• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-06 18:03:58 följande:

Hela ditt tankemönster är skevt. Jag tar inte strid för att kvinnor ska få färre män att välja på. Jag vill att fler män ska kunna bli valbara för kvinnor. Men då är det männen som måste förändras, inte samhället.

Incels sållar bort sig själva i ett tidigt skede. Det finns ingen samhällsförändring som skulle kunna förändra det. 

En enkel fråga. Hade du kunnat uttrycka dig på ett så här fördomsfullt sätt mot någon som är homosexuell eller transperson?

"Att vara en hbtq-person är något som man väljer själv att vara. Då får man skylla sig själv för de svårigheter det innebär på ett individuellt plan och man förtjänar att bemötas med förakt av omgivningen."

Jag hade aldrig uttryckt mig så. Varför gör du det i stort varje dag om incels (en annan grupp som avviker sexuellt från normen)?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incelslem) skrev 2023-08-07 00:50:20 följande:

Om ts och övriga incels får bestämma så kommer det inte finnas app alls. Så ingen app utvecklad av varken man eller kvinna, alternativt en helt *statligt gdpr* app där de opopulära männen är de enda som ska synas och finnas för singelkvinnor att välja mellan. Men tänk på att du inte kommer kunna dejta för mycket då blir det böter nämligen. Dejtar du för lite så finns det incels som vill forska fram kåthetspiller så du kan öka dejtandet.

låter som en fantastisk målbild och framtidsvision. eller hur? 

jag tycker att det låter som en fruktansvärd mardröm.

Det här var intressant. Du tycker alltså att det framstår som en fruktansvärd mardröm att inte ha tillgång till en app som ger dig obegränsad tillgång till tillfälligt sex med enbart populära män. För det första har ingen människa någonsin haft de hjälpmedlen fram tills för ca 10 år sen.

För det andra, inser du inte att det är precis den verkligheten som incels lever i fast ännu värre? Den som du kallar för en fruktansvärd mardröm. Har du ingen medkänsla eller sympati alls med den gruppen? Man får nästan intrycket av att du ser sex som en rättighet, men som bara gäller för vissa personer och inte för andra. En grupp, som du tillhör, är mer värd och har fler givna rättigheter än andra grupper.

Dessutom är du en hycklare för du skrev att föräldradagar ska regleras 50-50 av staten, så när det passar dig är du för regleringar. När det inte passar dig går du i taket och kallar det för odemokratiskt.
  • Anonym (hej)
    ClumsySmurf skrev 2023-08-06 18:49:10 följande:

Det är som en naturlag att det inte går att kommunicera med någon som inte vill förstå.

Redan innan dejtingappar fanns, redan innan det fanns häst och vagn fanns det män som inte fick ligga. Man kan ju liksom gissa att det är sura bittra incels. Hur många kvinnor behöver anstränga sej för att få ligga med en incel?
    Det är nästan en naturlag att det är kukinflation för kvinnor, vad som inte är naturlag för kvinnor är att vilja åka kukkarusell på vad som helst, men du tycker att det är en myt som beror på tillgång och efterfrågan för du vill inte anstränga dej.

maria som tycker att det är skevt att män ska antränga sej om de inte kan, jag tror inte de delar på bussbiljetten så det är bara männen som anstränger sej. om du vill ha det som maria får du träna på att bli homosexuell.

Nej, det stämmer inte att det alltid har varit så innan det fanns häst och vagn. Förr i tiden fanns det inga preventivmedel. Det gjorde att folk inte kunde ha tillfälliga sexuella relationer och avstod från det. Visserligen fanns det kungar och sånt som hade det ändå i hemlighet, men de flesta kvinnor och män var tvungna att söka efter en monogam relation för att få tillgång till sex. Detta skapade en jämn spelplan i tillgång och efterfrågan för både män och kvinnor.

