Anonym (Maria) skrev 2023-08-07 01:56:37 följande:
Men att eventuellt kunna rädda någon och vems fel det är, är väl olika saker. Det händer väl inte sällan att människor räddar eller hjälper andra ifrån något som var någon annans fel.
Poängen var att det inte alls behövs massa ryck upp dig och jobba på dig själv för att få sex. Har jag skrivit flera gånger. Det behöver inte handla om just mig, andra gör också samma sak som jag gjorde, eller så skulle säkert många kunna men vill inte, vissa behöver mer än så för att kunna ha sex. Många är ju försiktiga också och törs inte möta en främling på tu man hand. Men det är inte alls konstigt att det går.
Fast poängen för dessa incels är ju att passivitet inte alls har fungerat för dem. De behöver göra nåt mer.
Du tycks snarare vilja förstärka hur lätt det är för kvinnor att få sex, dvs precis det incels brukar klaga på och anledningen till att de vill införa statliga regleringar, fördela kvinnor etc.
Incels missar dock alltid alltid att t ex män har en massa andra fördelar, och att kvinnor sällan utnyttjar möjligheten till sex eftersom det ger dem ingenting. Det kvinnor ofta söker är istället en bra relation, och det är verkligen inte alls lika lätt att få som sex.
Ingen har nån skyldighet att ligga med nån för att rädda nån från våldtäkt (låter fullkomligt absurt om det nu verkligen är så du skrivit) men om du vill bli frivillig incelräddare så varsågod. Din åsikt är väldigt ovanlig och du skulle nog inte få så många "kollegor". Det är en farlig väg att slå in på att mata incels som du gör i den här tråden, istället för att stå upp för vad man kan tycka är självklara saker: 1. Att det alltid är våldtäktsmannens fel, inte offrets. 2. Om man inte får det man vill ha får man antingen lära sig leva med det eller göra nåt åt det.