fs456 skrev 2023-10-28 16:48:09 följande:
Vad tråkigt höra att ni fick befruktade ägg men inget tog sig. Mitt AMH är 0,15 och jag vågar knappt tro att vi kommer att få ut några ägg.
har också läst att medicinerna ksn stressa kroppen och kvaliten sänks. Därför har jag tagit kontakt med Vitanova i Danmark. De jobbar lite annorlunda. Så funkar inte ivf denna gång för oss så kommer jag söka mig dit. De har webinarium man kan anmäla sig till. Har även haft konsultation med OLGA i Cypern. Superbra intryck men är lite svårt för mig med logistiken dit.
Å jag förstår! har du försökt få ut ägg tidigare? Så länge man har ägg kvar så är det ju möjligt!
Ja känns som det är ngt riktigt fel med kvaliteten när Inte ett enda är Bra eller ens klarar sig till dag fem. trodde faktiskt läkarna skulle säga åt mig att jag behövde äggdonation när jag var där och pratade med dom men dom sa att det var rimligt att jag försökte någon gång till om vi orkar.
Dock säger dom att det inte finns ngt som säger att medicinen skulle påverka kvaliteten utan att för mig är det få bra helt enkelt men har man tur så kommer det någon gång. Sverige är så otroligt dåliga på att individanpassa så de kör på med det som fungerar bäst för alla. vet att jag vill fortsätta föröka och köpa tre försök till men så svårt att veta vart man ska gå.
jag var faktiskt på en konferens som Olga kliniken hade i Sthlm idag. skulle absolut kunna tänka mig att testa där men som du säger så känns det så mkt bökigare och just nu är jag helt utmattad av den här senaste behandlingen .blir helt slut bara av tanken att behöva boka och styra upp alla tester och ultraljud här hemma själv 😂 de sa i alla fall att de absolut kan titta på och justera behandlingen så det passar individen och tror att jag har en chans.
annars funderar jag på Carl von Linné men frågan är hur stor skillnaden blir här i Sverige, känns som ingen gör ngt annorlunda. Är det någon som har erfarenhet av Carl von Linné jämfört med sophiahemmet i Sthlm?
älskar personalen på sophiahemmet så det är inte det men är osäker på om jag vill fortsätta på samma sätt som tidigare och skulle vilja se om ngt snnat Upplägg med behandlingen skulle ge ett bättre resultat!