättre än inget så tänker ja hela tiden. Man måste försöka vara positiv annars blir man totalt deppad. jag Håller tummarna för dig i morgon! 
  • Emmylou91

Juste glömde fråga hur har ditt hormonprogram sett ut? Undrar eftersom du också har lågt amh.

• Sjuan84

Hej alla!

En liten uppdatering från mig:

I torsdags (21/9) var det äggplock där de fick ut 8 ägg av 10 blåsor. I lördags (23/9) hade fyra ägg befruktats (3 ?normalt? och ett med ICSI) och jag fick tillbaka ett tvådagars embryo som jag nu ruvat på i 2,5 dagar. Är så fruuuuuuuuuktansvärt trött att jag håller på att somna sittande och har ömma bröst men har förutom det inga symptom (förstår att det är från de härliga vagiatorerna). 

Ena dagen är jag positiv och känner att detta kommer att gå vägen, nästa dag känns det som att jag aldrig kommer att bli gravid.

Vi alla borde få någon form av IVF-medalj!!

• Emmylou91
    Sjuan84 skrev 2023-09-26 10:20:16 följande:

Hej alla!

En liten uppdatering från mig:

I torsdags (21/9) var det äggplock där de fick ut 8 ägg av 10 blåsor. I lördags (23/9) hade fyra ägg befruktats (3 ?normalt? och ett med ICSI) och jag fick tillbaka ett tvådagars embryo som jag nu ruvat på i 2,5 dagar. Är så fruuuuuuuuuktansvärt trött att jag håller på att somna sittande och har ömma bröst men har förutom det inga symptom (förstår att det är från de härliga vagiatorerna). 

Ena dagen är jag positiv och känner att detta kommer att gå vägen, nästa dag känns det som att jag aldrig kommer att bli gravid.

Vi alla borde få någon form av IVF-medalj!!

Grattis! skönt med så många ägg? Ja hoppas ja får ut fler nästa gång om jag nu inte är gravid.. ja börja känna typ dag 5 molande värk men då satte dom in ett 3-dgr embryo på mig. Men asså alla dessa jävla symptom, vet inte hur många gånger ja trott jag varit gravid senaste året pga massa idiotiska symptom. Dock är det ju skillnad denna gång för att man VET att man har ett fint embryo i sig? Hur fan ska man inte känna efter. Ska testa på lördag (har test dag måndag) 😅 håll tummarna för mig 🥲
  • fs456
    Emmylou91 skrev 2023-09-26 10:04:44 följande:

Juste glömde fråga hur har ditt hormonprogram sett ut? Undrar eftersom du också har lågt amh.

Mitt AMH är 0,15 😂🙈 FSH 17 men det sa jag inte till kliniken :) de tog aldrig prov på FSH utan vi fick provstimulering då jag hade positivt gravtest i april och maj. 

Enaton som nedreglering 1/9 (sprayen va restad)
    blödning kom 10/9 och efter VUL och östrogenprov fick jag börja med Fostimon 300 den 13/9

VUL dag 8 och 12. Ovitrelle sprutdag 12 (blåsor 21,15,10x2)

ÄP dag 14
    Om det blir något så påbörjar jag injicera Progesteron 28/9

Hur har ditt sett ut?
  • Emmylou91
    fs456 skrev 2023-09-26 20:36:43 följande:
    Mitt AMH är 0,15 😂🙈 FSH 17 men det sa jag inte till kliniken :) de tog aldrig prov på FSH utan vi fick provstimulering då jag hade positivt gravtest i april och maj. 

Enaton som nedreglering 1/9 (sprayen va restad)
    blödning kom 10/9 och efter VUL och östrogenprov fick jag börja med Fostimon 300 den 13/9

VUL dag 8 och 12. Ovitrelle sprutdag 12 (blåsor 21,15,10x2)

ÄP dag 14
    Om det blir något så påbörjar jag injicera Progesteron 28/9

Hur har ditt sett ut?
    ah ok då kör du ett helt annat program än jag. Mitt FSH vet jag inte alls. jag fick menopur 75, och rekovelle (glömt dos) sen fyremadel för att tidig ägglossning inte ska ske. Sen ovitrelle som ägglossningspruta. Men min läkare är så positiv? medans Ja typ känner att ja aldrig kommer få fler barn haha. jag hade många folliklar konstigt nog, kanske 9 st totalt men det var bara 4 som svarade på behandling och 3 som fick bra storlek. så tydligen Kan man ha lågt amh trots normalt många folliklar. 

