• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-08-29 11:38:53 följande:
    Så det är kvinnohat ifall män och kvinnor får liknade sexlust? 
    Inte om kvinnan frivilligt vill ta dessa droger.
    Men vill hon inte,men tvingas ta det mot sin vilja,så är det ju kvinnofientligt.
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-08-29 11:40:59 följande:
    Finns redan kvinnor som tar lusthöjande medel utan att du protesterar mot det. 
    Och anledningen till att jag inte protesterar mot det är för att jag inte ens har härt talas om kvinnor som gör det.
    Men gör de det så antar jag att det är högst frivilligt.
    Inte för att en incel ska få sex. 
  • Anonym (Perka)
    Anonym (....) skrev 2023-08-29 11:40:59 följande:
    Finns redan kvinnor som tar lusthöjande medel utan att du protesterar mot det. 
    Vad tänker du på för medel?
    Skillnaden är att 100% av dem vill få större lust att vara med en man de är intresserade av, inte att de tar det för att ha sex med vem som helst, jag lovar.
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-08-29 11:41:36 följande:
    Att de vill att man ska sänka sin sexlust. 
    Är det ens någon som har tagit upp det eller är det något som bara har sagts som en slags tillbaka-kaka för att du ska förstå det absurda i det?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-29 11:38:11 följande:
    Då är det manshat ifall man vill att olika män ska ta någon drog så de får lägre sexlust. 
    Vem i tråden har föreslagit detta? Visa det inlägget tack. Eller är det återigen *hypotetiskt resongemang*
  • Fiona M
    molly50 skrev 2023-08-29 11:45:48 följande:
    Är det ens någon som har tagit upp det eller är det något som bara har sagts som en slags tillbaka-kaka för att du ska förstå det absurda i det?
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-29 12:14:43 följande:
    Vem i tråden har föreslagit detta? Visa det inlägget tack. Eller är det återigen *hypotetiskt resongemang*
    Det har tagits upp som en undran efter att herr punkt-punkt-punkt-punkt föreslagit att kvinnor tar droger för att höja lusten så de har sex med incels:
    Varför gör inte männen som äger problemet något åt det och tar medel som dämpar lusten isf? Varför ska kvinnor tvingas lösa ett problem de inte har?
  • Anonym (....)
    molly50 skrev 2023-08-29 11:41:45 följande:
    Inte om kvinnan frivilligt vill ta dessa droger.
    Men vill hon inte,men tvingas ta det mot sin vilja,så är det ju kvinnofientligt.
    Jag har inte sagt något att det ska vara tvång.
    Även skrivit det tidigare samt diskuterat om det här. 
    Du väljer skriva att det ska handla om tvång fast jag sagt att det ska inte vara det. 
  • Fiona M
    Anonym (....) skrev 2023-08-29 11:38:11 följande:
    Då är det manshat ifall man vill att olika män ska ta någon drog så de får lägre sexlust. 
    Anonym (....) skrev 2023-08-29 12:52:37 följande:
    Du väljer skriva att det ska handla om tvång fast jag sagt att det ska inte vara det. 
    Det är ingen som sagt att incels skulle tvingas ta det så varför tar du upp det?

• Anonym (Incel slem)
    Varför skulle en kvinna ta detta piller? oavsett om det är med tvång eller inte. Hur gynnas incels om en kvinna tar ett lustökande medel eller ej? Kvinnan kommer ändå inte välja män hon inte attraheras. Så då blir det ju bara ännu mer knull till de populära männen.
  • Anonym (SL)
    Tvång eller inte tvång är speglar resonemanget att kvinnor ska ta lusthöjande medel för lösa sexlösheten hos män en väldigt snevriden och ojämlik människosyn. Både gentemot kvinnor och mot sexlösa män.

Det är lika märkligt som man skulle föreslå att någon med en sexuell läggning skulle ta tabletter för att ha sex med någon med den andra läggningen. Det blir objektifierande.
    Skulle du exempelvis vilja få förslag att ta tabletter för att lösa homosexuella mäns sexlöshet?
    Principen är nämligen densamma. Du ska tvingas genom tabletter att tända på någon du egentligen inte tänder på, för att lösa denna någons sexlöshet.
    Låter det verkligen rimligt? Skulle du respektera en person som vill att du ska göra detta? 

Sunt sex är något ömsesidigt och inget som kan tvingas fram genom tabletter.
    Av dina inlägg så verkar det som att du saknar helt erfarenhet av jämlika och ömsesidiga relationer, vilket isåfall är väldigt tragiskt men så länge du inte förstår dig på vad som utgör en sådan relation tror jag dessvärre inte heller att du kommer att få uppleva någon.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?