• erikaABC

Tycker du att koranbränning ska vara olagligt?

Tycker du att det ska vara olagligt att bränna koranen?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du att koranbränning ska vara olagligt?
  • Anonym (Kva)
    Anonym (Ateist) skrev 2023-07-14 19:31:09 följande:
    Vilka "ni":...? Hur påstår du att JAG har varit delaktig i att ta hit de du klagar på?
    Du sitter ju här och säger att 6 miljoner Svenskar ska kunna prata vett i 1,8 miljarder muslimer. Så någon plan lär du ju ha. Och jag kan tänka mig att du röstat ungefär som du argumenterar också. 
  • Anonym (Kva)
    Anonym (Ateist) skrev 2023-07-14 19:31:09 följande:
    Vilka "ni":...? Hur påstår du att JAG har varit delaktig i att ta hit de du klagar på?
    Gå du nu och försök att tala vett i dem.
  • Anonym (Kva)
    Anonym (Ateist) skrev 2023-07-14 00:11:07 följande:

Jag röstade ja i alla fall. Bokbränning öht är onödigt, men just religiösa skrifter borde fredas från sådant. Det är bara idiotiska tilltag för att plocka lätta poänger, fullständigt hjärndött. Dessutom ställer det till stora problem i samhället, medan rasisterna kan slå sig för bröstet om "vildarna".

Intressanta inlägg förövrigt när du i nästa sekund sitter och säger att du inte röstat hit dom..
    Oväntat att du sitter här och ljuger och spelar allan nu. 
  • Anonym (Kva)
    Anonym (Kva) skrev 2023-07-14 16:50:55 följande:
    Tror folk försökte med den vägen en stund. Och nu har vi i Sverige fullt med sprängingar, mord, våltäkter och skjutningar. 

Med er är det helt enkelt Slöseri med ord. 
    Slöseri med ord helt enkelt. Ingen mening med att slösa sånt på er. 
  • Anonym (Ateist)
    Anonym (Kva) skrev 2023-07-14 19:35:51 följande:
    Du sitter ju här och säger att 6 miljoner Svenskar ska kunna prata vett i 1,8 miljarder muslimer. Så någon plan lär du ju ha. Och jag kan tänka mig att du röstat ungefär som du argumenterar också. 
    Nej det har jag inte. Jag menade att man kan protestera på andra, mer mogna sätt än att bränna böcker.

Vad har jag röstat på då? Du som vet så mycket? Vilket parti är det som talar för att ta hit muslimer? (Nej, jag röstade inte på Nyans.)
  • RenLuft

Hej!
    Jag tycker inte bara att koranbränning skall vara olagligt utan all form av provokativ beteende skall räknas som ofredade. För det är just det som det rör sig om. att man ofredar. Så att respektera all form av religion och religiösa skrifter och religiösa grupper, skall vara självklart.

Att kritisera och demonstrera med ord, kan man göra. Att informera vad det ''riktiga'' budskapet är inom en vis religion kan man väl få göra. Det skall man få yttra sig om, så länge man använder vårdad språk.

Förstår faktiskt inte vad poängen är med att elda och hålla på. Man kan väl tala om sina politiska åsikter och åsikter överlag för den religionen man ogillar.

• Anonym (Kva)
    Anonym (Ateist) skrev 2023-07-14 19:45:11 följande:
    Nej det har jag inte. Jag menade att man kan protestera på andra, mer mogna sätt än att bränna böcker.

Vad har jag röstat på då? Du som vet så mycket? Vilket parti är det som talar för att ta hit muslimer? (Nej, jag röstade inte på Nyans.)
    Nej, nu har jag besvarat typ varenda en av dina dumma frågor.. Så nu kan du få svara på en, annars är detta inte något utbyte..

Hur tänkte du att 6 miljoner Svenskar ska kunna få 1,8 miljarder muslimer att lägga ner boken? Har du inte märkt att dom bara hotar och kastar sten just då, har du inte märkt att dom inte har några som helst planer på det och inte vill? 

Visa för oss din briljanta plan om hur man skall kunna tala om det, istället för att bränna boken. 
  • Anonym (Ateist)
    Anonym (Kva) skrev 2023-07-14 19:50:09 följande:
    Nej, nu har jag besvarat typ varenda en av dina dumma frågor.. Så nu kan du få svara på en, annars är detta inte något utbyte..

Hur tänkte du att 6 miljoner Svenskar ska kunna få 1,8 miljarder muslimer att lägga ner boken? Har du inte märkt att dom bara hotar och kastar sten just då, har du inte märkt att dom inte har några som helst planer på det och inte vill? 

Visa för oss din briljanta plan om hur man skall kunna tala om det, istället för att bränna boken. 
    Jag har inte någon som helst ambition att ta ifrån muslimerna deras bok.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Kva)
    Anonym (Ateist) skrev 2023-07-14 16:08:20 följande:
    Eller så kan man använda sina ord istället, som en normal person.
    Jaha... Hur?
Svar på tråden Tycker du att koranbränning ska vara olagligt?