• Tanya85

Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023

Hej! Idag är jag på Sprutdag 1 med Gonal-f (150) och på dag dag 5 börjar jag med Fyremadel fram till dag 8 då det är ultraljudsbesök. Några fler som är igång med sin IVF-behandling och vill följas åt?

Jag är 38 år och min sambo 35 år. Vi har försökt bli gravida i 1,5 år. Första gången vi försökte blev jag gravid men fick sen ett tidigt missfall. Sen dess har jag inte blivit gravid. Längtar så väldigt mycket efter vårt första barn Så kan knappt tro att det vi äntligen är igång!

• Svar på tråden Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023
  • Awesomeginger

Hej Rockbruden och välkommen.
    Förstår att ni är trötta på att försöka, det tar så mycket energi ifrån en.
    Jäklar, en bra bit för er och ta er. Har ni varit på första besök så det är bara och dra igång med injektionerna då?

• Rockbrud

Jo vi har gjort planeringsbesöket så nu inväntar vi en 2 menser så kör vi igång, fick lov att vänta då det som sagt kräver lite (=mycket) planering. vore betydligt enklare om man bodde närmre klinken

• Loidi

1cappucino,

Rd 12 här, testade negativt i förrigår (tisdag 29/8) men imorse 31/8 fick jag mitt första svaga positiva streck någonsin.. Kan knappt tro det, herregud! 
    Håller tummarna att hcg:n är ?seg? och fortsätter göra testerna starkare, har td 6/9 så om 6 dagar. 

• 1cappuccino

Välkommen @Rockbrud! Kan relatera till hur trött man kan bli på att det inte funkar på egen hand, men kul att ni äntligen får hjälp!

@Loidi, that's amazing! Jag är verkligen inte läkare, men jag har hört att det hormon man testar efter inte finns i kroppen om man inte nyss stimulerats till äggplock eller är gravid. Så om du testat negativt först och sen positivt idag verkar det ju lovande iallafall... Jag håller alla tummar och tår för dig! Du ger mig hopp!

Jag testade negativt igår 30/9 när min mens normalt skulle kommit. Jag har egentligen testdag först 8/9 för FET, men hoppades som alltid att det kunde ha blivit barn på eget försök och att det i så fall skulle gett ett plus lite snabbare... men nä så blev det inte. Nu får jag försöka hålla mig positiv ett tag till. 

• Loidi
    1cappuccino skrev 2023-08-31 21:43:26 följande:

Välkommen @Rockbrud! Kan relatera till hur trött man kan bli på att det inte funkar på egen hand, men kul att ni äntligen får hjälp!

@Loidi, that's amazing! Jag är verkligen inte läkare, men jag har hört att det hormon man testar efter inte finns i kroppen om man inte nyss stimulerats till äggplock eller är gravid. Så om du testat negativt först och sen positivt idag verkar det ju lovande iallafall... Jag håller alla tummar och tår för dig! Du ger mig hopp!

Jag testade negativt igår 30/9 när min mens normalt skulle kommit. Jag har egentligen testdag först 8/9 för FET, men hoppades som alltid att det kunde ha blivit barn på eget försök och att det i så fall skulle gett ett plus lite snabbare... men nä så blev det inte. Nu får jag försöka hålla mig positiv ett tag till. 

Vilken ruvardag är du på? Jag testade ju positivt väldigt svagt rd 12 och riktigt blankt rd 10. Idag på rd 13 var det lite starkare men fortfarande ljust. Tog ett digitalt - Gravid. Så än här hoppet inte ute för dig, jag har td 6/9. 

Hejar på dig! {#emotions_dlg.flower}
  • fs456
    1cappuccino skrev 2023-08-29 20:46:24 följande:

@awesomeginger var det som hade klarat äggplock idag, ursäkta min virriga hjärna! Bra jobbat!

@busbuster och @Loidi hur går era ruvanden?

@Tanya85 hoppas ultraljudet visar redo för plock! 

@fs456 hur går det för dig?

