Inlägg från: Anonym (Incelslem) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Incelslem)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (....) skrev 2023-08-05 13:23:27 följande:
    Och om det inte ska vara en tävling. 
    Då kan man inte skylla på det när olika män blir utan sex. 
    Att man har förståelse om någon är missnöjd om de saknar ett sexliv. 

Det är stor skillnad på att ha förståelse och att att ändra på världen för enskilda individer?

förstår du verkligen inte det? det är synd om många människor, blinda, döva, rullstolsburna exempelvis. men de kräver inte få MER än resten av världen. Det enda de kräver är samma villkor.

och även om det är synd om kalle som inte hittar rätt partner i dejtingdjungeln, så betyder inte det att alla andra ska anpassa sig utifrån det. ingen annan ska ändra på sig för kalles skull.

• Anonym (Incelslem)
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-05 14:02:07 följande:

Nja, det behövs inte riktigt. Går att få sex ändå bara gå ut på nätet och föreslå något. Jag är en ganska osocial person för det mesta och har inga speciella vad som brukar ses som positiva förmågor att erbjuda. Kan vara utan jobb och ligga hemma, vara inbunden och insnöad. Jag har i mitt liv haft det så i långa perioder. Men sex går utmärkt att få, var något som jag upptäckte. Vill jag att en man ska komma och smeka min kropp i en timme tex så ställer de upp. Jag behöver inte anstränga mig, jobba på mig själv eller rycka upp mig eller allt ni skriver om i tråden. Jag behöver inte ens vara speciellt trevlig. Vissa i tråden kanske inte just du, har menat på att då förtjänar man inte att ha sex om man är så och inte anstränger sig. Så det ni skriver är lite skevt.

Skillnaden är väl att du nöjer dig med det du får? eller startar du med trådar och beklagar dig över orättvisan och kräver att staten ska hjälpa dig och ditt dejtingliv?
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-05 14:54:35 följande:
    Startar inga trådar men vad har det med saken att göra? Är det därför jag inte behöver rycka upp mig för att få sex? Jag tror faktiskt att även om jag hade gnällt så hade det inte blivit skillnad, hade fått sex ändå.
    Har du läst rubriken på tråden? Den handlar om incels. Anser du att en man ska ha rätt att begränsa kvinnors sexliv i syfte att ha mer sex? eller deras världsbild där de tror sig få mer sex om sexlivet regleras och *fördelas ut rättvist*?
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-05 15:20:50 följande:
    Det finns en poäng varför olika män blir arga på samhället. 
    Det handlar inte bara om att någon hatar samhället och sedan hatar ni tillbaka. 
    Det finns saker som finns därifrån början som inte är okej. 

Om du hade tyckt det varit okej så hade du accepterat om någon person sa något liknade fast de syftar på något annat, när någon blir utan sex. 
    Män blir arga för att de har gått från att ha noll krav till att ha krav på sig. en kulturförändring. Alla män vill inte ändras. Vissa män vill äta kakan och ha kvar kakan
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-05 15:28:33 följande:
    Om sex ska vara en tävling så ingår det att spelreglerna kan ändras.
    sex är inte en tävling. vad är det du har svårt att förstå?
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-05 15:30:16 följande:
    Nej. 
    Jasså? Förklara gärna. hur ser din drömvärld ut?
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-05 15:31:39 följande:
    Det jag menar att ni är otrevliga från början. 
    Det finns en poäng allstå. 
    Ska jag vara trevlig glad och tacksam för att du vill begränsa mig? eller andra kvinnor och män?
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-05 15:34:08 följande:
    Olika män har olika syften varför de klagar. 

Eftersom det finns en poäng varför vissa män är arga så kan jag ha en viss förståelse med det. 

Det är inte som exempelvis hedersvåld. 
    Vad är din poäng? Varför hatar du demokrati och kvinnor?
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-05 16:50:54 följande:

Fast nu svarade jag på ditt inlägg som påstår en massa om vad som behövs för att få sex. 

Har du läst hela tråden till den slutsatsen? Eller läst en inlägg och har en åsikt om inlägget?

om du är nöjd med det du får, så är det fantastiskt. hatten av. men hade du inte varit nöjd så hade du ju behövt göra en ändring, eller hur? Eller hur ska du annars bli nöjd genom att förbli oförändrad?

förstår du sambandet? eller vill du skryta för ts så han får ännu mer eld på sin kvarn om hur orättvist det är, så han kommer klaga ännu mer och högre på denna orättvisa och försöka få fler anhängare på tåget? Ser faktiskt inte vad din poäng är faktiskt.
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-05 17:44:18 följande:
    Jag tycker inte att det är något fel med det. Vissa i tråden har skrivit som om man måste anstränga sig för att förtjäna sex, man får inget gratis, man måste jobba för att få vad man vill ha.
    Det är ingen som har sagt att det är fel med sex som kräver minimal ansträngning, så länge det är lagligt och med samtycke.

men om du hamnar i en sits där du är missnöjd med din tillvaro. Vem är det som kan/bör/ska ändra på förutsättningarna/tillvaron? Är det du eller omvärlden?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?