Anonym (hej) skrev 2023-08-10 01:54:09 följande:
Ja, precis. Det var en korrekt återgivning av dina ståndpunkter. Varför påstod du i såna fall att det var helt fel tidigare?
Nej, jag har inte sagt att det var ett misstag att kvinnor började arbeta. Jag tror på ett jämställt samhälle där båda könen har samma möjligheter och skyldigheter. Däremot har det fått vissa konsekvenser för dynamiken mellan män och kvinnor som behöver adresseras. Boomers har dock saboterat väldigt mycket annat som har att göra med bostadsmarknaden och kriminaliteten. Det var det jag syftade på.
Om du kallar en person som inte har haft sex på 10 år för en långvarig singel tycker jag inte att det är en adekvat beskrivning av dennes livssituation. Att "leva singellivet" brukar underförstått implicera att den personen har mycket sex, vilket skulle bli missvisande. När ordet incel används i tidningsartiklar är det inte heller synonymt med misogyn som din tolkning är.
www.expressen.se/kronikorer/jens-liljestrand/har-ar-mitt-rad-till-alla-dessa-stackars-incels/
www.gp.se/kultur/kultur/incels-inget-nytt-men-nu-%C3%A4r-det-m%C3%A4nnen-som-drabbas-1.55634003
www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/8Jz8JW/jag-alskar-fan-fredliga-incelsNej, det är det inte. Du påstår att jag tycker att "män som har svårigheter individuellt på ett sexuellt plan" förtjänar förakt. Det hittar du på. Män som är incels och uppvisar ett kvinnoförakt förtjänar förakt tillbaka.
Singelkillar är INTE samma sak som kvinnoföraktande incel män. Du försöker dränka ditt eget incelskap och få det att låta som att du "bara" är en helt vanlig normal kille som vill ha drastiska, radikala extrema fascistiska odemokratiska samhällsförändringar.
Det är två skilda saker.
och ja, du har sagt att det var osmart av män kollektivt att "ge upp" ekonomisk makt till kvinnor.
fan vad du hittar på.
The incel ( IN-sel, a portmanteau of "involuntary celibate")[1] subculture is an online subculture of people who define themselves as unable to get a romantic or sexual partner despite desiring one.[2][3][4]Discussions in incel forums are often characterized by resentment, misogyny, misanthropy, self-pity and self-loathing, racism, a sense of entitlement to sex, and the endorsement of violence against women and sexually active people.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Incel