• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Fiona M
    Anonym (....) skrev 2023-08-07 21:02:32 följande:
    "Kvinnor ser det inte som ett problem som nån annan ska fixa, om de nu har svårt att hitta bra relationer".

Då skulle inte det vara ett problem exempelvis om män i samhället inte tar ansvar för hushållsarbetet 
    Vem tar ansvar för ditt hushållsarbete?
  • nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-07 22:03:27 följande:
    Ha ha

Den var bra...
    Eller hur! Myndigheten för disk och dammsugning (MDD). Det kämpas febrilt bland kvinnor för att de ska komma igång. Hahaha!
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Fiona M
    Ha ha

Den var bra...
    Vad var bra?
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-07 21:02:32 följande:
    "Kvinnor ser det inte som ett problem som nån annan ska fixa, om de nu har svårt att hitta bra relationer".

Då skulle inte det vara ett problem exempelvis om män i samhället inte tar ansvar för hushållsarbetet 
    Menar du att det bara är kvinnan som ska handla mat, laga mat, diska, tvätta, vika tvätt och all annan städning som rör hemmet?

hur gör du om du bor själv? kommer mamma och pysslar om dig? bor du i en så kallad svinstia? Eller köper du städtjänster? (Även om det sista inte låter troligt?)

det är inte kvinnans jobb att serva en man, det är ibte heller mannens jobb att serva kvinnan. Hushållsarbetet är ett gemensamt ansvar om man bor gemensamt. återigen, det är din kvinnosyn som är förkastlig.
  • Anonym (....)
    Anonym (Incelslem) skrev 2023-08-08 10:24:30 följande:
    Menar du att det bara är kvinnan som ska handla mat, laga mat, diska, tvätta, vika tvätt och all annan städning som rör hemmet?

hur gör du om du bor själv? kommer mamma och pysslar om dig? bor du i en så kallad svinstia? Eller köper du städtjänster? (Även om det sista inte låter troligt?)

det är inte kvinnans jobb att serva en man, det är ibte heller mannens jobb att serva kvinnan. Hushållsarbetet är ett gemensamt ansvar om man bor gemensamt. återigen, det är din kvinnosyn som är förkastlig.
    Jag tog upp ett exempel på att kvinnor vill visst påverka männen även genom myndigheterna. 

Inte om det är bra eller dåligt med att hjälpa till med hushållsarbetet diskuterar jag om nu.
  • Anonym (....)
    Anonym (Incelslem) skrev 2023-08-08 10:24:30 följande:

Och då borde lösningen vara att kvinnan gör slut om de inte vill påverka männen. 
  • Anonym (....)
    Fiona M skrev 2023-08-07 22:11:29 följande:
    Vem tar ansvar för ditt hushållsarbete?
    Det har inte med det som jag tog upp. 
  • Anonym (....)
    Fiona M skrev 2023-08-07 22:09:15 följande:
    Nej, jag fattar inte. Ska brott bara vara nåt mellan privatpersoner som staten inte ska lägga sig i?
    Var drar du gränsen? 
    Jag menar att visst vill hel del påverka männen genom myndigheterna och andra människor 
  • Anonym (....)
    Ha ha

Den var bra...
    Så att man vill påverka andra människor genom myndigheterna existerar bara när ni snackar om incelmännen? 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2023-08-08 17:01:30 följande:
    Jag tog upp ett exempel på att kvinnor vill visst påverka männen även genom myndigheterna. 

Inte om det är bra eller dåligt med att hjälpa till med hushållsarbetet diskuterar jag om nu.
    Vad är det myndigheterna gör för att män ska "hjälpa" kvinnor med hushållsarbete?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?