• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-28 22:07:16 följande:
    Din tolkning vad som är orättvist eller inte. 
    Dessutom jag snackar inte om nu att man får säga ja och nej i appar. 
    Jag snackar i allmänhet om sex och förhållande och där någon säger nej eller ja till någon som är intresserad i en. 
    Om du frågar en tjej om dejt i verkliga livet så har hon rätt att tacka nej tack. Hon har inte skyldighet att tacka ja. du har inte rättighet att få ett ja per automatik.

detsamma gäller om en kvinna frågar en man.
  • Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-28 22:09:26 följande:
    Om du frågar en tjej om dejt i verkliga livet så har hon rätt att tacka nej tack. Hon har inte skyldighet att tacka ja. du har inte rättighet att få ett ja per automatik.

detsamma gäller om en kvinna frågar en man.
    Orättvist har inte direkt med saken att göra. 
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-28 22:08:21 följande:
    Du lätt som du använde det argumentet varför kvinnor ska få välja mellan männen. 
    Inte att sex skulle vara en rättighet sa du inte då. 
    Men sex är inte en rättighet. Varken för kvinna eller man.

om jag kan och vill ha lagligt sex med en samtyckande man så kommer sexet bli bättre om jag attraheras av han. Men jag har inte en rättighet till sex. Jag har inte en rättighet till en annan mans kropp.

detsamma gäller omvänt.
  • Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-28 22:07:32 följande:
    du har samma valmöjligheter. valet är att välja ja eller nej. samma som kvinnor. vi har inga andra knappar än ja eller nej.

så bra, då har du erkänt att dina preferenser är viktigare än kvinnornas. Och ändå vill du inte erkänna dig vara misogyn kvinnohatare?
    Du säger att sex inte ska vara en rättighet och det ska inte handla om någon rättvisa och nu plötsligt ska det handla om någon rättvisa. 
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-28 22:09:17 följande:
    Jag har inte erkänt något eller sagt att mina preferenser är viktigare än kvinnorna. 
    varför svarar du inte på frågan då?
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-08-28 21:10:53 följande:
    Enligt vilken statistisk har kvinnor och män lika stora chanser att bli vald i apparna?

Så kvinnor och män har liknade krav? 
    Jag går inte efter någon statistik.
    Jag tror att även män har goda chanser att träffa någon om de bara lägger manken till och gör sig intressanta för kvinnorna.
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-08-28 21:13:27 följande:
    "Och så länge man själv inte vill göra något åt problemet så är det inte diskriminering".
    Diskriminering fungerar inte så vanligen. 
    Hur fungerar det då,enligt dig?
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-08-28 21:14:23 följande:
    Det skulle vara ointressant om kvinnor har det bättre än männen. 
    En vanlig ensam man har lika stora chanser att få träffar på apparna som en kvinna.
    Jasså? Det enda det har tjatats om i den här tråden är ju att det ska vara rättvist.
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-08-28 21:16:08 följande:
    Så om man försöker göra något åt problemet så ligger problemet hos andra? 
    Nej,det är ju just att ni INTE vill göra något åt problemet utan försöker lägga ansvaret på andra som är problemet.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-28 22:11:54 följande:
    Du säger att sex inte ska vara en rättighet och det ska inte handla om någon rättvisa och nu plötsligt ska det handla om någon rättvisa. 
    Jag börjar bli riktigt trött på att förklara ord och dess innebörd. Skicka adressen så kan jag skicka en ordlista.

kvinna har app. kvinna har rätt att svepa ja eller nej. kvinna har inte garanti för matchning. kvinna har inte rättighet till matchning. Kvinna har inte skyldighet att svepa ja.

man har app. man har rätt att svepa ja eller nej. Man har inte garanti för matchning. man har inte rättighet till matchning. Man har inte skyldighet att svepa ja.

som du kan läsa: exakt samma förutsättningar. Det är rättvist. Ändra förutsättningar på kvinna eller man det är orättvist,

utfallet kan aldrig mätas i rättvisa. Om en kvinna får 10 matchningar en annan 2, det är inte orättvisa. Det är spelreglerna för appen och verkliga livet.

om en man får 10 matchningar och en annan 2. det är inte orättvisa. Det är spelreglerna för appen och verkliga livet.

man kan inte kräva en matchning, för man är inte garanterad en matchning. Du är inte garanterad från varken appen eller staten att du kommer få *minst fem matchningar*.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?