• Tanya85

Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023

Hej! Idag är jag på Sprutdag 1 med Gonal-f (150) och på dag dag 5 börjar jag med Fyremadel fram till dag 8 då det är ultraljudsbesök. Några fler som är igång med sin IVF-behandling och vill följas åt?

Jag är 38 år och min sambo 35 år. Vi har försökt bli gravida i 1,5 år. Första gången vi försökte blev jag gravid men fick sen ett tidigt missfall. Sen dess har jag inte blivit gravid. Längtar så väldigt mycket efter vårt första barn Så kan knappt tro att det vi äntligen är igång!

• Svar på tråden Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023
  • Sjuan84
    Emmylou91 skrev 2023-09-27 14:30:30 följande:
    Asså just nu har jag bara magkatarr och lite molvärk då och då. Men DUM som jag va så tog jag ett gravtest på lunchen.. vet inte varför är på Ruvardag 9 och tog inte ens morgonurin. Blev såklart negativt börja grina, tips testa inte så tidigt. har typ gett upp hoppet trodde nog att jag skulle vara gravid för jag mått dåligt under de dagar embryot fäst sig. Samt haft magkatarr som jag hade min senaste graviditet. har nu gett upp hoppet för denna gång finns ju en liiiiiiten chans att det blir positivt om två dagar. Men har nu gett upp är så ledsen. vill inte ens berätta för min sambo att jag testat för han blir så irriterad att ja går och smygtestar..
    ÅH NEJ!! Fattar verkligen INSTINKTEN att tjuvtesta även om det ju är så himla vanskligt. Hoppas att du kan hålla dig dina två dagar, för en så länge så vet du ju faktiskt inte till 100%. Hoppas hoppas hoppas? Hjärta
  • Emmylou91

Sjuan 84- 

min Magkatarr blir bara värre för varje dag som går. i morgon ska vi testa. Är inställd på minus men som många säger i denna ivf karusell hoppet lämnar inte. all cred till dom som gjort typ 7st ivf, jag tycker att den här första är hemsk. och då har jag ändå en son redan som ändå gör det liiiite lättare. men min familjedröm är ju att ha 3st barn?

jag hoppas vi lyckas nu, menar både oss och ni! 

🙏🙏🙏

• Sjuan84
    Emmylou91 skrev 2023-09-28 07:11:49 följande:

Sjuan 84- 

min Magkatarr blir bara värre för varje dag som går. i morgon ska vi testa. Är inställd på minus men som många säger i denna ivf karusell hoppet lämnar inte. all cred till dom som gjort typ 7st ivf, jag tycker att den här första är hemsk. och då har jag ändå en son redan som ändå gör det liiiite lättare. men min familjedröm är ju att ha 3st barn?

jag hoppas vi lyckas nu, menar både oss och ni! 

🙏🙏🙏

Håll oss uppdaterade! {#emotions_dlg.flower}
  • Emmylou91

Neg gravtest. Har egentligen testdag om 3 dagar, men jag slutar med det där jävla progesteronet nu. Är så trött på dom. hoppas det går bättre för er

• Awesomeginger
    Emmylou91 skrev 2023-09-29 07:38:25 följande:

Neg gravtest. Har egentligen testdag om 3 dagar, men jag slutar med det där jävla progesteronet nu. Är så trött på dom. hoppas det går bättre för er

Du ska inte bara hålla ut till testdagen, man de är ju test dag av en anledning. Men du ska ju absolut gör de som känns bäst för sig! 
    Här händer inget mer en naturligt försök i väntan på nästa cykel och då FET.
  • fs456
    Emmylou91 skrev 2023-09-29 07:38:25 följande:

Nej vad tråkigt! inte vänta till testdag då? HCG produktion kan ju va individuell  och tester är olika känsliga :)
  • Emmylou91
    fs456 skrev 2023-09-29 10:25:59 följande:
    Nej vad tråkigt! inte vänta till testdag då? HCG produktion kan ju va individuell  och tester är olika känsliga :)
    Vi ska ta ett test då med men mest för min killes skull. jag har legat och grinat hela dagen. efter allt jag läst så borde det vara positivt idag om det skulle vara en graviditet.

jag håller tummarna för er alla andra. Nya tag för mig i november ❤️
  • Emmylou91

Alltså har värre magkatarr än nånsin, börjar må illa på morgonen också. Tror ni hoppet fortfarande finns. Såg oxkså att jag testat med apotek hjärtats som man tydligen skulle använda dagen efter missad mens?. Ja testade ju 2 dagar för tidigt då? jag ska köpa ett testa tidigt och prova så får vi se.. mår allafall skit, svullen mage mensvärk av och till och magkatarr i flera dagar. 

• Awesomeginger
    Emmylou91 skrev 2023-09-30 08:46:34 följande:

Alltså har värre magkatarr än nånsin, börjar må illa på morgonen också. Tror ni hoppet fortfarande finns. Såg oxkså att jag testat med apotek hjärtats som man tydligen skulle använda dagen efter missad mens?. Ja testade ju 2 dagar för tidigt då? jag ska köpa ett testa tidigt och prova så får vi se.. mår allafall skit, svullen mage mensvärk av och till och magkatarr i flera dagar. 

De låter bra, ska du vänta till testdag nu?
  • fs456

Ni som är inne i ivf hur har ni mått efteråt? Sedan det misslyckade plocket har jag haft mensvärk, illamående och får typ springa på toa. Magen mår ej bra. Tagit ovitrell och injicerar nu prolutex

Svar på tråden Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023