• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (....)
    ClumsySmurf skrev 2023-08-07 22:03:50 följande:

Betalvägg...
    Står det exempelvis någonstans
    att hon tycker att staten i jämlikhetens namn ska bestämma hur männen ska göra?
    att hon tycker att det är hennes mänskliga rättighet att män ska uppvakta henne?
    att män ska genmanipuleras eller få piller så de vill uppvakta henne?
    att det är ett odemokratiskt hot mot hennes yttrandefrihet att ha en åsikt om hennes åsikt?

Har hon exempelvis spammat DN med 1215 helt obegripliga artiklar där hon frågar varför män ska få hjälp av doktorn för prostatacancer om inte hon får ha medfödd rättighet till kuk?
    Myndigheterna borde då inte informera något om att olika sjukdomar kan påverka sexlivet. 
    Medfödd rättighet ska då handla även om vård som samhället finansierar. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Incelslem) skrev 2023-08-07 06:19:52 följande:
    Vem menar du annars ska ta ansvar? Sex är återigen inte ett basalt behov som är statens ansvar att ombesörja. 

det är inte något som ger dig rätt till personlig assistans likt förlamade människor efter stroke som hjälper till med basala behov som andning, mat, vatten.

oavsett vad du tycker eller vill eller hur *orättvist* det är. Det är ingen annans ansvar. Om du är så begränsad att du inte kan inse ditt eget ansvar så är det ännu mer tragiskt att du inte fått rätt hjälp av vården än med terapi, kbt och liknande. har du sökt hjälp? Eller är det med för mycket ansvar?
    Dags då att betala för din ev vård från samhället som gör att du kan ha ett sexliv. 
  • Anonym (....)
    ClumsySmurf skrev 2023-08-07 22:03:50 följande:

Betalvägg...
    Står det exempelvis någonstans
    att hon tycker att staten i jämlikhetens namn ska bestämma hur männen ska göra?
    att hon tycker att det är hennes mänskliga rättighet att män ska uppvakta henne?
    att män ska genmanipuleras eller få piller så de vill uppvakta henne?
    att det är ett odemokratiskt hot mot hennes yttrandefrihet att ha en åsikt om hennes åsikt?

Har hon exempelvis spammat DN med 1215 helt obegripliga artiklar där hon frågar varför män ska få hjälp av doktorn för prostatacancer om inte hon får ha medfödd rättighet till kuk?
    Har kvinnan sagt något med att hon har svårt att få kuk?
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-08 17:47:59 följande:
    Dags då att betala för din ev vård från samhället som gör att du kan ha ett sexliv. 
    Vet du vad? Jag behöver inte vård för att ha ett sexliv. Klarat mig finfint! Kan dejta utan att staten ska hjälpa mig hitta en *man*.
    jag betalar redan för min vård via skatter, betalar troligen för din vård med.
  • Anonym (....)
    Anonym (Incelslem) skrev 2023-08-08 17:54:44 följande:
    Vet du vad? Jag behöver inte vård för att ha ett sexliv. Klarat mig finfint! Kan dejta utan att staten ska hjälpa mig hitta en *man*.
    jag betalar redan för min vård via skatter, betalar troligen för din vård med.
    Då bidrar jag inget till ditt sexliv redan. 
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-08 17:56:41 följande:
    Då bidrar jag inget till ditt sexliv redan. 
    På vilket sätt skulle du bidra till mitt sexliv?
  • ClumsySmurf
    Anonym (....) skrev 2023-08-08 17:28:45 följande:
    Har inte tillgång till hela artikeln heller. 
    Hel del kvinnor kan faktiskt snacka om att pågrund av jämställdheten så måste olika män better sig på olika sätt. 

Jag har inte sagt något om odemokratiskt att ha en åsikt om någons åsikt utan det är odemokratiskt att skylla på att man inte får enligt lagen ha åsikt om olika saker. 

Prostatacancer har inte helt samband mellan att hon skulle ha medfödd rättighet till penisar. 
    Prostatan är inte en penis. 

Jag har inte sagt något om att det är ett problem om någon man inte kan ha sex för mannen har problem med sin prostata men är inget problem om kvinnor saknar sexpartner. 
    Det är ni som gör en sådan tolkning när det ska vara annorlunda om en kvinna har ont i slidan och kan inte ha sex medan det är okej om en man saknar sexpartner 

Prostatacancer har inte något samband mellan att personen har haft ett sexliv eller inte.

Den påhittade exemplet med kvinnan har dessutom andra förutsättningar att få sex än vad jag har.
    "Har inte tillgång till hela artikeln heller."

med information som jag inte hade igår ser jag ju frågan
    Exempelvis vad är syftet med denna text om personen som skrev texten inte vill påverka männen?
    ur ett helt annat perspektiv,

det sätter ju inte ett annat ljus på min fråga till dej
    Har hon exempelvis spammat DN med 1215 helt obegripliga artiklar
    men glöm att jag frågade.

• Fiona M
    Anonym (....) skrev 2023-08-08 17:05:58 följande:
    Jag menar att visst vill hel del påverka männen genom myndigheterna och andra människor 
    Du är mot att män döms för övergrepp på kvinnor?
  • Fiona M
    Anonym (....) skrev 2023-08-08 17:10:12 följande:
    Påverka männen på olika sätt. 
    Vilka myndigheter? (Överklagandenämnden för etikfrågor? Statens haverikommission?)
    Påverka hur? (Pricka i registretr? Böter?)
    För att göra vad? (Dammsuga x antal i veckn beräknat efter kvadratmeter, diska på onsdagar, köra vittvätt varannan vecka?)
  • Fiona M
    Anonym (....) skrev 2023-08-08 17:44:18 följande:
    Myndigheterna borde då inte informera något om att olika sjukdomar kan påverka sexlivet. 
    Medfödd rättighet ska då handla även om vård som samhället finansierar. 
    Va?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?