jag hoppas verkligen vi lyckas trots det där jädrans amh-skiten.
  • fs456
    Emmylou91 skrev 2023-09-27 07:06:27 följande:
    ah ok då kör du ett helt annat program än jag. Mitt FSH vet jag inte alls. jag fick menopur 75, och rekovelle (glömt dos) sen fyremadel för att tidig ägglossning inte ska ske. Sen ovitrelle som ägglossningspruta. Men min läkare är så positiv? medans Ja typ känner att ja aldrig kommer få fler barn haha. jag hade många folliklar konstigt nog, kanske 9 st totalt men det var bara 4 som svarade på behandling och 3 som fick bra storlek. så tydligen Kan man ha lågt amh trots normalt många folliklar. 

jag hoppas verkligen vi lyckas trots det där jädrans amh-skiten.
    Ja AMH är ju ett tveksamt prov. Man behöver göra VUL också. Hade en på 21 och en på 15 i måndags. Tog ovitrelle 20:30. Kommer på äggplock i morse och skiten har ÄGGLOSSAT! Fanns inga ägg hämta. Sånt antiklimax! Bad dem iaf insiminera då sambon ändå lämnat prov. Så jäkla besviken. Var nervös inga ägg fanns i blåsorna. Att jag skulle ägglossa Fanns ej på kartan då vi ändå diskuterat att vänta 2dgr till. Vet ej om vi får prova igen :(
  • Sjuan84
    Emmylou91 skrev 2023-09-26 10:26:21 följande:
    Grattis! skönt med så många ägg? Ja hoppas ja får ut fler nästa gång om jag nu inte är gravid.. ja börja känna typ dag 5 molande värk men då satte dom in ett 3-dgr embryo på mig. Men asså alla dessa jävla symptom, vet inte hur många gånger ja trott jag varit gravid senaste året pga massa idiotiska symptom. Dock är det ju skillnad denna gång för att man VET att man har ett fint embryo i sig? Hur fan ska man inte känna efter. Ska testa på lördag (har test dag måndag) 😅 håll tummarna för mig 🥲
    Tummar, tår, armar och ben - ALLT HÅLLS!! Vilka symptom har du haft förutom molvärk? Har de ändrat karaktär ju närmare testdagen du kommit? Jag var så trött att jag kunde somna sittandes första dagarna men idag är jag pigg och mår PRECIS som vanligt. Man blir orolig över symptom och man blir orolig utan symptom, aldrig kan det kännas toppen?

Men på lördag vet du i alla fall, och oavsett provsvar är det ju alltid skönt att veta. Även om jag verkligen verkligen verkligen hoppas att du plussar. Iiiiiiih!
  • Emmylou91
    Sjuan84 skrev 2023-09-27 13:26:45 följande:
    Tummar, tår, armar och ben - ALLT HÅLLS!! Vilka symptom har du haft förutom molvärk? Har de ändrat karaktär ju närmare testdagen du kommit? Jag var så trött att jag kunde somna sittandes första dagarna men idag är jag pigg och mår PRECIS som vanligt. Man blir orolig över symptom och man blir orolig utan symptom, aldrig kan det kännas toppen?

Men på lördag vet du i alla fall, och oavsett provsvar är det ju alltid skönt att veta. Även om jag verkligen verkligen verkligen hoppas att du plussar. Iiiiiiih!
    Asså just nu har jag bara magkatarr och lite molvärk då och då. Men DUM som jag va så tog jag ett gravtest på lunchen.. vet inte varför är på Ruvardag 9 och tog inte ens morgonurin. Blev såklart negativt börja grina, tips testa inte så tidigt. har typ gett upp hoppet trodde nog att jag skulle vara gravid för jag mått dåligt under de dagar embryot fäst sig. Samt haft magkatarr som jag hade min senaste graviditet. har nu gett upp hoppet för denna gång finns ju en liiiiiiten chans att det blir positivt om två dagar. Men har nu gett upp är så ledsen. vill inte ens berätta för min sambo att jag testat för han blir så irriterad att ja går och smygtestar..
  • Emmylou91

FSH435 - 

Fyfan va trist!!! Asså gud jag hoppas inseminationen fungerar? Men det borde ju inte räknas som ett försök?? 

Fyfan alltså :( jag känner verkligen med er.

Svar på tråden Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023