Tycker du att koranbränning ska vara olagligt?
Tycker du att det ska vara olagligt att bränna koranen?
Tycker du att det ska vara olagligt att bränna koranen?
Du dikterar förstås inte med vilka fraser jag ska svara för att ditt ordförråd är fattigare. Din envishet och läsförmpga stärker mig givetvis bara i att framhärda att det som är skrivet är skrivet i klartext och att tillfredsställa dina behov att mästra, vilket är ditt främsta motiv, är jag allt annat än intresserad av. Det framgår alltså klart och tydligt var jag står i frågan om 90-talets stöveltramp. Se där, nu har jag svarat dig för sjätte gången utan att använda de ord du vill diktera. Det blir bara roligare och roligare detta. Att du också har en och annan hang-around med lite "enklare" synapser, ändrar varken min tydliga ståndpunkt gällande skånenassar från mina hemtrakter eller min yttrandefrihet att använda "för svåra ord". Innebörden är densamma.
Du besvarar däremot inte min fråga. Varken med "lätta" eller "svåra" ord.
Inte heller vad du tycker om Doku, där den mångåriga experten på högerextremism, Lodenius, åtminstone borde vara bekant.
Du kanske tycker att det är lustigt men du har tidigare konsekvent undvikit att ge ett rakt svar på frågan.
Du drar en parallell mellan Sverigedemokraterna på 90-talet och 30-talets stöveltramp. Jag tolkar dig som att du anser att det handlade om antisemitism när Sverigedemokraterna brände judisk litteratur på -90 talet.
Antisemitism är en form av rasism och vi bör då kunna vara överens om att även brännandet av böcker som är kopplade till andra folkgrupper riskerar att betraktas som rasism (självklart beroende på sammanhanget).
Det är inte roligt för oss att bli osams med hela den muslimska världen, Framförallt är det farligt. Det gör oss till utsatta offer för terrorism. Vår export skadas. Vi kommer kanske inte med i Nato.
Det finns inget att vinna på att tillåta koranbränning. Säpo och regeringen måste stoppa detta nu. Det finns lagar, ja, men de gäller inte om rikets säkerhet är hotad,
Du kanske tycker att det är lustigt men du har tidigare konsekvent undvikit att ge ett rakt svar på frågan.
Du drar en parallell mellan Sverigedemokraterna på 90-talet och 30-talets stöveltramp. Jag tolkar dig som att du anser att det handlade om antisemitism när Sverigedemokraterna brände judisk litteratur på -90 talet.
Antisemitism är en form av rasism och vi bör då kunna vara överens om att även brännandet av böcker som är kopplade till andra folkgrupper riskerar att betraktas som rasism (självklart beroende på sammanhanget).
Det är inte roligt för oss att bli osams med hela den muslimska världen, Framförallt är det farligt. Det gör oss till utsatta offer för terrorism. Vår export skadas. Vi kommer kanske inte med i Nato.
Det finns inget att vinna på att tillåta koranbränning. Säpo och regeringen måste stoppa detta nu. Det finns lagar, ja, men de gäller inte om rikets säkerhet är hotad,
Ok så svaret är att du INTE anser det handla om antisemitism när Sverigedemokraterna brände judiska böcker på 90-talet. Bra. då vet jag och andra i tråden var vi har dig.
PS. Jag har i flera inlägg förklarat att sammanhanget avgör om en protest bryter mot lagar såsom hets mot folkgrupp eller förargelseväckande beteende. Sverigedemokraternas bokbål på 90-talet bröt definitivt mot dessa lagar och kanske skulle polisen kunna använda dessa lagar mot vissa av dem som utryckt hat mot muslimer också.
tv.aftonbladet.se/video/137315/bokbaal-med-sverigedemokraterna-branner-judisk-litteratur
Det är ingen yttrandefrihet att bränna religiösa skrifter. Vi svenskar är naiva när det gäller religion, för många i världen är religionen helig och okränkbar, det borde vi respektera.
Att vi är världens mest sekulära land är inget att skryta med i världen. Vi är ett pyttelitet land och helt beroende av export, vårt rykte är därför superviktigt.
Ok så svaret är att du INTE anser det handla om antisemitism när Sverigedemokraterna brände judiska böcker på 90-talet. Bra. då vet jag och andra i tråden var vi har dig.
PS. Jag har i flera inlägg förklarat att sammanhanget avgör om en protest bryter mot lagar såsom hets mot folkgrupp eller förargelseväckande beteende. Sverigedemokraternas bokbål på 90-talet bröt definitivt mot dessa lagar och kanske skulle polisen kunna använda dessa lagar mot vissa av dem som utryckt hat mot muslimer också.
tv.aftonbladet.se/video/137315/bokbaal-med-sverigedemokraterna-branner-judisk-litteratur