• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Cloffe)
    nihka skrev 2023-08-10 17:57:32 följande:
    Och så var det det här med källkritik. Det här är en privatperson som har skrivit på en typ digital anslagstavla. Du får presentera en trovärdig källa, hitta hens orginalkälla och kolla att det verkligen står så/att han har tolkat den rätt. Börja ned om den öht finns.
    Missade den i flödet, mannen som skrivit artikeln har också skrivit annat incel relaterat såsom "What do women lack empathy for lonely men"
    Så bisarrt.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-10 17:32:35 följande:
    Om en viss andel av männen inte kommer att vara attraktiva för kvinnor oavsett vilka omständigheter som råder. Behöver det inte kompenseras på något sätt för att samhället ska bli jämställt?

I ett jämställt samhälle bör män och kvinnor behandlas lika och ha samma möjligheter. Är det då rättvist att kvinnor som lever ensamma har en betydligt större tillgång till sex än ensamma män? Borde inte samhället reglera det på något sätt?

Tycker du att samma förutsättningar ska råda för både män och kvinnor eller tycker du att det är bra att män har sämre förutsättningar när det kommer till relationer och sex?
    Nej, folk med äckelvärderingar som vill att staten ska reglera dejting ska inte kompenseras för att folk drar sig undan dem. Folk med äckelvärderingar ska sluta ha äckelvärderingar så slutar folk att dra sig undan dem.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-10 18:09:37 följande:
    Missade den i flödet, mannen som skrivit artikeln har också skrivit annat incel relaterat såsom "What do women lack empathy for lonely men"
    Så bisarrt.
    Ja, det är en hel del som är skumt.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Balansspelaren)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-10 17:32:35 följande:
    Om en viss andel av männen inte kommer att vara attraktiva för kvinnor oavsett vilka omständigheter som råder. Behöver det inte kompenseras på något sätt för att samhället ska bli jämställt?

I ett jämställt samhälle bör män och kvinnor behandlas lika och ha samma möjligheter. Är det då rättvist att kvinnor som lever ensamma har en betydligt större tillgång till sex än ensamma män? Borde inte samhället reglera det på något sätt?

Tycker du att samma förutsättningar ska råda för både män och kvinnor eller tycker du att det är bra att män har sämre förutsättningar när det kommer till relationer och sex?
    Hur menar du här TS? 
    Du antyder alltså att Män skall ha SAMMA möjligheter som kvinnor.  

Menar du på fullt allvar att kvinnor skall ge upp sina privilegier och sina förmåner??

Det är ju helt otänkbart!

Nä, visserligen förlorade Adeln sina privilegier på 1800-talet, men självklart skall kvinnor ha Mer privilegier än Män på 2000-talet!
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-10 18:29:13 följande:
    Hur menar du här TS? 
    Du antyder alltså att Män skall ha SAMMA möjligheter som kvinnor.  

Menar du på fullt allvar att kvinnor skall ge upp sina privilegier och sina förmåner??

Det är ju helt otänkbart!

Nä, visserligen förlorade Adeln sina privilegier på 1800-talet, men självklart skall kvinnor ha Mer privilegier än Män på 2000-talet!
    Pratar du nu om "privilegiet" kvinnor har över att kunna bestämma över sin egen kropp, så den inte "regleras" ut till sexlösa män?
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-10 18:37:27 följande:
    Pratar du nu om "privilegiet" kvinnor har över att kunna bestämma över sin egen kropp, så den inte "regleras" ut till sexlösa män?

Nä, Cloffe jag pratar om privilegiet att slippa ensamhet, hopplöshet och barnlöshet. Faktorer som drabbar män i högre utsträckning. 

Är det faktorer du har erfarenhet av och kan uttala dig om, Cloffe?

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-10 19:00:11 följande:

Nä, Cloffe jag pratar om privilegiet att slippa ensamhet, hopplöshet och barnlöshet. Faktorer som drabbar män i högre utsträckning. 

Så du förväntar dig att kvinnor ska tillhandahålla dessa saker till män? Dvs ge upp sitt "privilegium" att kunna bestämma över sin egen kropp?

Vad skulle du annars kunna avse när det gäller kvinnors "privilegium"? Deras egna kroppar 
  • Anonym (Perka)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-10 19:00:11 följande:

Rent konkret, vad är kvinnors privilegium? Att säga att man slipper nåt är ganska konstigt.

Skulle du säga att kvinnorna har ett privilegium att slippa dö yngre som nu hålöer på att tas bort, eller skulle du säga att mäns situation blivit bättre?

Män hamnar oftare i utanförskap och riskerar hälsa, och att hamna i kriminalitet. Varför vill ni inte stötta dessa ensamma killar utan fokuserar bara på sex?
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-10 19:23:05 följande:
    Så du förväntar dig att kvinnor ska tillhandahålla dessa saker till män? Dvs ge upp sitt "privilegium" att kunna bestämma över sin egen kropp?

Vad skulle du annars kunna avse när det gäller kvinnors "privilegium"? Deras egna kroppar 
    Jag har ju klartext skrivit vad Privilegiet är, eller hur?

Du väljer att bortse från vad jag svarade och tillskriver mig saker jag inte står för, så att du kan sprida dina populistiska budskap. 
    Vi är många här som har genomskådat dina metoder.
    Tyvärr, Cloffe. 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-10 19:46:52 följande:
    Jag har ju klartext skrivit vad Privilegiet är, eller hur?

Du väljer att bortse från vad jag svarade och tillskriver mig saker jag inte står för, så att du kan sprida dina populistiska budskap. 
    Vi är många här som har genomskådat dina metoder.
    Tyvärr, Cloffe. 

Ja, du har skrivit att kvinnor har ett privilegium som tydligen handlar om att dom har tillgång till sin egen kropp. Det går inte att tolka dig på annat sätt. Du säger också att du vill att kvinnor ska bli av med det "privilegiumet"

du skriver:
    "privilegiet att slippa ensamhet, hopplöshet och barnlöshet. Faktorer som drabbar män i högre utsträckning."

ganska skrämmande.

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?