Äggdonation 2023/2024
Hej! Någon som planerar äggdonation och vill följas åt? Jag och min man har gjort sex IVF:er och tre FET utan och lyckas och vi har nu bestämt oss för att gå vidare med äggdonation. <3
Hej! Någon som planerar äggdonation och vill följas åt? Jag och min man har gjort sex IVF:er och tre FET utan och lyckas och vi har nu bestämt oss för att gå vidare med äggdonation. <3
Hej, länge sedan jag gick in här. Jag gjorde en återföring i torsdags och är nu på ruvardag 4. Men jag tycker mig bara ha samma känningar som när jag ska ha min vanliga mens. Vet ej om det är vanligt?
Jag blir galen av all denna väntan och ovisshet. Och att man aldrig kan slappna av, utan vad jag än gör så känner jag efter om det kan vara något.
Hoppas ni andra mår bra!
Hej
Roligt att du äntligen fått göra en insättning. Är det första försöket? Hur många fick ni till frysen? Hur känns det nu?
Min erfarenhet är att jag så tidigt sällan känt några symptom alls. Har trott jag varit gravid när jag inte varit det och tvärt om. Tuffa dagar av hopp och förtvivlan när man ruvar.
Hoppas ni får ett positivt resultat!
Här är mitt efterlängtade barn äntligen här. Så många år av kamp och olika försök och diverse bakslag. Men tillslut gick det. Så tacksam gentemot donatorerna som gjort det möjligt och att jag orkade och hade råd att göra de försök jag gjort. Efter den långa resan är det svårt att fatta att bebisen äntligen är här, men jag börjar förstå det lite i taget.
Tänker på er som fortfarande kämpar och lever i ovisshet.
Här är mitt efterlängtade barn äntligen här. Så många år av kamp och olika försök och diverse bakslag. Men tillslut gick det. Så tacksam gentemot donatorerna som gjort det möjligt och att jag orkade och hade råd att göra de försök jag gjort. Efter den långa resan är det svårt att fatta att bebisen äntligen är här, men jag börjar förstå det lite i taget.
Tänker på er som fortfarande kämpar och lever i ovisshet. //
Winner birdie
Vad spännande att ni försöker i augusti- redan juli nu ju så inte långt kvar.
Jag har inte bestämt mig helt.
Men jag är väldigt sugen på att bara gå vidare med äggdonation också. Jag tycker det är jobbigt att stå och stampa. Vill hellre bli gravid snabbt än dra ut på det, tror jag.
Jag velar lite.
Men den äggdonatorn jag hittat känns väldigt bra. Så pass att jag inbillar mig att det är bättre för barnet att få hennes gener än mina haha. Vet inte om jag bara försöker få mig själv att ge upp tanken på egna ägg.
Jag har kontakt med Olga, där man kan se bilder, även vuxenbilder. Det gör det så verkligt. Hon är så vacker och jag gillar verkligen det jag läst om hennes personlighet.
Jag börjar mer och mer närma mig tanken på att bara gå vidare med detta och inte lägga mer pengar på mina ägg. Det skapar så mycket stress.
Att gå vidare med äggdonation ger mer ett lugn eftersom möjligheten då är större.
Vilken klinik har ni varit i kontakt med? Gör ni i Sverige eller utomlands?
Kronärtskocka
Gick tillbaka i tråden och läste ditt inlägg från 24 april
"Då utgick jag ifrån vad som var viktigast. Är det att få ett barn oavsett gener? Eller att få ett barn med mina gener, även om det då är större risk för att det inte blir något barn alls? Jag kände att jag hade en begränsad mängd energi kvar att ge, men också en begränsad summa att lägga på det. Visst, med obegränsat med pengar kanske jag skulle kunna lyckas med tiden. Men osäkert hur många ägguttag det krävt. Tre blastocyster med donerade ägg kostade då ungefär lika mycket som två ägguttag med egna ägg. Procentuellt visste jag att chansen till ett levande fött barn efter tre insättningar med donerade ägg är så mycket högre än två insättningar med dag 2-3 embryon hos en då 40-årig kvinna."
Det är verkligen exakt där jag står. Lite liknande ivf resultat som dig. Bra dag 3 embryon men inget till frysen. Vet att det inte är omöjligt med mina ägg men låg chans. Och precis som du säger- med obegränsat med pengar så kunde jag göra några försök till.
Men det är inte realistiskt för mig att lägga säg 150 000 till på mina ägg och sen börja satsa på äggdonation.
Äggdonation med Olga, som jag har kontakt med, kommer bli runt ... 7 000 euro plus resa till Cypern... blir det ca 80 000 plus resa? 90 000?
Då är det för ett försök med garanti på 1 blastocyst.
De har baby guarentee med 4 försök med äggdonation för 20 000 euro... Men det blir en kvarts miljön, utan kostnad för resa, och för spermier...
Så 1 försök med äggdonation blir dyrare än 1 ivf, men förstås större chanser att lyckas. Kan ju bli flera blaston bockså, om man har tur..
Ja det är nog inte realistiskt att lägga pengar på egna ägg mer om jag vill kunna göra iaf 2 försök till äggdonation....
Jag skulle gärna vilja försöka några bli gravid med insemination innan jag går vidare med ÄD, för att känna att jag gjort allt. Men jag känner att jag har accepterat ÄD.
Nu håller jag på för fullt att försöka välja donatorer och klinik. Kanske går jag vidare med ÄD direkt om rätt donator dyker upp också. Kan bli.
Funderar på att låta Sellmer påbörja matchningen. Det kostar 8000 dkkr, inkl att få se profilen vid matchning.
Eller att köra med Olgakliniken. Där har man äggdonationskatalogen innan inkl vuxenbilder, vilket känns väldigt bra.
Samtidigt ser många väldigt ryska it, vilket de ju är. Och jag inser att jag hellre vill att barnet ser mer ut som nu. Behöver inte vara lika rent utseendemässigt men så att man inte ser ut att ha olika etniciteter.
Jag gillar dock starkt en av de ryska äggdonatorerna
, men hon ser inte nordisk ut heller., även om hon inte heller ser typiskt rysk ut.
Kanske är det lättare för barnet att vara lite mer lik, och inte hela tiden då frågan om varför de inte det ut som sin mamma...
Jag har också mina manliga favoritdonatorrer sedan innan, men dom går inte att använda till Olgakliniken tyvärr.
Vilket är väldigt störigt för det går att få den sperman skickad till Cypern (där behandlingen med Olga sker), men inte just till denna klinik..
Får se vad jag landar i. Men jag känner verkligen starkt att jag nu vill bli gravid så snart som möjligt. Vill inte vara 42 och gravid. Det känns virrigt för mig av någon anledning (är 40 nu)