• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-08-28 23:36:14 följande:
    Jag tycker att ni uttrycker förakt mot incels. Borde jag börja kalla er för incel-hatare för att markera att jag inte respekterar era åsikter i såna fall? (Ett hypotetiskt scenario)
    Jag anser att du skall läsa ordentlig..
    Man har rätt att vända sig emot misogyniteten som många inccels har utan att du skall sitta och ljuga ihop om att man för aktar incel.

Det är många i tråden som har sagt att de avskyr misogyna incels. 

Samma personer har också sagt att det finns incels som inte är misogyna och de har de inga problem med alls.

Men av någon anledning så väljer du (medvetet) att hoppa över dessa förtydligande folk gör, man kan ju undra varför du skiter i dessa förtydligande som  "MISOGYNA incels".

Hoppar du över dessa förtydligande helt medvetet för att du skall kunna skapa dig själv en anledning till kunna kalla andra för iincelshatare?

Eller har du en annan förklaring till varför du konsekvens blundar för att folk vänder sig emot misogyniteten som många (inte alla utan just många) incels har?
    Anonym (hej) skrev 2023-08-29 00:10:02 följande:
    Att ljuga är en del av de trakasserier ni ägnar er åt. Precis som när man kallade homosexuella för psykiskt sjuka.
    Precis, och det är just en ofta återkommande strategi hos dig att du ljuger om vad folk skriver.
    Så om du är emot trakasserier, genom ljuga,  såå varför använder du dig själv av den strategin i  nästan var och varannan inlägg du postar?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Trams) skrev 2023-08-29 00:25:14 följande:
    Den enda som ljuger är ju du i ovanskrivna text. Nej, kvinnor hatar inte de incels med en sund kvinnosyn. Du har det bevisligen inte.
    Nu gör du generaliserande antaganden om kvinnor. Jag har aldrig påstått att några kvinnor generellt föraktar incels. Det jag hävdar är att personer i den här tråden som du driver upp ett hat mot incels genom att sprida osanna påståenden att de är misogyna när det uppenbarligen inte stämmer.
  • Anonym (hej)
    EnAnonumius skrev 2023-08-29 01:52:21 följande:
    Jag anser att du skall läsa ordentlig..
    Man har rätt att vända sig emot misogyniteten som många inccels har utan att du skall sitta och ljuga ihop om att man för aktar incel.

Det är många i tråden som har sagt att de avskyr misogyna incels. 

Samma personer har också sagt att det finns incels som inte är misogyna och de har de inga problem med alls.

Men av någon anledning så väljer du (medvetet) att hoppa över dessa förtydligande folk gör, man kan ju undra varför du skiter i dessa förtydligande som  "MISOGYNA incels".

Hoppar du över dessa förtydligande helt medvetet för att du skall kunna skapa dig själv en anledning till kunna kalla andra för iincelshatare?

Eller har du en annan förklaring till varför du konsekvens blundar för att folk vänder sig emot misogyniteten som många (inte alla utan just många) incels har?
    Anonym (hej) skrev 2023-08-29 00:10:02 följande:
    Att ljuga är en del av de trakasserier ni ägnar er åt. Precis som när man kallade homosexuella för psykiskt sjuka.
    Precis, och det är just en ofta återkommande strategi hos dig att du ljuger om vad folk skriver.
    Så om du är emot trakasserier, genom ljuga,  såå varför använder du dig själv av den strategin i  nästan var och varannan inlägg du postar?

När ni hävdar att incels är misogyna är det en ren och skär lögn. En lögn. Det är inte sant. Hur många gånger ska det behöva upprepas? Det går inte att gömma sig bakom en sån falsk förevändning för att sprida sina föraktfulla nedvärderande kommentarer.
  • Anonym (Trams)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-29 01:59:57 följande:
    Nu gör du generaliserande antaganden om kvinnor. Jag har aldrig påstått att några kvinnor generellt föraktar incels. Det jag hävdar är att personer i den här tråden som du driver upp ett hat mot incels genom att sprida osanna påståenden att de är misogyna när det uppenbarligen inte stämmer.
    Nej, jag gör ett rimligt antagande då kvinnor knappast har anledning att hata eller ens bry sig nåt särskilt om incels. 

