• Vuisin

Äggdonation 2023/2024

Hej! Någon som planerar äggdonation och vill följas åt? Jag och min man har gjort sex IVF:er och tre FET utan och lyckas och vi har nu bestämt oss för att gå vidare med äggdonation. <3 

• Svar på tråden Äggdonation 2023/2024
  • Mathilda88
    Kronärtskocka skrev 2024-02-24 09:53:24 följande:

Ja, det är besök en gång i veckan från v 30. Så många kontroller blir det. Hoppas du vid behov lan bli igångsatt om du önskar det. 

Tråkigt med ännu ett minus för er. Hoppas blaston vill stanna hos er i april!

Okej, wow så pass ofta. Blir en del extra arbete såklart att lämna jobbet om man jobbar dag förstår jag.
    Tack. Nej det får man inte i Skåne. De väntar in i det sista oavsett önskemål. Kom på att det kanske var skrämmande det jag skrev, var inte meningen. Men skönt att de fått ner siffrorna så markant med nya riktlinjerna mot nollvisionen Hjärta 
  • Always choklad

Hej, skriver lite för att lugna kanske. Jag gjorde äggdonation och blev igångsatt. Tror jag föredrar det faktiskt. Har inget i och för sig och jämföra med men..Vi fick vara på patienthotellet 2 dygn med tabletter man tog regelbundet sen igångsättande dropp m.m. Kände oss så omhändertagna och lugna, prioriterade och mycket personal dedikerade just till oss, anpassad mat och fika bjöd de även för den som skulle föda. Var en fin förlossning som jag minns med värme just för att det fungerade så bra omkring, köpte gåvor till alla som var med sen. Måste vara jobbigt att åka in och ut vid minsta känning man har eller ej hinna dit och föda i bilen. 

• Mathilda88
    Always choklad skrev 2024-03-01 10:42:36 följande:

Hej, skriver lite för att lugna kanske. Jag gjorde äggdonation och blev igångsatt. Tror jag föredrar det faktiskt. Har inget i och för sig och jämföra med men..Vi fick vara på patienthotellet 2 dygn med tabletter man tog regelbundet sen igångsättande dropp m.m. Kände oss så omhändertagna och lugna, prioriterade och mycket personal dedikerade just till oss, anpassad mat och fika bjöd de även för den som skulle föda. Var en fin förlossning som jag minns med värme just för att det fungerade så bra omkring, köpte gåvor till alla som var med sen. Måste vara jobbigt att åka in och ut vid minsta känning man har eller ej hinna dit och föda i bilen. 

Så underbart att höra! Hjärta Stort grattis!! Hur långt gången var du när ni blev igångsatta? Så underbart att det blev en så fin förlossning Hjärta Vilken region var detta?
  • Kronärtskocka
    Always choklad skrev 2024-03-01 10:42:36 följande:

Så fint att höra att det blev en bra upplevelse och där du kände dig trygg och fick gott stöd av personalen.

Jag har erfarenhet av två spontana förlossningar, och vid min egen var jag fyra timmar på sjukhus, mestadels i badet innan bebisen föddes. Så jag hoppas jag får en spontan start denna gång med. Man åker in först när värkarna är täta, men förstår oron av att bli hemskickad.

Hur går det för er som kämpar? Och er som nyss plussat och väntar på att tiden ska gå så ni kan börja andas ut och tro?
  • Vuisin
    Kronärtskocka skrev 2024-03-09 09:06:29 följande:
    Så fint att höra att det blev en bra upplevelse och där du kände dig trygg och fick gott stöd av personalen.

Jag har erfarenhet av två spontana förlossningar, och vid min egen var jag fyra timmar på sjukhus, mestadels i badet innan bebisen föddes. Så jag hoppas jag får en spontan start denna gång med. Man åker in först när värkarna är täta, men förstår oron av att bli hemskickad.

Hur går det för er som kämpar? Och er som nyss plussat och väntar på att tiden ska gå så ni kan börja andas ut och tro?
    Hej Kronärtskocka! Här går det bra (peppar, peppar). Har fått se det lilla livet på VUL och allt såg bra ut. ❤️ Hur har du det? 
  • Kronärtskocka
    Vuisin skrev 2024-03-09 19:25:57 följande:
    Hej Kronärtskocka! Här går det bra (peppar, peppar). Har fått se det lilla livet på VUL och allt såg bra ut. ❤️ Hur har du det? 
    Hej Vuisin! Grattis till ett lyckat VUL. Så magiskt och skönt! Hur mår du?

Jag har det bra, fortsatt gravid och tycker det är skönt att bebisen nu sparkar tydligt. Det är lugnande. Har en del gravidkrämpor men inget allvarligt så en dag i taget framåt. Idag gått in i tredje och sista trimestern. Stort!
  • Vuisin
    Kronärtskocka skrev 2024-03-17 09:14:45 följande:
    Hej Vuisin! Grattis till ett lyckat VUL. Så magiskt och skönt! Hur mår du?

Jag har det bra, fortsatt gravid och tycker det är skönt att bebisen nu sparkar tydligt. Det är lugnande. Har en del gravidkrämpor men inget allvarligt så en dag i taget framåt. Idag gått in i tredje och sista trimestern. Stort!

Tack! Jag mår bra. Lite trött och illamående när jag inte ätit på ett tag, men jag har absolut inget att klaga på. 

Sista trimestern, verkligen stort! Och härligt att känna att den lilla finns därinne, ser själv fram emot det! 

Hur går det för er andra?

• Hebbe46
    Vuisin skrev 2024-03-17 09:37:05 följande:

Tack! Jag mår bra. Lite trött och illamående när jag inte ätit på ett tag, men jag har absolut inget att klaga på. 

Sista trimestern, verkligen stort! Och härligt att känna att den lilla finns därinne, ser själv fram emot det! 

Hur går det för er andra?

För mig går det bra! Är i v 19 å bebisen lever om för fullt där inne även om det inte blivit nån tydig bebismage än. Ser mest lönnfet ut 😞 Trots att jag var smal innan? Var på UL förra v och allt ser bra ut. 
  • Jowikma

Hej, ny medlem här och hittade er grupp. Jag ska göra ÄD och har fått veta att de har hittat en donator till mig så nu inväntar vi bara att äggen ska komma och en plan för insättning ska ske.
    Ni som gjort ÄD, gick det bra första gången eller behövdes några gånger för att bli gravida?

Jag har 3 barn sedan innan (naturligt). Men mina ägg har dålig kvalité nu så efter IVF så gav de mig rådet att göra ÄD istället. 

Har ni mått bra under behandling mm?

• Hebbe46
    Jowikma skrev 2024-04-04 19:29:51 följande:

Hej, ny medlem här och hittade er grupp. Jag ska göra ÄD och har fått veta att de har hittat en donator till mig så nu inväntar vi bara att äggen ska komma och en plan för insättning ska ske.
    Ni som gjort ÄD, gick det bra första gången eller behövdes några gånger för att bli gravida?

Jag har 3 barn sedan innan (naturligt). Men mina ägg har dålig kvalité nu så efter IVF så gav de mig rådet att göra ÄD istället. 

Har ni mått bra under behandling mm?

Välkommen hit!
    jag har också barn (naturligt) sedan innan men har nu dåligt med ägg så då blev det donation. Tog sig på första försöket. Jag mådde ok under behandlingen men var sjukt less på progesteronet sista veckorna. 
Svar på tråden Äggdonation 2023/2024