• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (hej)
    molly50 skrev 2023-08-28 19:27:03 följande:
    En vanlig ensam man har lika stora chanser att få träffar på apparna som en kvinna.
    Man måste bara ha en intressant profil som drar till sig kvinnors intresse.
    Man måste själv anstränga sig om man ska lyckas hitta någon.
    Det ansvaret ligger inte på någon annan.
    Och så länge man själv inte vill göra något åt problemet så är det inte diskriminering.
    Då ligger problemet hos en själv.
    Nej, en vanlig ensam man har inte lika störa möjligheter att få matchningar och träffar på en dejtingapp som en kvinna. Detta har även Palle skrivit flera gånger i tråden, men ni vill inte ta till er det.

Det som du påstår stämmer helt enkelt inte.
  • Anonym (hej)
    molly50 skrev 2023-08-28 19:30:04 följande:
    Tycker du att det är vettiga åsikter att uttrycka hat mot hbtqi-personer,invandrare Eller om personer av motsatt kön?
    Jag tycker inte det är att döma dessa personer att ha åsikten att det är fel att uttrycka hat.
    Jag tycker att ni uttrycker förakt mot incels. Borde jag börja kalla er för incel-hatare för att markera att jag inte respekterar era åsikter i såna fall? (Ett hypotetiskt scenario)
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-28 19:33:19 följande:
    Det är inte heller demokratiskt att respektera rasistiska åsikter, nazistiska åsikter eller kvinnofientliga. om du vill ha respekt: bemöt folk med respekt. Respekt är inte något du har eller får, det är något man förtjänar
    Demokrati betyder inte att vissa åsikter har företräde framför andra, utan handlar om fundament som yttrandefrihet och ett fritt valsystem. Att vara motståndare till olika saker är normalt, men det är bara en åsikt i sig.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-28 19:35:13 följande:
    Men då kan männen välja att sluta använda appen. Det finns andra sätt att dejta. Att bli vald är inte en rättighet, ingen kvinna har skyldighet att svepa ja
    Varför tycker du att det är rimligt att män ska sluta använda dejtingappar, men "en fruktansvärd mardröm" om kvinnor inte skulle kunna använda samma appar?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-28 19:42:09 följande:
    Men vad är alternativet? Om kvinnor inte uppfattar en en man som attraktiv, oavsett insida/utsida så kommer inte en kvinna ha skyldighet att svepa ja för att ge han en chans. det är inte en rättighet att bli vald, kvinnorna har inte en skyldighet att svepa ja. om man om och om och om igen blir nekad, då är det något man gör som inte attraherar. Då måste man ändra något hos sig själv om man vill öka chansen att bli vald. det är inte orättvist. Hur mycket du än försöker argumentera så är det inte orättvist. Känslor och attraktion har inget med rättvisa att göra.

även om apparna ändras så har kvinnorna fortfarande rätt att svepa nej. De har fortfarande ingen skyldighet att svepa ja.
    En reviderad version av dejtingappar hade inte tvingat någon att svepa ja. Det är fortfarande upp till var och en att bestämma.

När du säger att det inte är en rättighet att bli vald, så borde det inte heller vara en rättighet att ha tillgång till hela utbudet av personer som finns på apparna. Man har inte rätt till någonting inom dejting, men vi kan oavsett försöka göra systemet mer rättvist.
  • Anonym (Trams)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-28 23:36:14 följande:
    Jag tycker att ni uttrycker förakt mot incels. Borde jag börja kalla er för incel-hatare för att markera att jag inte respekterar era åsikter i såna fall? (Ett hypotetiskt scenario)
    Det är inte själva sexlösheten i sig som vi hatar hos er incels utan snarare den attityd som många av dem bär med sig. En ofta skådad misogyn inställning. 
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-26 19:12:24 följande:
    Kvinnor behöver anstränga sig. Du har nog svårt att generellt sätta dig in i andras svårigheter. Intressant att du klippte bort det första stycket på citerat inlägg där jag tog upp olika exempel på hur du vill fördela objektet "kvinnor" bland män. Män som accepterar majoriteten av kvinnorna är antagligen inte ute efter henne som individ. Svårigheten för kvinnor ligger då i att ta reda på det. Hon måste (på grund av självbevarelsedrift) utröna om mannen betraktar henne som ett objekt (som du bevisligen gör) eller som människa.

Det är misogyna incels som du som är problemet, inte apparna, populära män eller sekulariserat samhälle.
    Hur kan du påstå att jag betraktar kvinnor som objekt mer än som människor? Menar du att jag inte ser mina kvinnliga vänner som människor när jag umgås med dem? Vad baserar du det på?

Du borde stå till svars för alla falska nedsättande påståenden du har gjort i den här tråden. Om du sade det här till någon offentligt är det inte omöjligt att du hade kunnat bli dömd i en förtalsrättegång.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Trams) skrev 2023-08-28 23:52:29 följande:
    Det är inte själva sexlösheten i sig som vi hatar hos er incels utan snarare den attityd som många av dem bär med sig. En ofta skådad misogyn inställning. 
    Att ljuga är en del av de trakasserier ni ägnar er åt. Precis som när man kallade homosexuella för psykiskt sjuka.
  • Anonym (Trams)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-29 00:10:02 följande:
    Att ljuga är en del av de trakasserier ni ägnar er åt. Precis som när man kallade homosexuella för psykiskt sjuka.
    Den enda som ljuger är ju du i ovanskrivna text. Nej, kvinnor hatar inte de incels med en sund kvinnosyn. Du har det bevisligen inte.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?