• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • StudierKemi

Ett annat förslag är annars att bara fokusera på det viktigaste för en stund med ett tunnelseende, och inte låta sig distraheras av MASSA olika idéer som är svåra att knyta samman. Vi vill ju att inga kvinnor (inga människor) ska fara illa, det är det viktigaste. Vi vill inte ens ha den risken. Jag tror att psykologer måste lära sig under lång tid (det kommer ta flera decennier men det är VÄRT det) att ställa diagnosen "ond" på någon. Män kommer få denna oftare, men det är som det är. Kvinnor kan också få den diagnosen såklart.

Man kan finslipa den tekniken som hittar dem onda, så att man fångar upp dessa män (och kvinnor) i tid, inte när det redan är försent. Det kommer vara svårt i början, men sen lär man sig visst att finna enkelt de onda/autist+egoist som har uttryckt skumma saker. Sedan ska de för alltid övervakas för allas säkerhet, alltså 24/7, de måste omyndigförklaras så fort som möjligt. De ska även skickas till regelbundna psykolog-möten och de får inte välja om de vill eller inte. De ska aldrig heller gå utomhus själva, utan en "polis" som är ett mansjobb i det här fallet, är alltid bredvid då.

Jag ska kontakta genom telefon olika psykologer och lägga fram det förslaget! Det är ganska konstigt att detta inte är verklighet redan, tycker jag i alla fall. Det är obvious att det är det som är målet, att garantera säkerheten. 

• nihka
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-06 17:03:01 följande:
    Jo, jag håller med dig Cloffe. Men hatet är enligt mig oproportionerligt. Det finns betydligt fler som föraktar invandrare, homosexuella, politiker, rika personer, WT personer etc. You name it, det finns alltid någon som har åsikter om alla grupperingar.

Med våran stora befolkning är 1000 rötägg som muttrar framför datorn inget att lägga så stort fokus på.

Vi har betydligt större problem i andra avseenden i Sverige idag, så jag förstår inte riktigt den enorma reaktion som följer denna lilla grupp tangentbordskrigare som är arga och frustrerade.

Det är ju inte heller så att dessa ideer incels har med att dela ut flickvänner och kvotera sex kommer drivas igenom i svensk lag? Eller. Vad tror du själv?
    Vad du inte verkar ha fattat är att denna lilla "oproblematiska" grupp som är större än vad du anger är fantastiskt överrepresenterade på nätet inkluderat här på FL, samt är på framfart.

Det finns inget oproportionerligt i att reagera på allt hat oavsett om det kommer från en, två, tvåhundra eller tvåtusen personer. Och om du tycker det finns betydligt större problem och viktigare saker att prata om så föreslår jag att du gör det någon annanstanns.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (....)
    Anonym (Incelslem) skrev 2023-08-06 17:49:34 följande:
    Men det är avtändande med en man som tror sig ha högre värde och mer rättigheter än en kvinna. Det är inte för att vara elak mot dig specifikt. att ha de tankarna om oss är inte något som kommer ge dig (eller någon annan) pluspoäng. då kommer vi gå på dejt med någon annan
    Det var inte det som hon tyckte var avtändande.
    Hon sa att det är avtändande med exempelvis män som fokuserar på sin oskuld.
    Inte något med om någon som värderar kvinnor annorlunda än männen. 
  • nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-06 18:36:22 följande:
    Jag har redan varit inne på detta tidigare i tråden. Jag tror det är svårt att göra så mycket för dessa män som redan är incels utan fokus bör ligga på samhällsförändringar som minskar rekryteringsbasen.
    Men dessa män med dysfunktionella åsikter är en realitet. De invaderar olika internetforum och översvämmar dejtingsajter, trakasserar kvinnor verbalt och nån eller några tar steget över och blir våldsamma.

Det räcker med en om året som går loss på en av landets skolor för att det ska bli en stor tragedi. 
  • ClumsySmurf
    StudierKemi skrev 2023-08-06 19:18:05 följande: #2931

Ett annat förslag är annars att bara fokusera på det viktigaste för en stund med ett tunnelseende, och inte låta sig distraheras av MASSA olika idéer som är svåra att knyta samman. Vi vill ju att inga kvinnor (inga människor) ska fara illa, det är det viktigaste. Vi vill inte ens ha den risken. Jag tror att psykologer måste lära sig under lång tid (det kommer ta flera decennier men det är VÄRT det) att ställa diagnosen "ond" på någon. Män kommer få denna oftare, men det är som det är. Kvinnor kan också få den diagnosen såklart.

