Tycker du att koranbränning ska vara olagligt?
Tycker du att det ska vara olagligt att bränna koranen?
Tycker du att det ska vara olagligt att bränna koranen?
Koranbränningarna borde upphöra, inte på grund av hets mot folkgrupp, men på grund av rikets säkerhet.
Förr eller senare så blir det terrorattentat mot Sverige.
Angående yttrandefrihet och huruvida den inbegriper att man får elda upp böcker man äger:
"The court in the north-eastern city of Strasbourg found that Ernesto Rojas Abbate had been acting within the boundaries of freedom of expression when he used the Qur'an as a prop in a simulation of the September 11 2001 terrorist attacks on New York.
Filming himself with a webcam on October 2, Abbate made a paper aircraft with pages from the Qur'an and launched it at two glasses representing the Twin Towers of the World Trade Centre.
He then burnt the aircraft and the book and urinated on them, to "quench the flames"."
www.news24.com/news24/france-acquits-man-who-urinated-on-quran-20110509
Och för den som vill ha en svensk översättning: Ernesto Rojas Abbate rev ut sidor ur koranen för att sedan vika dem till pappersflygplan. Pappersplanen kastades sedan mot två glas som representerade "World Trade center". Därefter satte han eld på planen och boken innan han avslutade med att urinera på elden. Abbate blev, med hänvisning till yttrandefrihetenb frikänd av en domstol i Strasbourg.
Självfallet ska det vara ok att bränna koranen var, när och hur i Sverige!
Svenska folket har tyckt till.
HEJA SVENSKA FOLKET - I LOVE YOU!!!
Absolut inte. Våran yttrandefrihet är helig.
Absolut inte. Våran yttrandefrihet är helig.
Den här tråden gör mig verkligen mörkrädd!
Mörkret anar och ser jag i inlägg där skribenterna inte inser hur medier används av mörka krafter som hotar vår säkerhet.
Mörkret ser jag i de kommentarer som hävdar att islam som religion hotar oss.
Mörkret finns i okunskapen där man inte inser att Islam sedan länge varit en av de största religionerna.
Mörkret finns i människor som söker konflikt och göder sin självkänsla genom att hetsa människor mot varandra.
Den här tråden gör mig verkligen mörkrädd!
Mörkret anar och ser jag i inlägg där skribenterna inte inser hur medier används av mörka krafter som hotar vår säkerhet.
Mörkret ser jag i de kommentarer som hävdar att islam som religion hotar oss.
Mörkret finns i okunskapen där man inte inser att Islam sedan länge varit en av de största religionerna.
Mörkret finns i människor som söker konflikt och göder sin självkänsla genom att hetsa människor mot varandra.
Självfallet ska det vara ok att bränna koranen var, när och hur i Sverige!
Svenska folket har tyckt till. HEJA SVENSKA FOLKET - I LOVE YOU!!!
Samtidigt från Sverigedemokraternas partihögkvarter - Det bör bli förbjudet att bränna svenska flaggan. Sicka hycklare!
Politikerna har redan gjort ett mycket större ingrepp i yttrandefriheten genom att förbjuda journalister att skriva saker som kan störa relationer med andra länder. Jämfört med det så är det en bagatell att förbjuda offentliga koranbränningar, så min åsikt är att det bör förbjudas så fort som möjligt. Syftet med att bränna koraner är inte att motarbeta islam, syftet är att reta upp muslimer. Egentligen bör det klassas som hets mot folkgrupp, och då är det redan förbjudet.