Always choklad skrev 2025-02-04 12:21:07 följande:
Hej
Jag har en privat klinik som hjälpt mig med ultraljud all provtagning, recept etc. Funkat jättebra, hade en annan klinik först dör allt var på löpande band kändes det som. Denna är liten familjär en doktor och 3 sköterskor typ. Känner mig numer trygg med donerade tog ett tag och landa i det men när det väl var landat i kropp och själ var det ett självklart val och nog det enda alt förutom att någon annan skulle bära barnet eller adoptera. Graviditeten kändes normal mådde bra. Sen resultatet är helt fantastiskt. Har en dotter och mycket är hon lik sin far men även mig. Finns mycket forskning där man inte vet riktigt heller hur stor påverkan man själv har pga att hon ligger i en mage. Får från ens moderkaka, bakterier, blod m.m. ser det lite som man skulle fått donerat ett organ. Hoppas du känner förtröstan i detta
@MATHILDA88
Läser vad jag skrivit nu och låter som det var enkelt men..
Innan jag landade i detta gick jag igenom 6 år av försökande på mina egna först ca 3 år utan ivf sen utredning 3 vänder via landstinget + 2 privata vändor, ett ägg via äggdonation som ej lyckades och slutligen en baby. Flertalet missfall, skrapningar, inga sociala media, ej umgås med folk med småbarn bröt ihop i sociala sammanhang med bäbisar alt att de ska få bebisar.etc. verkligen mått skit på alla sätt och vis. Var över 35 när vi började försöka så vet aldrig om det redan var kört på förhand med egna ägg..Barnlängtan kom väl redan vid 33 sen tog det några år innan min man och jag låg i fas med varandra. Så 10 år från att det sög till i magen att jag vill ha en baby nu, kommer ihåg det från en dag till den nästa, babyfewer. Tills hon slutligen låg där i min famn. Konstiga är för oss båda att den tiden kommer man inte ihåg. Är nog någon sorts självförsvarelsemekanism. Känns som hon alltid varit här <3