• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Perka)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-06 16:23:29 följande:
    Jag pratar inte om TS utan fenomenet i allmänhet.

Är det ett fenomen i allmänhet? 

Jag träffar mång killar i utanförskap men inte incels, däremot ser jag det i olika forum där en liten grupp män lägger fram diverse långsökta teorier om hur allt är kvinnors fel och hur de borde kontrolleras. Där tycker jag begreppet incels är helt rätt att använda, vad tycker du?

• Anonym (Palle)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-06 16:51:36 följande:
    Även om någon inte utövar fysiskt våld så tycker jag det är skrämmande att någons verklighetsbild är så pass skev att denne tycker det är rimligt att föreslå statlig reglering av dejting. För att inte prata om dennes uppfattning att män historiskt har "gett upp" ekonomisk makt till kvinnor och att det var ett misstag. Allt är en form av förakt.

Sånt väcker naturligtvis negativa reaktioner. Vilket också är ett hälsotecken för ett samhälle.
    Jo, jag håller med dig Cloffe. Men hatet är enligt mig oproportionerligt. Det finns betydligt fler som föraktar invandrare, homosexuella, politiker, rika personer, WT personer etc. You name it, det finns alltid någon som har åsikter om alla grupperingar.

Med våran stora befolkning är 1000 rötägg som muttrar framför datorn inget att lägga så stort fokus på.

Vi har betydligt större problem i andra avseenden i Sverige idag, så jag förstår inte riktigt den enorma reaktion som följer denna lilla grupp tangentbordskrigare som är arga och frustrerade.

Det är ju inte heller så att dessa ideer incels har med att dela ut flickvänner och kvotera sex kommer drivas igenom i svensk lag? Eller. Vad tror du själv?
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-06 17:03:01 följande:
    Jo, jag håller med dig Cloffe. Men hatet är enligt mig oproportionerligt. Det finns betydligt fler som föraktar invandrare, homosexuella, politiker, rika personer, WT personer etc. You name it, det finns alltid någon som har åsikter om alla grupperingar.

Med våran stora befolkning är 1000 rötägg som muttrar framför datorn inget att lägga så stort fokus på.

Vi har betydligt större problem i andra avseenden i Sverige idag, så jag förstår inte riktigt den enorma reaktion som följer denna lilla grupp tangentbordskrigare som är arga och frustrerade.

Det är ju inte heller så att dessa ideer incels har med att dela ut flickvänner och kvotera sex kommer drivas igenom i svensk lag? Eller. Vad tror du själv?
    du anser att de inte är värda vår tid, ändå lägger du massa tid på att kritisera de som står upp för demokratiskt samhälle. ganska motsägelsefullt, eller varför sympatiserar du så med incels som grupp?
  • Anonym (Sol)

Har du skrivit det till TS? Han tycker att incels är ett jättestort problem i Sverige. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-06 16:51:36 följande:
    Även om någon inte utövar fysiskt våld så tycker jag det är skrämmande att någons verklighetsbild är så pass skev att denne tycker det är rimligt att föreslå statlig reglering av dejting. För att inte prata om dennes uppfattning att män historiskt har "gett upp" ekonomisk makt till kvinnor och att det var ett misstag. Allt är en form av förakt.

Sånt väcker naturligtvis negativa reaktioner. Vilket också är ett hälsotecken för ett samhälle.
    Man måste förtjäna det för att man ska ha en åsikt om att staten ska inte reglera dejting. 
  • Anonym (Cloffe)

Varför befinner du dig själv i tråden om det finns så mycket annat som är värre? Vill du alltså att folk ska ignorera trådstartaren? I vilket syfte då? Att problemet är så "litet"? Hur många ska ha förakta kvinnor för att det ska bli ett "riktigt" problem i din värld?

Du själv har ju din beskärda del av kvinnoförakt med tanke på att du sarkastisk menade att "kvinnor säger sig ha inneboende goda värderingar"

är det på grund av att du vill att allmänt kvinnoförakt ska normaliseras i samhället? Är det därför du vill att folk ska låta det passera?

Allt folk säger bidrar. Det du så "oskyldigt" har uttryckt dig om gruppen kvinnor bidrar till en toxisk miljö för kvinnor. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Jadu) skrev 2023-07-13 16:10:23 följande:

De väcker ilska för att de skyller sina problem på halva jordens befolkning istället för att ta eget ansvar för sina liv. En del drar det så långt att de tycker att kvinnor ska hatas och straffas på olika vis för att de säger nej till män och då är det knappast svårt att förstå att de bemöts med ilska och avsky. 

Man måste förtjäna det för att man inte ska skylla på halva befolkningen 
  • Anonym (....)
    Anonym (Incelslem) skrev 2023-08-06 16:30:11 följande:
    Om tråden heter något med incel, och om några sympatiserar med den rörelsen? Och vill applicera deras världsbild till samhället. Vad är en sådan person? En person som försvarar, rättfärdigar och vill ändra på samhället för egen vinning. eller är det en helt vanlig medelsvensson? Ska jag bara säga *det är en man*? då blir ju alla män ihopbuntade med dessa individer. Vill du bli jämförd och likställd med en sådan man?
    De flesta personer vill ändra till sin fördel
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-06 17:20:40 följande:
    Varför befinner du dig själv i tråden om det finns så mycket annat som är värre? Vill du alltså att folk ska ignorera trådstartaren? I vilket syfte då? Att problemet är så "litet"? Hur många ska ha förakta kvinnor för att det ska bli ett "riktigt" problem i din värld?

Du själv har ju din beskärda del av kvinnoförakt med tanke på att du sarkastisk menade att "kvinnor säger sig ha inneboende goda värderingar"

är det på grund av att du vill att allmänt kvinnoförakt ska normaliseras i samhället? Är det därför du vill att folk ska låta det passera?

Allt folk säger bidrar. Det du så "oskyldigt" har uttryckt dig om gruppen kvinnor bidrar till en toxisk miljö för kvinnor. 
    Varför ska man få ha de åsikter som du har utan att behöva prestera något?
    Ni snackar själva om att argumentet att de flesta personer har sex håller inte men sedan ska man tycka som de flesta andra personer tycker. 
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-06 17:22:39 följande:
    Man måste förtjäna det för att man inte ska skylla på halva befolkningen 
    Hur försvarar du detta Palle?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?