• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-06 18:43:12 följande:
    Du kommer med många bra förslag. Bra där!
    sista frågan, vad ska vi göra åt ts, hej och de andra i denna tråd? Ska vi ge upp hoppet om dom? Ignorera dom och på så vis förminska dom? eller försöka leda dom till vattnet, så som kamelen, hur får vi dom att dricka? dvs ta hjälp av den hjälp som finns?
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Incelslem) skrev 2023-08-06 18:42:02 följande:
    eller vad har du för förslag? Och vad kan man göra med de som redan är? acceptera att de är *kört* för dessa individer? Eller försöka få dessa att inse att det finns hjälp att få?
    Finns inte så mycket staten kan göra faktiskt för dem inom en rimlig kostnadsbild.

Det jag kan tänka mig skulle mildra effekterna är tydligare diskrimineringslagstiftning och att kön blir en del av hets mot folkgrupp-lagstiftningen. Det tror jag skulle minska klyftan i debatten.
  • ClumsySmurf
    Anonym (hej) skrev 2023-08-06 02:53:20 följande:
    Fast om dejtingappar inte fanns så hade hon behövt anstränga sig mer för att hitta en sexpartner. Då hade hon behövt leta aktivt i ett mindre urval av vardagskontakter, vilket i sin tur hade ändrat balansen och gjort det lättare för män att hitta en sexpartner.

Ditt antagande om att det är en naturlag att kvinnor inte ska behöva anstränga sig för att få ha sex stämmer inte.

Det är som en naturlag att det inte går att kommunicera med någon som inte vill förstå.

Redan innan dejtingappar fanns, redan innan det fanns häst och vagn fanns det män som inte fick ligga. Man kan ju liksom gissa att det är sura bittra incels. Hur många kvinnor behöver anstränga sej för att få ligga med en incel?
    Det är nästan en naturlag att det är kukinflation för kvinnor, vad som inte är naturlag för kvinnor är att vilja åka kukkarusell på vad som helst, men du tycker att det är en myt som beror på tillgång och efterfrågan för du vill inte anstränga dej.

maria som tycker att det är skevt att män ska antränga sej om de inte kan, jag tror inte de delar på bussbiljetten så det är bara männen som anstränger sej. om du vill ha det som maria får du träna på att bli homosexuell.

• nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-06 16:17:40 följande:
    Det är rimligt att individen som begår ett brott ställs till svars för det. Sedan kan man diskutera incelfenomenet utan att trycka det i pannan på folk.

Vi har ett rättsväsende för att ta hand om individer som går över gränsen.
    Tryck på mer där det finns säger jag. Nån annan lite mindre långt gången som har lullats in i att det är normalt på nån ljusskygg community kunde få en check på hur man ser på dessa värderingar ute i det öppna.

Och för TS del som om det skulle spela någon som helst roll. TS ser sig själv bara som en oskyldigt trakasserad singelkille som hade badat i fitta bara hans idéer om statligt reglerad dejting kunde tillämpas precis oavsett vad någon säger här. 

Det är ett finger i varje öra och lalalalala.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-06 18:40:09 följande:
    På vilket sätt tar en förbättrad barnomsorg, fungerande skolväsendet och rättsväsende mm mm bort det individuella ansvaret?

Det gör det inte. Problemet många har i denna tråd är att de inte förstår att man arbetar med samhällsförändringar inte har något med det individuella ansvaret att göra.

Eller så förstår de men använder det som etg lamt skenargument.
    Vad är det för skillnad du vill utföra i barnomsorgen som genererar att incels inte blir incels? Vad är det som inte görs idag menar du?

Allt det du föreslår hittills mynnar till att ta ifrån incelen det personliga ansvaret och tydligen visa en ängels tålamod och empati för aggressioner riktade främst mot kvinnor. Jag vill inte att sånt ska passera som "normalt" eller acceptabelt. 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-06 18:48:23 följande:
    Finns inte så mycket staten kan göra faktiskt för dem inom en rimlig kostnadsbild.

Det jag kan tänka mig skulle mildra effekterna är tydligare diskrimineringslagstiftning och att kön blir en del av hets mot folkgrupp-lagstiftningen. Det tror jag skulle minska klyftan i debatten.

Hur skulle det se ut? Vill du göra det olagligt för incels att uttrycka sig med exempelvis "att män historiskt har "gett upp" ekonomisk makt till kvinnor, och att det var ett misstag"? 

Kan du ge ett praktiskt exempel 

• Anonym (Fol)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-06 18:55:47 följande:

Hur skulle det se ut? Vill du göra det olagligt för incels att uttrycka sig med exempelvis "att män historiskt har "gett upp" ekonomisk makt till kvinnor, och att det var ett misstag"? 

Kan du ge ett praktiskt exempel 

Läs incelslem 2917...
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-06 18:57:29 följande:
    Läs incelslem 2917...
    Jag vill höra dina förslag. Allt incelslem frågar är sånt som samhället eftersträvar. Dvs ingen förändring.
  • nihka
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-06 16:37:43 följande:
    Det är en ytterst liten skara om vi ser till svenska aktiva incels. Uppskattningsvis 1000st och det utgör 0,09% av Sveriges singelmän.

Dessa ca 1000 incels kategoriserad som incels eftersom dom hänger på något incelforum enligt det jag googlat fram. Hur många av dessa är våldsamma? Troligen väldigt få. Hur många attacker har det skett kring incels mot kvinnor? Jag vet faktiskt inte.

Det är nog betydligt troligare att bli rånad, träffad av blixten, bli sprängd eller skjuten är min gissning. De incels som tar till någon form av våld ska bestraffas såklart, enligt svensk lag.

Resten av dessa ca 1000 incels sitter troligen bara framför datorn och muttrar.

Om man ser incels som en kategori, så utgör dom 0,000095% av Sveriges invånare. Då är det dom som sitter och muttrar framför datorn.

Jag anser att hatet dom får är oproportionerligt. 
    Du tror, och du vet inte, och det är nog, och så du tror lite till, och så tycker du lite på det.

Om man inte vill ha negativa reaktioner kan man hålla sina sjuka idéer för sig själv. Superenkelt. Bara zip håll käften så får man inget "hat". Eller allra helst jobba bort dem.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • ClumsySmurf
    Anonym (Incelslem) skrev 2023-08-06 17:52:12 följande:
    Varför tror du så många kvinnor "Brazilian butt lift? Gärna ha långt blondt hår etc?
    istället för att jämföra sej med kvinnor IRL kollar de på kardashians som gör botox, fillers, bröstförstoringar och ljuger om det.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?