Kyrkan förbjöd också utomäktenskapliga relationer för att undvika oönskade graviditeter, vilket visar att samhället historiskt har ansett att dejtingmarknaden behöver regleras. Om de hade lyssnat på er från framtiden så hade de tyckt att ni var konstiga som vill ha ett helt fritt samhälle utan normer och regler.

Hur kan ni vara så säkra på era slutsatser när de går emot vad tidigare generationer har trott på?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Sol) skrev 2023-08-06 18:02:38 följande:

Så du kan inte svara på min fråga? Så förvånad jag blir.

Tråden handlar inte om mig, utan om dig och dina incelkompisar. 

Så jäkla tuff på FL, men IRL är du en liten mus som inte vågar stå för dina åsikter. Men kräver samtidigt att andra ska kämpa för dig. 

Läs trådstarten. Tråden handlar inte om mig, utan om attityder/ fördomar mot incels. Du uppvisar såna attityder/fördomar, så i den meningen handlar tråden mer om dig.

Då har jag en utmaning till dig. Gå till din arbetsplats och prata i lunch/fikarummet om hur mycket du avskyr/föraktar incels med samma elaka stil som du har här. På ett hårt och inte alls inlindande sätt, så får vi se hur dem reagerar. Vågar du det?
  • Anonym (Skild)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-09 00:24:29 följande:
    Nej, det stämmer inte att det alltid har varit så innan det fanns häst och vagn. Förr i tiden fanns det inga preventivmedel. Det gjorde att folk inte kunde ha tillfälliga sexuella relationer och avstod från det. Visserligen fanns det kungar och sånt som hade det ändå i hemlighet, men de flesta kvinnor och män var tvungna att söka efter en monogam relation för att få tillgång till sex. Detta skapade en jämn spelplan i tillgång och efterfrågan för både män och kvinnor.

Kyrkan förbjöd också utomäktenskapliga relationer för att undvika oönskade graviditeter, vilket visar att samhället historiskt har ansett att dejtingmarknaden behöver regleras. Om de hade lyssnat på er från framtiden så hade de tyckt att ni var konstiga som vill ha ett helt fritt samhälle utan normer och regler.

Hur kan ni vara så säkra på era slutsatser när de går emot vad tidigare generationer har trott på?
    Men vad du svamlar. Män har historiskt sätt aldrig avstått från att sätta på andra än sin fru (t.ex. pigor och andra) trots risk för graviditet. Om hon blev gravid så sket de väl i det eftersom det ända till 50-60-talet varit kvinnans skam att bära. Det är inte länge sedan man gick till änglamakerskor för att döda oönskade barn.  De som behöll blev ofta utstötta. Barn lämnades på barnhem direkt efter födsel och förblev hemliga osv. 
    Du har verkligen ingen koll på detta. Total noll koll...
  • Anonym (hej)
    Anonym (Skild) skrev 2023-08-09 00:59:11 följande:
    Men vad du svamlar. Män har historiskt sätt aldrig avstått från att sätta på andra än sin fru (t.ex. pigor och andra) trots risk för graviditet. Om hon blev gravid så sket de väl i det eftersom det ända till 50-60-talet varit kvinnans skam att bära. Det är inte länge sedan man gick till änglamakerskor för att döda oönskade barn.  De som behöll blev ofta utstötta. Barn lämnades på barnhem direkt efter födsel och förblev hemliga osv. 
    Du har verkligen ingen koll på detta. Total noll koll...
    Det var inte det som var frågan vem som fick skulden, utan det handlade om hur stor tillgången till sex var. Eftersom det inte fanns preventivmedel var den faktiska tillgången till sex betydligt lägre än idag.
  • Anonym (Skild)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-09 01:20:16 följande:
    Det var inte det som var frågan vem som fick skulden, utan det handlade om hur stor tillgången till sex var. Eftersom det inte fanns preventivmedel var den faktiska tillgången till sex betydligt lägre än idag.
    Å du förstår inte mitt inlägg ser jag. Ingenting gick hem. Lönlöst....
    Sämre tillgång till preventivmedel har aldrig hindrat män från att ha sex förens typ igår sett till vår historia. 

