• Tanya85

Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023

Hej! Idag är jag på Sprutdag 1 med Gonal-f (150) och på dag dag 5 börjar jag med Fyremadel fram till dag 8 då det är ultraljudsbesök. Några fler som är igång med sin IVF-behandling och vill följas åt?

Jag är 38 år och min sambo 35 år. Vi har försökt bli gravida i 1,5 år. Första gången vi försökte blev jag gravid men fick sen ett tidigt missfall. Sen dess har jag inte blivit gravid. Längtar så väldigt mycket efter vårt första barn Så kan knappt tro att det vi äntligen är igång!

• Svar på tråden Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023
  • LMSM
    Emmylou91 skrev 2023-11-17 18:37:54 följande:

En liten uppdatering - idag fick jag ett 4-dygns embryo tillbaka!, ❤️
    och hör och häpna ALLA mina befruktade var superfina??! Så dom odlar dom vidare till i morgon (dag 5) eller övermorgon (dag 6) och fryser in.

Hur sjukt är inte det? Alltså 90% blev befruktade och 100% av dom ser bra ut dag 4, är det ens möjligt känns nästan för bra för att vara sant.

hon frågade mig vad jag gjort denna månad för att få så bra ägg (lite på skämt ) och jag gav henne ett ärligt svar - skitit i allt och druckit för mkt vin 😅

Åå va roligt att höra! läste att du också hade amh på 0,71. det jag har med men har inte gått så bra för mina ägg som för dig. Fick ut många på tredje och sista senaste men bara ett som överlevde till dag fem som var en alldeles för tidig blasto för att överföra.

Du är iof lite yngre än mig så kanske har fler bra ägg kvar men jag fick ändå lite hopp nu att det kommer gå bättre fjärde gången 🙏 kanske får dricka lite vin då 🤣
  • Sjuan84

Hej tjejer!

Sjuan här. Jag loggade helt ut sist eftersom vårt första försök gick åt skogen och jag deppade ihop helt. Då hade jag 10 blåsor, 8 ägg, 4 befruktade och 1 tvådagars som sattes in. Men det gick inte vägen. 

Upp på hästen igen och denna gång drog kliniken upp Gonalen till 300 (från 125) vilket gav en jädra skjuts! ÄP idag där de de fick ut 21 (!!) ägg. Planerad återföring på måndag. 

Fattar inte hur jag ska palla om det inte går vägen denna gång heller. Eller, det gör man väl antagligen, jag läser ju dagligen om krigare som gjort IVF efter IVF utan att ge upp. Men det är verkligen en mental prövning detta.

Ville bara kika in och säga hej. Stort grattis till alla plus och kram till er som är mitt i behandling! 

• Mathilda88
    Emmylou91 skrev 2023-11-17 18:37:54 följande:

En liten uppdatering - idag fick jag ett 4-dygns embryo tillbaka!, ❤️
    och hör och häpna ALLA mina befruktade var superfina??! Så dom odlar dom vidare till i morgon (dag 5) eller övermorgon (dag 6) och fryser in.

Hur sjukt är inte det? Alltså 90% blev befruktade och 100% av dom ser bra ut dag 4, är det ens möjligt känns nästan för bra för att vara sant.

hon frågade mig vad jag gjort denna månad för att få så bra ägg (lite på skämt ) och jag gav henne ett ärligt svar - skitit i allt och druckit för mkt vin 😅

Wow vilka underbara nyheter! 😍🥳🙌❤️ Grattis! Spännande med återföring av en 4-dagars! Förstått av studier att de funkar lika bra, bara inte görs så ofta. Sa de varför de valde återföra på dag 4? 🥰 
    Haha, så himla bra svar!
  • Mathilda88
    Sjuan84 skrev 2023-11-17 22:55:33 följande:

Hej tjejer!

Sjuan här. Jag loggade helt ut sist eftersom vårt första försök gick åt skogen och jag deppade ihop helt. Då hade jag 10 blåsor, 8 ägg, 4 befruktade och 1 tvådagars som sattes in. Men det gick inte vägen. 

Upp på hästen igen och denna gång drog kliniken upp Gonalen till 300 (från 125) vilket gav en jädra skjuts! ÄP idag där de de fick ut 21 (!!) ägg. Planerad återföring på måndag. 

