• Vuisin

Äggdonation 2023/2024

Hej! Någon som planerar äggdonation och vill följas åt? Jag och min man har gjort sex IVF:er och tre FET utan och lyckas och vi har nu bestämt oss för att gå vidare med äggdonation. <3 

• Svar på tråden Äggdonation 2023/2024
  • Mathilda88
    Hebbe46 skrev 2024-12-26 07:38:44 följande:
    Jag tror att det är din tur nu Mathilda88!! Håller tummarna stenhårt!!
    Tack så mkt för peppen Hjärta Ska försöka hålla uppe hoppet Hjärta..
  • Mathilda88

Av de fem äggen fick jag igår återfört en toppkvalitativ blastocyst (höll tummarna för att den skulle vara på väg att kläckas vid återföringen men det gjorde den inte) och 2st 5-dagars till frysen!
    De två sista av de fem var tidiga blastocyster som odlades vidare till idag - den ena fryste dom ner! Så har alltså 3st i frysen och en i magen nu Hjärta

• Kronärtskocka
    Mathilda88 skrev 2024-12-29 20:07:26 följande:

Av de fem äggen fick jag igår återfört en toppkvalitativ blastocyst (höll tummarna för att den skulle vara på väg att kläckas vid återföringen men det gjorde den inte) och 2st 5-dagars till frysen!
    De två sista av de fem var tidiga blastocyster som odlades vidare till idag - den ena fryste dom ner! Så har alltså 3st i frysen och en i magen nu Hjärta

Härliga nyheter! Tänk så det kan bli, trots känslan av få ägg blev det många blastocyster. Hoppas den lilla boar in sig ordentligt nu! Och grattis till dem i frysen.
  • Mathilda88

Uppdatering 
    Igår morse tog jag ett testa-tidigt test då jag jobbar nätter över min testdag den 9/1. Och det var positivt!
    Har känts bra dessa dagarna, har känt mig rätt trygg med att det tagit sig så det värkt mkt nere vid livmodern, aptiten minskat och flukturerar samt blivit mkt trött sista dagarna. Ändå ångestladdat att ta testet, men underbart att få svaret. Samtidigt en sväng ångest sen när verkligen kom ikapp en - jisses jag gör verkligen detta själv! Dessutom dubbeldonation! Men känns fortfarande rätt 🙏❤️. Har världens bästa familj och släkt ❤️
    Dessutom känns det spännande med min dejt som jag träffar. Vi får se hur allt fortskrider. 

Hoppas den sitter där den ska nu bara ❤️ Hur tidigt och ofta kan man be om ultraljud vid äggdonation?

• Always choklad

Hej 
    Så spännande, vi väntar på att förbereda inför nästa äggdonation, syskonförsök. Har hämtat ut medicinerna och tagit blodprov väntar bara på resultaten. Tidigare godkänt cellprov och mammografi. Är som ett blankt blad verkar förträngt allt, var 1,5 år sedan nu sist.
    Vad händer nu? 
    Väntar på 1a mensdagen. Får min behandlingsplan typ imorgon. Trodde jag skulle komma ihåg men icke. Känner igen namnen på medicinerna och om de är sprutor tab eller vaginatorer men det är allt. Ni som är mitt uppe i det kanske kan ge mig en liten crash course..

• Kronärtskocka
    Mathilda88 skrev 2025-01-06 01:46:38 följande:

Uppdatering 
    Igår morse tog jag ett testa-tidigt test då jag jobbar nätter över min testdag den 9/1. Och det var positivt!
    Har känts bra dessa dagarna, har känt mig rätt trygg med att det tagit sig så det värkt mkt nere vid livmodern, aptiten minskat och flukturerar samt blivit mkt trött sista dagarna. Ändå ångestladdat att ta testet, men underbart att få svaret. Samtidigt en sväng ångest sen när verkligen kom ikapp en - jisses jag gör verkligen detta själv! Dessutom dubbeldonation! Men känns fortfarande rätt 🙏❤️. Har världens bästa familj och släkt ❤️
    Dessutom känns det spännande med min dejt som jag träffar. Vi får se hur allt fortskrider. 

Hoppas den sitter där den ska nu bara ❤️ Hur tidigt och ofta kan man be om ultraljud vid äggdonation?

Grattis! Min klinik ville göra ett ultraljud v 7+0, så det första gjorde jag däromkring. Gjorde några extra veckorna därefter på grund av oro  och kraftig blödning samt för NIPT, som jag finansierade själv. 

Det som hörde till i min region var ett första ultraljud ett tidigt ultraljud kring vecka 13. Hade det inte varit äggdonation hade man fått ett KUB då, men då donatorerna är under 35 gjordes bara ett ultraljud utan beräkningsdelen. Sedan RUL kring vecka 20 och ett tillväxrultraljud v 32. Det senare då barn som tillkommit via äggdonation kan vara lite mindre. 