CD23 och har haft bra temp (tempar NC och FF) så hade förhoppningar om ett mirakel men neg gravtest idag 10DPO. Så åkte iväg på Livio och fick enanton så nu börjar nedregleringen och jag inväntar blödning. Har inte ens vågat hämta ut ägglossningssprutan då jag knappt vågar hoppas på äggplock. Hur går det för dig? 
  • Mathilda88
    Busbuster skrev 2023-08-28 18:37:43 följande:

Awesomeginger

Ja fattar känslan, jag hade ont samma dag men sen dagen efter var svullnad och tunghetskänslor helt borta. Hoppas att dina symptom också försvinner snabbt!

Jag har ju gjort en gång innan och är ganska smärtkänslig. Jag tycker nog att spiral in/utsättning varit värre men plocket tog såklart längre tid. Det kändes men det jobbigaste för mig var att de inte sa ifrån när de skulle sticka så blev överraskad varje gång vilket ledde till att jag kippade efter andan. Jag har tänkt be att de vid nästa plock gör sticken på en utblåsning så att man är lite mer beredd, får en starkare andning liksom. Men jag fick gott om lugnande så bara prata med dom om din oro så kommer de ta väl hand om dig. Fint är ha fästmannen med 🥰 i mitt fall är det fästmannen som svimmar så han får stanna utanför nästa gång😂

Jag gör behandling på rmc i Malmö

Va jobbigt att de inte förvarnade om när de stack Hjärta Gjorde mitt andra äggplock idag på RMC Malmö och bägge gångerna har de förvarnat inför sticken och påmind om att andas, samt gett generöst med smärtstillande och lugnande. Mkt hejarop och beröm från både dom och pojkvännen {#emotions_dlg.flower} Hoppas att det går bra nästa gång för dig! Hjärta
  • Awesomeginger
    Mathilda88 skrev 2023-09-01 19:49:54 följande:
    Va jobbigt att de inte förvarnade om när de stack Hjärta Gjorde mitt andra äggplock idag på RMC Malmö och bägge gångerna har de förvarnat inför sticken och påmind om att andas, samt gett generöst med smärtstillande och lugnande. Mkt hejarop och beröm från både dom och pojkvännen {#emotions_dlg.flower} Hoppas att det går bra nästa gång för dig! Hjärta
    Hur mår du idag efter äggplock? Hur många ägg fick du ut?

Jag var på kliniken igår för dom misstänkt atg jag kunde fått vätska i buken, men visade sig inte vara så men har en inflammation. Fördelen med att åka in var att vi fick lite mer info om äggen, tydligen hade ett till blivit befruktat, så 5 av 6 ägg. Men bara tre som låg till som dom ska med celldelning, 8,10 och 12 på dag 3.
  • Mathilda88
    Awesomeginger skrev 2023-09-02 08:08:15 följande:
    Hur mår du idag efter äggplock? Hur många ägg fick du ut?

Jag var på kliniken igår för dom misstänkt atg jag kunde fått vätska i buken, men visade sig inte vara så men har en inflammation. Fördelen med att åka in var att vi fick lite mer info om äggen, tydligen hade ett till blivit befruktat, så 5 av 6 ägg. Men bara tre som låg till som dom ska med celldelning, 8,10 och 12 på dag 3.
    Jag har ont, men ändå helt okej. 15 ägg 😊. Hur är det med dig? Aj med inflammationen! Om du hade den innan plocket så förklarar det smärtorna och att de inte fick dom under kontroll ❤️. Va härligt att ett till tagit sig! Okej, håller tummarna för att det går för dom med ändå ❤️

Har fått besked om att 8 av de 15 äggen befruktats! ❤️ Hoppas hoppas att något av dom klarar sig till dag fem denna gång - planerad återföring isåfall på onsdag.
  • Awesomeginger

Mathilda88: 8 befruktade är ju kanon. Håller alla mina tummar att de utvecklas fint till onsdag 😊

Är det någon annan som äter Levaxin varje morgon för sköldkörteln?

Svar på tråden Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023