Fattar inte hur jag ska palla om det inte går vägen denna gång heller. Eller, det gör man väl antagligen, jag läser ju dagligen om krigare som gjort IVF efter IVF utan att ge upp. Men det är verkligen en mental prövning detta.

Ville bara kika in och säga hej. Stort grattis till alla plus och kram till er som är mitt i behandling! 

Kul att se dig igen! 

Oj jisses, 21 ägg! Hur ser det ut med risken för överstimulering? Håller tummarna för att du klarar sig från det och kan få en fin återföring! 

Jo det är kämpigt. Men så tacksamt att du iallafall har fått en återföring av ett fint embryo! 🙏 Då finns iallafall hopp! ❤️ Hade varit än värre om inget blivit bra alls att ens få åter. 
    Lycka till! ❤️🙏

• Mathilda88
    LMSM skrev 2023-11-17 22:18:01 följande:
    Åå va roligt att höra! läste att du också hade amh på 0,71. det jag har med men har inte gått så bra för mina ägg som för dig. Fick ut många på tredje och sista senaste men bara ett som överlevde till dag fem som var en alldeles för tidig blasto för att överföra.

Du är iof lite yngre än mig så kanske har fler bra ägg kvar men jag fick ändå lite hopp nu att det kommer gå bättre fjärde gången 🙏 kanske får dricka lite vin då 🤣
    Ja man ska kanske lära sig att dricka vin 😜😂
  • Sola13

Gjorde FET i onsdags av en blasto, på torsdagen började jag känna mig sjuk och igår och idag är jag riktigt kass i förkylning! Jag hoppas inte det ska påverka negativt. sitter och känner efter om jag har några symtom men än så länge inget. hur känner ni andra som ruvar? 🥰

• Nomen123

Hej, är på min 4 dag med Gonal-f sprutan.. 
    Mår hittills bra, lite huvudvärk då och då men det släpper snabbt.
    Uppmärksammade dock vid toalettbesök att jag hade en hel del äggvite flytningar i trosorna och när jag torkade mig, precis som innan själva ägglossningen.. Har ni andra också fått det så snabbt? Är det bra eller mindre bra?

Börjar med Ganirelix sprutan imorgon som ska tas i iallafall 3 dagar, ska på ultraljud och kolla läget på onsdag morgon och har då tagit sprutor i 7 dagar.. 

Är det normalt det jag känner eller vad tror ni? 

Är rätt så vilsen i det här kan man säga 🤭

Tempar ju också och har gjort i ca 4 månader, min temp dök imorse precis som den brukar göra innan ägglossning.. Känner mig lite skraj för att kroppen kör sitt race....

• Mathilda88
    Nomen123 skrev 2023-11-18 18:23:47 följande:

Hej, är på min 4 dag med Gonal-f sprutan.. 
    Mår hittills bra, lite huvudvärk då och då men det släpper snabbt.
    Uppmärksammade dock vid toalettbesök att jag hade en hel del äggvite flytningar i trosorna och när jag torkade mig, precis som innan själva ägglossningen.. Har ni andra också fått det så snabbt? Är det bra eller mindre bra?

Börjar med Ganirelix sprutan imorgon som ska tas i iallafall 3 dagar, ska på ultraljud och kolla läget på onsdag morgon och har då tagit sprutor i 7 dagar.. 

Är det normalt det jag känner eller vad tror ni? 

Är rätt så vilsen i det här kan man säga 🤭

Tempar ju också och har gjort i ca 4 månader, min temp dök imorse precis som den brukar göra innan ägglossning.. Känner mig lite skraj för att kroppen kör sitt race....

Allt det där är helt normalt och bara ett tecken på att sprutorna gör sitt jobb korrekt 😊👍
  • Mathilda88
    Sola13 skrev 2023-11-18 18:04:38 följande:

Gjorde FET i onsdags av en blasto, på torsdagen började jag känna mig sjuk och igår och idag är jag riktigt kass i förkylning! Jag hoppas inte det ska påverka negativt. sitter och känner efter om jag har några symtom men än så länge inget. hur känner ni andra som ruvar? 🥰

Änsålänge har jag bara hört om att sådana virus har haft positiv effekt. Håller tummarna!
  • Sola13
    Mathilda88 skrev 2023-11-19 01:46:07 följande:
    Änsålänge har jag bara hört om att sådana virus har haft positiv effekt. Håller tummarna!
    Tack!! ❤️
Svar på tråden Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023