• Kronärtskocka
    Always choklad skrev 2025-01-13 19:14:20 följande:

Hej 
    Så spännande, vi väntar på att förbereda inför nästa äggdonation, syskonförsök. Har hämtat ut medicinerna och tagit blodprov väntar bara på resultaten. Tidigare godkänt cellprov och mammografi. Är som ett blankt blad verkar förträngt allt, var 1,5 år sedan nu sist.
    Vad händer nu? 
    Väntar på 1a mensdagen. Får min behandlingsplan typ imorgon. Trodde jag skulle komma ihåg men icke. Känner igen namnen på medicinerna och om de är sprutor tab eller vaginatorer men det är allt. Ni som är mitt uppe i det kanske kan ge mig en liten crash course..

Blev du klokare efter att du fått planen? Tänk, snart kan ni börja! I Danmark var det först östrogen, sedan ultraljud för att kolla slemhinnan och därefter lades progesteronet till inför FET. Kan tänka mig att Spanien kanske har lite fler läkemedel?
  • Mathilda88
    Kronärtskocka skrev 2025-01-16 10:22:30 följande:

Grattis! Min klinik ville göra ett ultraljud v 7+0, så det första gjorde jag däromkring. Gjorde några extra veckorna därefter på grund av oro  och kraftig blödning samt för NIPT, som jag finansierade själv. 

Det som hörde till i min region var ett första ultraljud ett tidigt ultraljud kring vecka 13. Hade det inte varit äggdonation hade man fått ett KUB då, men då donatorerna är under 35 gjordes bara ett ultraljud utan beräkningsdelen. Sedan RUL kring vecka 20 och ett tillväxrultraljud v 32. Det senare då barn som tillkommit via äggdonation kan vara lite mindre. 

Tack! Hjärta
    Har hunnit vara på gynakuten pga misstanke om utomkveds, så har varit några skämmande dagar. Brun blödning och ont i vänster sida. Läkaren tyckte sig se en liten svart prick på 5mm som tedde sig vara i livmodern (v.5+1, enl min app bör den vara drygt 4 mm denna vecka). Hcg hade stigit ifrån 407 den 9/1 (4+3) till 5690 14/1 Hjärta . Tagit nytt Hcg på vårdcentralen för ca en timme sedan (förra togs vid ca 11:45, nu vid 10:15, så inte riktigt 48h), får se när resultatet kommer in. Bruna blödningarna slutade efter knappt ett dygn, de kunde inte hitta ngn orsak till dom. 

Tack så mycket för infon! Ah så det blev inte fler ultraljud ändå alltså. 
    Ja min klinik vill också göra under vecka 7+x, men helst efter +0. Dock är vi inte överens om vilken dag jag är på. Deras sjuksköterska uppgav rätt dag, men sekreteraren uppgav att jag var 3 dagar senare (typ enl när min mens började). Så nu blir det inget ultraljud förrän v.8+0.. Men kanske blir bra ändå, flyger ju sen till USA v.9+3.
  • Mathilda88
    Always choklad skrev 2025-01-13 19:14:20 följande:

Hej 
    Vad händer nu? 

Så spännande! Har du fått provsvaren än? Hur gammal är du? Hjärta 
    Hur ser din behandlingsplan ut? Vilka mediciner har du fått? 
    Jag kör med medicinerad cykel och fått progynon 2 tabl 2ggr/dag och cyclogest 3ggr/dag. Då jag hade bra progesteron-värde på återföringsdagen så slapp jag sprutor. Kör ni färsk eller har ni frysta kvar sen förra gången?
  • Always choklad

Hej
    43
    Vi ska till Mallorca och göra Transfer nästa Ons eller rättare sagt jag åker själv. Mannen är hemma med vår dotter. Ovitrelle igår kväll. Nu imorgon start Klexane sprutor, Progesteron Vaginatorerer och en till med piller som jag just nu inte kommer ihåg namnet på  

• Mathilda88
    Always choklad skrev 2025-01-23 22:23:26 följande:

Hej
    43
    Vi ska till Mallorca och göra Transfer nästa Ons eller rättare sagt jag åker själv. Mannen är hemma med vår dotter. Ovitrelle igår kväll. Nu imorgon start Klexane sprutor, Progesteron Vaginatorerer och en till med piller som jag just nu inte kommer ihåg namnet på  

Så spännande! Stort lycka till! Hjärta
  • Always choklad
    Mathilda88 skrev 2025-01-28 13:58:02 följande:
    Så spännande! Stort lycka till! Hjärta
    Tack kom på pillret, Prednisolon var det en form av cortison som ska minska kroppens vilja att stöta bort saker som är främmande. Nu ligger jag här och försöker koppla av och somna snart. Så mycket tankar och känslor i omlopp gråter för minsta Lilla såg en man som heter Ove på Engelska och började störtböla tex.
  • Mathilda88
    Always choklad skrev 2025-01-28 22:19:35 följande:
    Tack kom på pillret, Prednisolon var det en form av cortison som ska minska kroppens vilja att stöta bort saker som är främmande. Nu ligger jag här och försöker koppla av och somna snart. Så mycket tankar och känslor i omlopp gråter för minsta Lilla såg en man som heter Ove på Engelska och började störtböla tex.
    Aha! Okej, spännande med prednisolon, blir säkert toppen! 
    Gud ja, jag har också blivit så himla gråtmild under den här perioden Hjärta
Svar på tråden Äggdonation 2023/2024