• erikaABC

Tycker du att koranbränning ska vara olagligt?

Tycker du att det ska vara olagligt att bränna koranen?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du att koranbränning ska vara olagligt?
  • Anonym (Ateist)
    Tom Araya skrev 2023-07-14 15:14:43 följande:
    Att bränna en bok vars innehåll är under min kritik är ett utmärk sätt att demonstrera.
    Eller så kan man använda sina ord istället, som en normal person.
  • Anonym (Beror på)
    Anonym (inte bränna saker) skrev 2023-07-14 14:58:57 följande:

Jag tycker inte att det spelar roll att det råkar handla om en koran. För mig är ingen bok viktig så att man måste stifta lagar om att inte bränna eller förstöra en bok (även bibeln tex) 
    DÄREMOT fattar jag inte varför man måste tillåta galningarna att bränna saker, tex framför en moske/kyrka/ synagoga. 
    Alla fattar att det handlar om att skapa irritation och oro så ur det perspektivet tycker jag inte man ska tillåta fler bränningar. Hellre i så fall någon slags regel mot det. Bränn koranen hemma om du vill. 

Läste i lokalblaskan idag att en snubbe i Askersund är upprörd över regler för årets Car Meet 22023, och har bett om tillstånd att få bränna trafikföreskrifter som ska gälla medan Car Meet pågår. Dessa ska han tydligen glatt bränna framför kommunhuset i nån slags manifestation mot att han tycker föreskrifterna inte är bra. 

www.na.se/2023-07-13/polisen-ger-tillstand-for-manifestation-mot-trafikforeskrifter 

Alltså - är det så vi ska ha det? Så fort man är missnöjd med något så ska man bränna saker? 

Precis!
    Det bör inte vara förbjudet att bränna en religiös skrift. Däremot kan sammanhanget förbjudas.
    Man borde tex kunna dömas för kränkning om man eldar koranen vid en moské. 
  • Anonym (Kva)
    Anonym (Ateist) skrev 2023-07-14 16:08:20 följande:
    Eller så kan man använda sina ord istället, som en normal person.
    Tror folk försökte med den vägen en stund. Och nu har vi i Sverige fullt med sprängingar, mord, våltäkter och skjutningar. 

Med er är det helt enkelt Slöseri med ord. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Ateist)
    Anonym (Kva) skrev 2023-07-14 16:50:55 följande:
    Tror folk försökte med den vägen en stund. Och nu har vi i Sverige fullt med sprängingar, mord, våltäkter och skjutningar. 

Med er är det helt enkelt Slöseri med ord. 
    Vilka "er"....?
  • KillBill
    Anonym (NEJ!) skrev 2023-07-14 18:01:29 följande:
    Suck, ditt repetitiva tönteri på åk 5-nivå att klippa in nassar som hyllar nassar som var folkmördare i diktatorposition. Jag var en av de som demonstrerade mot Vera och co, ändå spyr jag på dina värdelösa låtsas-woke försök. Det du kommer dragandes med har ingenting att göra med protester från rasister och ickerasister mot förtryckare och andra rasister i muslimsk renlära. Du kommer med dina tunna, billiga MP-klan-poänger, som spelat ut sin rätt för länge sedan. 

Är det fler föremål än böcker du anser inte får eldas upp?

Det är uppenbart att det inte handlade om protester mot litteratur när nazister i Tyskland på 30-talet och Sverigedemokraterna i Sverige på 90-talet brände judiska böcker. Lika lite handlar det om protester mot litteratur när Rasmus Paludan från partiet Stram kurs eller när Sverigedemokraten Salwan Momika bränner koraner som de lindat in i bacon. Här handlar det i stället om att utrycka förakt mot olika grupper av människor i samhället. Jag tycker att det är förkastligt.

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • KillBill

Ulf Kristersson och Tobias Billström verkar ha accepterat någon typ av förbud mot att bränna Koranen. Jag hade hellre sett en lagstiftning som beaktade i vilken kontext bränning av böcker sker så att även bränning av andra böcker än koranen (tex heliga judiska skrifter) kan betraktas som hatbrott.

www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Anonym (Kva)
    Anonym (Ateist) skrev 2023-07-14 18:33:23 följande:
    Vilka "er"....?
    Ateister som röstar vänster. Som säger att man ska diskutera istället.. Alltså helt övertygade om att 6 miljoner Svenskar ska kunna diskutera sig ur någonting när det kommer till 1,8 miljarder muslimer.. Muslimer som btw år 2023 fortfarande håller på att stena människor...

Folk som dig, som säger att man ska diskutera minsta lilla hela tiden.  

Vad förstår du inte? 
  • Anonym (Kva)
    Anonym (Ateist) skrev 2023-07-14 18:33:23 följande:
    Vilka "er"....?
    Ni som ser till att de kommer hit. Och sedan blir förvånade när Sverige sprängs sen.

Tror folk har försökt att tala med er om det här en rätt så lång tid om ni tänker efter. 
  • Anonym (Ateist)
    Anonym (Kva) skrev 2023-07-14 19:27:14 följande:
    Ni som ser till att de kommer hit. Och sedan blir förvånade när Sverige sprängs sen.

Tror folk har försökt att tala med er om det här en rätt så lång tid om ni tänker efter. 
    Vilka "ni":...? Hur påstår du att JAG har varit delaktig i att ta hit de du klagar på?
Svar på tråden Tycker du att koranbränning ska vara olagligt?