• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-28 21:42:30 följande:
    Ingen rättighet att få välja ja eller nej. Någon måste vara intresserad i en först. 
    Så jag som kvinna ska bara kunna välja mellan de män som redan valt ja på mig? eller vad menar du? Har du en app så har du rätt att välja ja eller nej. Det är ingen skyldighet att välja ja på någon, det är inte en rättighet att få ja av någon
  • Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-28 21:44:38 följande:
    Så jag som kvinna ska bara kunna välja mellan de män som redan valt ja på mig? eller vad menar du? Har du en app så har du rätt att välja ja eller nej. Det är ingen skyldighet att välja ja på någon, det är inte en rättighet att få ja av någon
    Jag menade att det är ingen rättighet att få välja ja eller nej. 
    Någon måste vara intresserad i en. 
    Ska man tvinga någon att den ska vara intresserad i en för att man ska få säga nej eller ja till den personen? 
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-28 21:46:40 följande:
    Jag menade att det är ingen rättighet att få välja ja eller nej. 
    Någon måste vara intresserad i en. 
    Ska man tvinga någon att den ska vara intresserad i en för att man ska få säga nej eller ja till den personen? 
    Varför har du en app om du inte vill välja ja eller nej? Det är väl det appen går ut på?
  • Anonym (....)
    Fiona M skrev 2023-08-28 21:34:04 följande:
    Det är det här du inte fattar.
    Man väljer varandra vid sex. Är sexet dåligt står det en fritt att aldrig mer ha sex med den personen och testa en annan. 
    Och för att testa med någon annan så krävs det samtycke. 
    Bra sex är inte en rättighet då. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-28 21:47:21 följande:
    Varför har du en app om du inte vill välja ja eller nej? Det är väl det appen går ut på?
    Jag snackade då om något annat. 
    Jag menar att man väljer ja eller nej utifrån någon som är intresserad i en. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-28 21:38:18 följande:
    Men det är fritt fram för män att välja nej på de kvinnor de inte vill ha. Så varsågod. svep nej. Du har rätt att svepa nej. ingen kommer straffa dig för att du väljer nej.

och EXAKT samma rätt har alla kvinnor, och alla andra män. Det krävs två ja för att bli en matchning. bägge måste ha valt ja. 
    Och eftersom sex och förhållande ska inte fördelas rättvist som ni säger så ska det vara ointressant ifall män och kvinnor har liknade möjligheter 
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-28 21:48:14 följande:
    Och för att testa med någon annan så krävs det samtycke. 
    Bra sex är inte en rättighet då. 
    Inget sex är rättighet. varken bra eller dåligt. När ska ni förstå att sex med annan människa aldrig kommer bli en rättighet för någon?
  • Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-28 21:30:13 följande:
    Googla på orättvis. om du anser att det är orättvist att kvinnor och män har samma möjlighet och rätt att välja så har du nog kollat i fel ordbok
    Din åsikt. 
    Dessutom ska det vara ointressant ifall män och kvinnor har liknade möjligheter för det ska inte vara rättvist 
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-28 21:50:06 följande:
    Och eftersom sex och förhållande ska inte fördelas rättvist som ni säger så ska det vara ointressant ifall män och kvinnor har liknade möjligheter 
    vill du ha en kvinna som inte vill ha dig? allt för att få en kvinna?

eller vill du få bli påtvingad en kvinna du inte attraherad av? Får du lov att ha preferenser?
  • Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-28 21:50:19 följande:
    Inget sex är rättighet. varken bra eller dåligt. När ska ni förstå att sex med annan människa aldrig kommer bli en rättighet för någon?
    Du använder olika argument utan att du snackar om ingen rättighet 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?