• Sola13

Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023

Gjorde FET i onsdags av en blasto, på torsdagen började jag känna mig sjuk och igår och idag är jag riktigt kass i förkylning! Jag hoppas inte det ska påverka negativt. sitter och känner efter om jag har några symtom men än så länge inget. hur känner ni andra som ruvar? 🥰

• Sola13
    Mathilda88 skrev 2023-11-19 01:46:07 följande:
    Änsålänge har jag bara hört om att sådana virus har haft positiv effekt. Håller tummarna!
    Tack!! ❤️
  • Sola13
    Emmylou91 skrev 2023-11-20 10:18:29 följande:

@mathilda88- alltså dom har stängt på helgerna så det blev en 4 dagars. hade ju 5st embryo till som såg fina ut som dom odlade vidare till dag 5-6 (lörd-sön).

någon här ovan ?sjuan? som sa att den gav upp efter första försöket- du är inte ensam. Jag gav upp TOTALT. Blev totalt nedslagen men man kravlar sig upp igen. tillslut ska vi bli gravida och få en liten bebis❤️. man får ge upp för en stund men sen måste man fortsätta framåt. 

Nu är jag på Ruvardag 3! Så långt kvar ush hatar verkligen ruvardagar vidrigt. 

Kul, då ligger vi nära varandra, jag är på ruvardag 5 med en 5-dagars! ☺️ vad har du fått för testdag?
  • Sola13
    Emmylou91 skrev 2023-11-21 11:52:45 följande:

@sola13 - testdag 1/12. Och Kommer verkligen vänta tills dess, Lärde mig från sist att testa innan gör bara så man mår sämre. 

när har du test? Är det din första ivf?

Jag har testdag den 27 november, får se om jag håller mig så länge eller inte! 

Det var en fet från vår tredje ivf-runda, och sista försöket inom det offentliga. Första rundan blev misslyckad och fick inget att återföra. Vid runda två och tre har vi båda gånger fått göra en färsk återföring på dag fem och fått en till frysen. Vid den färska återföringen senast, i somras, blev jag gravid med visade sig vara ett ma i vecka 9 när vi skulle på ultraljud. Så hoppas med allt vi har att det ska gå vägen nu ❤️

du då? 
  • Sola13

Höll mig inte länge, tog ett test idag på ruvardag 7 men visade negativt. Förra omgången då jag blev gravid vad det positivt på motsvarande dag. :(

• Sola13
    Chajsa skrev 2023-11-22 09:32:12 följande:
    Kram till dig ♥️ är det lika länge odlat embryo denna och förra gången? För mig har det varit olika när plus har visat sig. Kör du testa tidigt- test eller vanligt? 
    Ja, fem dagar båda gångerna! CB veckoindikator 
  • Sola13
    Emmylou91 skrev 2023-11-22 13:43:14 följande:

Sola13~ tråkigt att höra vet hur jobbigt det är.
    Jag har lovat mig att inte ta test tidigt denna gång för sist gick det väl åt typ 4 test och alla negativa var bara värre. 
    jag Hoppas det blir ett plus för dig om inte denna gång så sen. Man undrar ju vafan det är som inte funkar? när dom ger tillbaka fina 5 dagars embryon borde det inte funka liksom? 

stor kram till dig❤️

Ja, kände mig extra hoppfull denna gången eftersom det tog sig förra gången så att jag vet att det KAN gå (vilket jag starkt ifrågasatte innan), och eftersom läkaren sa att den var så fin det bara går. Men är väl oavsett bara 50/50 chans? 
  • Sola13
    Sjuan84 skrev 2023-11-22 14:52:32 följande:

Helt knäckt. Skulle ha ET idag kl 14 men vid lunch ringer kliniken och säger att ingen av de 15 befruktade äggen klarade sig till dag 5. Ingen. Fick höra att det är nog jag som har dåliga ägg. Från att ha varit över lycklig över antalet befruktade ägg och tänka att jag skulle få en hel hög till frysen till att bara känna mig helt uppgiven

Någon annan som varit med om något liknande men där det ändå gått bra tillslut?  Just nu är jag bara så otroligt ledsen.

Åh nej!! 😞 lyckas aldrig få ut så många ägg/befruktade, ingen erfarenhet  
  • Sola13

Testdag idag, och nu står det Gravid 1-2! Å ena sidan sådan glädje att det finns chans, å andra sidan oro för att den ?borde? visa högre idag. HOPPAS med allt jag har att detta ska gå bra ❤️❤️

• Sola13
    Emmylou91 skrev 2023-11-27 08:40:25 följande:

@sola13 grattis!!! grattis grattis!!!!!❤️

jag har testdag på fredag, men känner NADA så tror att även denna ivf är körd. Gått in i en mindre depression grät hela dagen igår. 

men kul att höra att folk lyckas (oironisk). ❤️

Tack!! nej jag känner inte heller något, eller i vart fall inte mer än vad jag gjort de gånger det inte lyckats (eller den gången det lyckades men senare fick Ma) så jag kan aldrig gå på känsla. Håller tummarna för ett positivt test på fredag! ❤️
  • Sola13

Tyvärr var grav testet neg idag 😞 bor i Malmö och får ni vända ss privat. Tips? 

• Sola13

Vi ska också så småningom välja klinik för omgång 4! bor i Skåne och har också gått på RMC Tidigare. Överväger Sverige, Danmark eller annat ställe i Europa men så svårt att veta vad som är bäst! 

Svar på tråden Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023