Okej. Vi kan väl snarare säga att du har en redigt skruvad syn på både kvinnor och män då du vill begränsa populära mäns chanser att nå kvinnor på dejtingsajter samtidigt då som du vill hindra kvinnor från att få kontakt med de allra mest attraktiva männen.

Misantrop vore nog ett mer passande ord för folk med din missunnsamma inställning. 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-29 00:02:46 följande:
    Hur kan du påstå att jag betraktar kvinnor som objekt mer än som människor? Menar du att jag inte ser mina kvinnliga vänner som människor när jag umgås med dem? Vad baserar du det på?

Du borde stå till svars för alla falska nedsättande påståenden du har gjort i den här tråden. Om du sade det här till någon offentligt är det inte omöjligt att du hade kunnat bli dömd i en förtalsrättegång.

du har pratat om "utbudet av kvinnor" tidigare så har du sagt att kvinnor föds med ett värde" och att andra män ska "dela med sig av kvinnorna" så ja, du ser kvinnor som objekt.

för att inte prata om karamellen att "svenska män har (politiskt) röstat för en förändring" gällande kvinnors friheter tydligen.

fy fan vad du ljuger och "glömmer bort" dina åsikter är riktigt obehagliga.

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-29 02:04:17 följande:
    När ni hävdar att incels är misogyna är det en ren och skär lögn. En lögn. Det är inte sant. Hur många gånger ska det behöva upprepas? Det går inte att gömma sig bakom en sån falsk förevändning för att sprida sina föraktfulla nedvärderande kommentarer.
    Det har ju till och med utförts studier som visar på kopplingen mellan incels och misogynitet. Du uppvisar också misogynitet. När du exempelvis tycker att andra män ska dela med sig av kvinnorna och att det var ett misstag av män att "ge upp" ekonomisk makt till kvinnor.

Men det borde du veta vid det här laget. 
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-28 23:47:16 följande:
    Kön är en av diskrimineringsgrunderna.

Du missade denna lilla detalj va:
    * Diskrimineringslagen reglerar inte heller alla samhällsområden och inte heller det som händer mellan privatpersoner när det till exempel handlar om hur grannar eller släktingar behandlar varandra. *

dejting sker mellan två privatpersoner. så varsågod. Förklara igen hur det är diskriminering.

• Anonym (Incel slem)

Det stämmer. kolla forskningen som Cloffe skickat ett antal gånger till dig.

varför säger sanningen att det är sant? Menar du att du vet mer än forskningen? Varsågod att försöka dig på en egen studie som *bevisar motsatsen*. Att sprida fakta är inte att sprida föraktfulla kommentarer.

• Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-28 23:52:20 följande:
    En reviderad version av dejtingappar hade inte tvingat någon att svepa ja. Det är fortfarande upp till var och en att bestämma.

När du säger att det inte är en rättighet att bli vald, så borde det inte heller vara en rättighet att ha tillgång till hela utbudet av personer som finns på apparna. Man har inte rätt till någonting inom dejting, men vi kan oavsett försöka göra systemet mer rättvist.
    vill du ha en app med endast kvinnor du finner oattraktiva? Om nej, varför skulle en kvinna vilja ha en app med endast oattraktiva män? 

så vilka kvinnor kommer finnas kvar på appen tror du? med andra ord; har du noll matchningar idag så fortsätter det vara noll även med ditt förslag
  • EnAnonumius
    Så var det dags igen, från dig, skita helt och hållet i att  läsa vad som faktiskt står. Ärt det för att du skall kunna skapa en anledning för att kalla folk för lögnare som du håller på så?
    Varför sitter du medvetet och ljuger ihop ett eget innehåll från min text och sedan håller din direkta lögn emot mig?

Här är texten du väljer att hoppa över, det bevisar du med ditt svar, jag citera mig själv:

"Det är många i tråden som har sagt att de avskyr misogyna incels. 

Samma personer har också sagt att det finns incels som inte är misogyna och de har de inga problem med alls. "

(slut citat)

Att Du väljer att förneka att det finns misogyna incels är dina egna problem. De misogyna incels  kommer aldrig att försvinna bara för att du förnekar att de finns andra för lögnare. 
    Det gör inte andra till lögnare bara för att du blundar för detta.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?