Alla miljarder våldtäkter män är skyldiga till, tror du de männen tänkte på att kvinnan kunde bli gravid? 
    Alla godsägare och storbönder, tror du de brydde sig om att pigan kunde bli gravid? 

Hur många våldtäktsmän drar på ett gummi?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Skild) skrev 2023-08-09 01:39:13 följande:
    Å du förstår inte mitt inlägg ser jag. Ingenting gick hem. Lönlöst....
    Sämre tillgång till preventivmedel har aldrig hindrat män från att ha sex förens typ igår sett till vår historia. 

Alla miljarder våldtäkter män är skyldiga till, tror du de männen tänkte på att kvinnan kunde bli gravid? 
    Alla godsägare och storbönder, tror du de brydde sig om att pigan kunde bli gravid? 

Hur många våldtäktsmän drar på ett gummi?
    Vad har våldtäktsmän med saken att göra? Det var inte ämnet.

När det inte fanns preventivmedel och dejtingappar som idag kunde folk självklart inte ha samtyckande sex med lika många olika personer. Ett hinder för både män och kvinnor. Dina förfäder för 200, 300, 400 år sen hade förmodligen ganska få sexpartners i livet.
  • Anonym (Skild)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-09 01:49:55 följande:
    Vad har våldtäktsmän med saken att göra? Det var inte ämnet.

När det inte fanns preventivmedel och dejtingappar som idag kunde folk självklart inte ha samtyckande sex med lika många olika personer. Ett hinder för både män och kvinnor. Dina förfäder för 200, 300, 400 år sen hade förmodligen ganska få sexpartners i livet.
    Om män skulle haft färre sexpartners för 200-400 år sedan  så beror det  inte på risken för graviditet. Inte  heller på att det inte fanns dejtingappar i en tid där inga telefoner fanns.....du är ju riktigt underhållande. Okunnig men underhållande. 
    Tror du på allvar att män historiskt sätt avhållit sig  från sex för att det saknats preventivmedel? Tror du någonsin en  man  som begår våldtäkt/män som  gruppvåldtar (till och med i nutid) drar på en kondom eller frågar kvinnan först om hon äter p-piller? Om hon då säger nej eller han inte har kondom så avbryter han/de? 

Det är inte våldtäktsmän jag avser utan händelsen som kan leda till att kvinnan blir gravid  Men det förstod du inte heller..
    Du påstår att brist på preventivmedel historiskt sett hindrat män från att ha sex. Det stämmer inte. Men klart att du inte förstår det för det skulle innebära att du måste erkänna att ditt resonemang inte håller. 
  • Anonym (hej)
    Anonym (Skild) skrev 2023-08-09 02:15:36 följande:
    Om män skulle haft färre sexpartners för 200-400 år sedan  så beror det  inte på risken för graviditet. Inte  heller på att det inte fanns dejtingappar i en tid där inga telefoner fanns.....du är ju riktigt underhållande. Okunnig men underhållande. 
    Tror du på allvar att män historiskt sätt avhållit sig  från sex för att det saknats preventivmedel? Tror du någonsin en  man  som begår våldtäkt/män som  gruppvåldtar (till och med i nutid) drar på en kondom eller frågar kvinnan först om hon äter p-piller? Om hon då säger nej eller han inte har kondom så avbryter han/de? 

Det är inte våldtäktsmän jag avser utan händelsen som kan leda till att kvinnan blir gravid  Men det förstod du inte heller..
    Du påstår att brist på preventivmedel historiskt sett hindrat män från att ha sex. Det stämmer inte. Men klart att du inte förstår det för det skulle innebära att du måste erkänna att ditt resonemang inte håller. 
    Tror inte att de flesta män var våldtäktsmän förr i tiden som hade sex med vem de ville oavsett samtycke eller inte som du verkar beskriva det. Det har alltid funnits såna rötägg som Harvey Weinstein som utnyttjar kvinnor, men de tillhör minoriteten.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?