Anonym (....) skrev 2023-08-29 12:52:37 följande:
Jag har inte sagt något att det ska vara tvång.
Även skrivit det tidigare samt diskuterat om det här.
Du väljer skriva att det ska handla om tvång fast jag sagt att det ska inte vara det.
Tvång eller inte tvång är speglar resonemanget att kvinnor ska ta lusthöjande medel för lösa sexlösheten hos män en väldigt snevriden och ojämlik människosyn. Både gentemot kvinnor och mot sexlösa män.
Det är lika märkligt som man skulle föreslå att någon med en sexuell läggning skulle ta tabletter för att ha sex med någon med den andra läggningen. Det blir objektifierande.
Skulle du exempelvis vilja få förslag att ta tabletter för att lösa homosexuella mäns sexlöshet?
Principen är nämligen densamma. Du ska tvingas genom tabletter att tända på någon du egentligen inte tänder på, för att lösa denna någons sexlöshet.
Låter det verkligen rimligt? Skulle du respektera en person som vill att du ska göra detta?
Sunt sex är något ömsesidigt och inget som kan tvingas fram genom tabletter.
Av dina inlägg så verkar det som att du saknar helt erfarenhet av jämlika och ömsesidiga relationer, vilket isåfall är väldigt tragiskt men så länge du inte förstår dig på vad som utgör en sådan relation tror jag dessvärre inte heller att du kommer att få uppleva någon.