Man kan finslipa den tekniken som hittar dem onda, så att man fångar upp dessa män (och kvinnor) i tid, inte när det redan är försent. Det kommer vara svårt i början, men sen lär man sig visst att finna enkelt de onda/autist+egoist som har uttryckt skumma saker. Sedan ska de för alltid övervakas för allas säkerhet, alltså 24/7, de måste omyndigförklaras så fort som möjligt. De ska även skickas till regelbundna psykolog-möten och de får inte välja om de vill eller inte. De ska aldrig heller gå utomhus själva, utan en "polis" som är ett mansjobb i det här fallet, är alltid bredvid då.

Jag ska kontakta genom telefon olika psykologer och lägga fram det förslaget! Det är ganska konstigt att detta inte är verklighet redan, tycker jag i alla fall. Det är obvious att det är det som är målet, att garantera säkerheten. 

Alla som uttrycker skumma saker är inte onda så det blir många falska positiv, om du hittar den gemensamma nämnaren och vet hur man hittar den så kanske du kan ringa till någon forskare.

Men om du bara ringer och tycker att de som uttrycker skumma saker är onda och ska omyndigförklaras och övervakas som man gör i diktaturer skjuter du dej själv i foten.
  • Anonym (Perka)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-06 18:45:14 följande:
    Vad jag gör är min ensak. Fundera på vad du gör istället.
    Jag har talat om vad jag gör.

Vad jag undrar över är hur du kan vara så engagerad i frågan här och tala om vad alla andra och samhället ska göra, men inte gör nåt själv.
    Killar och unga män behöver manliga förebilder. Är du det?
  • Anonym (Balansspelaren)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-06 18:40:09 följande:
    På vilket sätt tar en förbättrad barnomsorg, fungerande skolväsendet och rättsväsende mm mm bort det individuella ansvaret?

Det gör det inte. Problemet många har i denna tråd är att de inte förstår att man arbetar med samhällsförändringar inte har något med det individuella ansvaret att göra.

Eller så förstår de men använder det som etg lamt skenargument.

Ja, Fol naturligtvis har du rätt i detta, visst är det så att många tror att om man arbetar med samhällsförändringar så undanröjs det individuella ansvaret.

En vettig person bör dock inse att insatser från mer än en instans bör leda till ett bättre och snabbare resultat, dvs mindre antal incels.

Ett exempel : Polisen  påpekat att insatser och samarbete med Socialtjänsten kan minska brottsligheten i Sverige.  

Ingen skulle ju säga: Nej, Socialtjänsten skall inte medverka till minskad brottslighet för då tar inte Polisen sitt ansvar.

Ändå är precis så det låter i denna tråden.  

• Anonym (Incelslem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-06 18:48:23 följande:
    Finns inte så mycket staten kan göra faktiskt för dem inom en rimlig kostnadsbild.

Det jag kan tänka mig skulle mildra effekterna är tydligare diskrimineringslagstiftning och att kön blir en del av hets mot folkgrupp-lagstiftningen. Det tror jag skulle minska klyftan i debatten.
    bra att du vill göra det olagligt att sprida hets mot folkgrupp och inkludera fler grupper.

då kommer det incels gör bli ett lagbrott. Men det kommer inte lösa allt, då hade vi inte haft män som misshandlar eller våldtar om det vore avskräckande att bli klassad som kriminell.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Perka) skrev 2023-08-06 20:12:35 följande:
    Jag har talat om vad jag gör.

Vad jag undrar över är hur du kan vara så engagerad i frågan här och tala om vad alla andra och samhället ska göra, men inte gör nåt själv.
    Killar och unga män behöver manliga förebilder. Är du det?
    Du får göra vad du vill. Jag har inte efterfrågat information om vad du gör och känner inte till vad du gör. Jag har inte ens något intresse av att få veta vad du gör.

Så du vet att jag inte gör någonting? :) 
    Jag kan inte annat än att le åt det faktiskt.

Om jag är en bra manlig förebild? Absolut
  • nihka
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-06 20:25:48 följande:

Ja, Fol naturligtvis har du rätt i detta, visst är det så att många tror att om man arbetar med samhällsförändringar så undanröjs det individuella ansvaret.

En vettig person bör dock inse att insatser från mer än en instans bör leda till ett bättre och snabbare resultat, dvs mindre antal incels.

Ett exempel : Polisen  påpekat att insatser och samarbete med Socialtjänsten kan minska brottsligheten i Sverige.  

Ingen skulle ju säga: Nej, Socialtjänsten skall inte medverka till minskad brottslighet för då tar inte Polisen sitt ansvar.

Ändå är precis så det låter i denna tråden.  

Nej, det är inte så det låter i tråden. För den som vill ta emot hjälp finns det hjälp, men man måste inse att man behöver hjälp och sedan ta emot den.  
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?