• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Sol)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-06 22:29:50 följande:

NEJ! Det är inget tvång att dom skall ta en man i gengäld!!!!

Alltså ett mycket dåligt förslag på lösning. 
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Incelslem) skrev 2023-08-06 10:46:20 följande:
    du argumenterar som att du står bakom dessa åsikter, eftersom du återigen inte lagt fram ett förslag som hjälper incels utan hackar på de förslag som kan hjälpa dom. som om du inte vill eller anser att de behöver hjälp?
    Men det här har ingenting med det jag skrev att göra. Klarar du inte av att bemöta det utan måste istället spekulera om mig som person och vad jag tycker om andra saker?
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-06 22:29:50 följande:

NEJ! Det är inget tvång att dom skall ta en man i gengäld!!!!

Hur hjälper det då incels som du påstår. och varför ökar incels i UK trots överskott på kvinnor och inte män?

varför har inte UK problem med kvinnliga incels om problemet är överskott/underskott av kvinnor/män?
  • Anonym (Balansspelaren)
    Anonym (Sol) skrev 2023-08-06 22:32:33 följande:
    Alltså ett mycket dåligt förslag på lösning. 
    Du tycker alltså att immigrant-kvinnan skall tvingas för att förslaget skall vara bra?
    Det är okey att tvinga utländska kvinnor att vara med en Incel?
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-06 22:32:34 följande:
    Men det här har ingenting med det jag skrev att göra. Klarar du inte av att bemöta det utan måste istället spekulera om mig som person och vad jag tycker om andra saker?
    får du ut något av att diskutera inte-saker i en tråd om incels? om du läser en tråd om mjölkstockning, börjar du prata om öroninflammation då?

vi är i en tråd om incels. antingen diskuterar vi ämnet, eller så får du inte mer uppmärksamhet från mig. det är synd att det inte är mer läsförståelse hos de som vill diskutera i trådar. så många inlägg som tar fokus från frågan
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-06 22:38:02 följande:
    Du tycker alltså att immigrant-kvinnan skall tvingas för att förslaget skall vara bra?
    Det kan ju absolut inte vara som så att Sol är vettig och inser att din lösning inte skulle lösa problemet. Utan det är ju självklart rimligt att Sol menar att det ska ske med tvång. Tänkte du ens så långt i resonemanget?
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Incelslem) skrev 2023-08-06 10:56:04 följande:
    har någon sagt att man kan bli vad man vill? Eller har vi bara sagt för att bli lycklig och få något (second best). Eller menar du att man bara kan bli lycklig att få bli och få exakt vad man vill?

jag kan exempelvis inte bli en pilot pga synfel, men jag kan bli flygvärdinna. Om jag verkligen vill jobba med flygplan specifikt så finns det mer jobb att välja mellan. desto snabbare jag inser att det är så, tråkigt men sant, desto snabbare kan jag bli lycklig i mig själv. Det är DET jag menar med att jobba med sig själv. Men du har väl läst ett ord, och lägger all värdering på ordet istället för helheten precis som TS (varför vi tror ni är samma person?)

återigen, vad är ditt förslag och lösning? Du som vet och kan så mycket om incels situation och verkar ömma för dessa?
    Det jag kommenterade handlade om vad någon skulle göra just för att få sex, inte för att öka sina chanser, inte bli lycklig i övrigt.
  • Anonym (Sol)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-06 22:38:02 följande:

Oj vilken konstig slutsats du drog där. Var i mina inlägg framgår det att jag skulle tycka så? 

Om ditt förslag ska hjälpa incels så måste ju vissa kvinnor tvingas dejta dom. Och kvinnor vill inte det. Inte ens med tvång. 

Så därför ska vi inte ta hit ensamma kvinnor. 

• Anonym (Maria)
    Anonym (Incelslem) skrev 2023-08-06 11:42:30 följande:
    Och kolla här Maria. vill du att staten ska reglera huruvida du kan träffa man för sex över en app eller inte? är det demokratiskt? Att någon ska bestämma för
    dig var och hur du ska träffa en man.

är inte det upp till dig? Eller vill du också att ts, eller annan man ska bestämma ditt urval av män också?
    Jag vill självklart ha allting så mycket till min egen fördel som möjligt.

Jag vet inte om TS menar att det måste vara just en man som styr det där, har han skrivit det? Finns väl även kvinnor som jobbar med data och appar.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-06 22:59:43 följande:
    Jag vill självklart ha allting så mycket till min egen fördel som möjligt.

Jag vet inte om TS menar att det måste vara just en man som styr det där, har han skrivit det? Finns väl även kvinnor som jobbar med data och appar.

Du alltså inte förlora dina "privilegier" som kvinna. Haha! Du är precis en sån individ som incels föreställer sig kvinnor vara! Du berättar hur lätt du har för att få sex , inte för att du vill bidra med något konstruktivt i tråden, mer som "information" om hur "kvinnor" har det.

Du vill visa oändlig empati med de stackars sexlösa incelsen, trots deras kvinnoförakt, för det "förstår" du. Du menar att när du har sex med en incel så räddar du en annan kvinna från våldtäkt. 

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?