Inlägg från: Anonym (Trams) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Trams)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-08-17 01:20:44 följande:
    Varför anser feminister att staten ska reglera marknaden till deras fördel genom könskvotering i olika sammanhang? Är det för att de anser sig vara bättre och mer viktiga än andra?

De använder samma argument som mig om strukturella orättvisor. Vad är skillnaden?
    Skillnaden ligger i att samhället har ett ansvar och en moralisk plikt att förhindra könsdiskriminering och sexism i arbetssammanhang. 

Hur ska samhället kunna hjälpa kåta män mer än genom att erbjuda den hjälp som redan finns? Finns ex. massor med olika dejtingkurser och böcker att läsa om dejting och hur man förbättrar sin sociala förmåga. 

Många platser, föreningar, klubbar, dansställen och övriga platåer där folk har möjlighet att mötas och skapa sociala kontakter. 
  • Anonym (Trams)

För att svara på frågan i trådens rubrik - är kärlek något man egentligen kan göra sig "förtjänt" av eller är det bara något som uppstår naturligt mellan vissa människor utan att vi kan råda över det?

Tror inte särskilt många tänker att "nä, den där människan förtjänar inte kärlek så jag ger henom ingen" utan det blir så ibland bara, att en del blir över på relationsmarknaden. Såväl män som kvinnor. Det är ingens fel.

• Anonym (Trams)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-26 01:04:09 följande:
    Det blir en diskriminering eftersom individen kommer särbehandlas på ett eller annat sätt. Antingen genom att döljas eller visas mer. har du missat att enskilda individer kan diskrimineras?
    Men snälla du, det går inte att bestämma vem man ska bli kär i. Däremot är det möjligt att bestämma om man vill eller inte vill diskriminera en person på ex. arbetsmarknaden, utefter kön, etnicitet eller sexuell läggning.

För att summera - inskränkthet är ett val, förälskelse är det inte. Därför kan man heller inte likställa båda ting med diskriminering. 
  • Anonym (Trams)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-26 18:23:26 följande:
    Problemet är inte mansöverskottet, utan att de mest populära männen på tinder gör sig tillgängliga för nästan alla kvinnor.
    Så ta diskussionen med dessa män då istället?
    Inte för att jag tror det skulle göra nån skillnad i stort.

Om du var populär bland damerna och kunde välja fritt så hade du troligtvis gjort dig lika tillgänglig du också så varför hyckla om saken bara för att du inte själv lycka attrahera kvinnor?
  • Anonym (Trams)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-26 18:49:41 följande:
    Anonym (Fol) hade tidigare varit en sån man och han verkade inte överdrivet negativt inställd till mig, så jag tror inte att det skulle bli en stor diskussion med dessa män.

Nej, jag hycklar inte. Jag har hela tiden sagt att det är samhällets ansvar och inte den enskilda individens ansvar.
    Fast samhället kan ju inte tvinga folk in i relationer med  varann. Där handlar det om människans fria vilja och det hoppas jag att du förstår. 

Det enda samhället i stort kan göra är att ge tips till ensamma personer hur de gör sig mer attraktiva för en ev. relation. Resten av ansvaret ligger på individen . 
  • Anonym (Trams)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-26 19:08:42 följande:
    Nej, men samhället kan sträva efter att folk lever i monogama relationer så att alla får en rättvis chans. Det har samhället gjort förut genom historien och det kan vi göra igen.
    Hur då?
  • Anonym (Trams)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-26 19:14:55 följande:
    Genom att reglera dejtingappar och sätta ett tak på hur många sexpartners man får ha samtidigt.
    Det kommer inte att ske. Det ingår i människans fria vilja och självständighet hur många de väljer att tacka ja till när det kommer till sexerbjudanden och relationer utanför äktenskap.

Du får försöka respektera människors frihet på det planet och släppa denna utopi nu. Den leder dig ingenvart ändå. 
  • Anonym (Trams)
    Anonym (....) skrev 2023-08-26 19:31:55 följande:
    Det finns ingen rättighet att det ska bli som man själv vill. 
    Förutsättningar kan ändras mot sin egna vilja. 
    Jo, det är en rättighet för alla vuxna människor att tacka ja eller nej när en annan vuxen person erbjuder dem gratis sex.

Detta kommer inte att ändras bara för att vissa män nekas sex. Det är ett önsketänkande som sagt.
  • Anonym (Trams)
    Anonym (....) skrev 2023-08-26 20:14:33 följande:
    Ingen rättighet att förutsättningar ser ut som den gör. 
    Det kan bli något annat. 
    Att man får säga ja eller nej har inte något med att förutsättningar kan ändras. 
    Fast dina förutsättningar kan inte ändras på bekostnad av andra människors fria val att välja varandra istället för incelsen.

Jag säger det igen - de enda som kan ändra incelsens förutsättningar på dejtingmarknaden är incelsen själva. Genom att jobba på sin personlighet och sitt utseende. Ansvaret ligger bara hos er, inte hos nån annan.

Tramsig tråd i övrigt. Yrkar på att den stängs då bara ältande cirkelargument förs hela tiden och vi kommer ingenvart.
  • Anonym (Trams)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-28 23:36:14 följande:
    Jag tycker att ni uttrycker förakt mot incels. Borde jag börja kalla er för incel-hatare för att markera att jag inte respekterar era åsikter i såna fall? (Ett hypotetiskt scenario)
    Det är inte själva sexlösheten i sig som vi hatar hos er incels utan snarare den attityd som många av dem bär med sig. En ofta skådad misogyn inställning. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?