Äggdonation 2023/2024
Hej! Någon som planerar äggdonation och vill följas åt? Jag och min man har gjort sex IVF:er och tre FET utan och lyckas och vi har nu bestämt oss för att gå vidare med äggdonation. <3
Hej! Någon som planerar äggdonation och vill följas åt? Jag och min man har gjort sex IVF:er och tre FET utan och lyckas och vi har nu bestämt oss för att gå vidare med äggdonation. <3
Uppdatering av resan mot min dubbeldonation. I början av oktober reagerade inte min för tredje gången donerande äggdonator och försöket avbröts. I början av november gjordes nytt försök som ledde till äggplock och ICSI med min valda spermadonator. 10 ägg, 8 mogna, 5 befruktade. Redan där började jag få dålig magkänsla, men fortsatte hoppas. På dag 5 väntade jag ett mail om hur många som frusits in, men istället ringde de och meddelade att det inte alls såg bra ut men skulle ge det till nästa dag för att se om ngt återhämtade sig. Det gjorde det inte.
Jag fick samma dag en ny äggdonator, 24 år gammal. Hoppas det kan bli bra. Dessutom i Köpenhamn istället för i Århus. Nu ville de köra medicinerad cykel så jag kan få återfört ett färskt embryo. Preliminärt i mellandagarna. Min mens skulle börja ett par dagar före donatorns vilket var perfekt, så hann jag ställas in på medicinerna och vara redo för återföringen.
Men vad händer tror ni? Jo nu verkar min ägglossning var en hel jävla vecka försenad..
Snart börjar jag tro att förbannelser finns och att man fått en på sig.. För den här hösten har varit så sinnessjuk sett till att det mesta inom både barnkämpandet, privatlivet och jobbet går åt helvete.. Verkligen ofattbar.
Tack o lov var det inte så illa som det såg ut! Fick kommit till kliniken i lördags som gjorde VUL och såg att jag borde få mens ca 7-10 dagar senare, så antingen kommer mensen som beräknat eller bara någon dag senare. Så försöket i december är inte inställt
Jag ska bara köpa ny sperma då den jag hade köpt gick åt till senaste misslyckade försöket. Har dock problem att välja vilken donator.. En av de två är den jag köpte innan, samt en ny. Båda två passar in på olika sätt. Den första blir jag helt kär i av att läsa beskrivningen av hans sätt och personlighet, plus mkt annat bra, den andra låter också mkt trevlig men har dessutom många fler egenskaper som stämmer in mkt väl på mig och familjen..
Tack o lov var det inte så illa som det såg ut! Fick kommit till kliniken i lördags som gjorde VUL och såg att jag borde få mens ca 7-10 dagar senare, så antingen kommer mensen som beräknat eller bara någon dag senare. Så försöket i december är inte inställt
Jag ska bara köpa ny sperma då den jag hade köpt gick åt till senaste misslyckade försöket. Har dock problem att välja vilken donator.. En av de två är den jag köpte innan, samt en ny. Båda två passar in på olika sätt. Den första blir jag helt kär i av att läsa beskrivningen av hans sätt och personlighet, plus mkt annat bra, den andra låter också mkt trevlig men har dessutom många fler egenskaper som stämmer in mkt väl på mig och familjen..
Man inser hur svajigt det är även inom äggdonation!
Har en 24-årig äggdonator och en minst lika ugn spermadonator. På lillejulafton fick de ut 15 ägg, varav 10 var mogna och injicerades med ICSI. Idag på dag 2 meddelade de att av dessa 10 har 5 blivit befruktade..
Känner mig lätt knäckt över utvecklingen.. Tom jag hade generellt bättre siffror i detta stadiet! Får se vad det blir av detta. Är inbokad för återföring den 28/12, men är allt mer inställd på att det inte blir ngt utav det denna gången heller, för tredje gången.
Man inser hur svajigt det är även inom äggdonation!
Har en 24-årig äggdonator och en minst lika ugn spermadonator. På lillejulafton fick de ut 15 ägg, varav 10 var mogna och injicerades med ICSI. Idag på dag 2 meddelade de att av dessa 10 har 5 blivit befruktade..
Känner mig lätt knäckt över utvecklingen.. Tom jag hade generellt bättre siffror i detta stadiet! Får se vad det blir av detta. Är inbokad för återföring den 28/12, men är allt mer inställd på att det inte blir ngt utav det denna gången heller, för tredje gången.