Inlägg från: Anonym (Incelslem) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Incelslem)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Maria) skrev 2023-08-07 00:16:51 följande:
    Och det var fortfarande inte jag som påstod att någon ska rycka upp sig för att få sex. Det var ju just det jag ifrågasatte. Jag har ju hela tiden sagt att för vissa kommer det inte funka vad han än gör, han har sina begränsningar, och nu säger du samma sak.

Maria visa mig det inlägget var jag skrivit att jag lovar att utfallet blir sex bara för att han *rycker upp sig*? jag har skrivit att om han vill ha något behöver han ändras. jag har inte skrivit att det är detsamma som att få något. Så snälla, roa mig, underhåll mig, påvisa gärna var jag lovat något sådant.

Om du hade kunnat bemöda dig lika mycket att läsa som argumentera i absurdum så hade du sett helheten. Men det är för mycket begärt.

eller menar du att resonemanget är fel? Om du vill gå ner i vikt, sluta ät chips, börja promenera. Det i sig gör halva jobbet, men är inte en garanti. Du kan exempelvis ha problem med sköldkörtel. återigen denna diskussion är off topic.

• Anonym (Incelslem)
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-06 22:59:43 följande:
    Jag vill självklart ha allting så mycket till min egen fördel som möjligt.

Jag vet inte om TS menar att det måste vara just en man som styr det där, har han skrivit det? Finns väl även kvinnor som jobbar med data och appar.

Om ts och övriga incels får bestämma så kommer det inte finnas app alls. Så ingen app utvecklad av varken man eller kvinna, alternativt en helt *statligt gdpr* app där de opopulära männen är de enda som ska synas och finnas för singelkvinnor att välja mellan. Men tänk på att du inte kommer kunna dejta för mycket då blir det böter nämligen. Dejtar du för lite så finns det incels som vill forska fram kåthetspiller så du kan öka dejtandet.

låter som en fantastisk målbild och framtidsvision. eller hur? 

jag tycker att det låter som en fruktansvärd mardröm.

• Anonym (Incelslem)
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-07 01:07:52 följande:
    Var det du som skrev det? jag menar inlägg som skriver att man får ta ansvar för sitt eget sexliv. Om det ansvaret är för stort för att klara för den personen så går det ju inte. Då blir det inget sexliv. Inte att man ska ta ansvar för att öka chanserna till att få ett sexliv, inte att man ska ta ansvar för att bli lycklig i övrigt. Utan alltid skriver de: Man får ta ansvar för sitt eget sexliv.
    Vem menar du annars ska ta ansvar? Sex är återigen inte ett basalt behov som är statens ansvar att ombesörja. 

det är inte något som ger dig rätt till personlig assistans likt förlamade människor efter stroke som hjälper till med basala behov som andning, mat, vatten.

oavsett vad du tycker eller vill eller hur *orättvist* det är. Det är ingen annans ansvar. Om du är så begränsad att du inte kan inse ditt eget ansvar så är det ännu mer tragiskt att du inte fått rätt hjälp av vården än med terapi, kbt och liknande. har du sökt hjälp? Eller är det med för mycket ansvar?
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-07 01:07:52 följande:
    Var det du som skrev det? jag menar inlägg som skriver att man får ta ansvar för sitt eget sexliv. Om det ansvaret är för stort för att klara för den personen så går det ju inte. Då blir det inget sexliv. Inte att man ska ta ansvar för att öka chanserna till att få ett sexliv, inte att man ska ta ansvar för att bli lycklig i övrigt. Utan alltid skriver de: Man får ta ansvar för sitt eget sexliv.
    vem anser du ska ta ansvar?
    är det personen själv, som *inte kan*?
    är det närmsta familjen som ska försöka para ihop sin son med en *god kvinna*?
    är det staten som ska fördela ut partner till alla registrerade singlar?
    eller, ska vi göra hela samhället ansvarslöst? att ingen behöver ta ansvar för något?
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-07 10:22:14 följande:
    Och problemet ligger hos kvinnorna då om de inte utnyttjar valen som de får, samt inte hittar något bra förhållande 
    Jag ser inga kvinnor beklaga sig? den som startat tråden och vissa individer i tråden är ensamma män med kvinnoförakt. Och som försöker övertala resten av världen med sin incelpropaganda vilket orättvist liv de lever och försöker få sympatier för sitt *offerskap*.

Det är dessa män som inte utnyttjar de möjligheter de fötts med. eller har dessa män fötts med andra möjligheter än de män som är framgångsrika hos kvinnorna?
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-07 21:02:32 följande:
    "Kvinnor ser det inte som ett problem som nån annan ska fixa, om de nu har svårt att hitta bra relationer".

Då skulle inte det vara ett problem exempelvis om män i samhället inte tar ansvar för hushållsarbetet 
    Menar du att det bara är kvinnan som ska handla mat, laga mat, diska, tvätta, vika tvätt och all annan städning som rör hemmet?

hur gör du om du bor själv? kommer mamma och pysslar om dig? bor du i en så kallad svinstia? Eller köper du städtjänster? (Även om det sista inte låter troligt?)

det är inte kvinnans jobb att serva en man, det är ibte heller mannens jobb att serva kvinnan. Hushållsarbetet är ett gemensamt ansvar om man bor gemensamt. återigen, det är din kvinnosyn som är förkastlig.
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-08 17:47:59 följande:
    Dags då att betala för din ev vård från samhället som gör att du kan ha ett sexliv. 
    Vet du vad? Jag behöver inte vård för att ha ett sexliv. Klarat mig finfint! Kan dejta utan att staten ska hjälpa mig hitta en *man*.
    jag betalar redan för min vård via skatter, betalar troligen för din vård med.
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-08 17:56:41 följande:
    Då bidrar jag inget till ditt sexliv redan. 
    På vilket sätt skulle du bidra till mitt sexliv?
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (hej) skrev 2023-09-08 20:17:23 följande:
    Bara för att man inte håller med om lösningarna behöver man inte förneka att problemet finns.

Anonym (Fol) tyckte att mina idéer var absurda, men han blev ändå påhoppad för att delade samma syn som mig på orsaken till problemet. Det fick tyvärr honom att ge upp och lämna tråden. Palle och Maria blev bemötta på likadant.
    Vad är problemet? är problemet att vissa män väljs bort för att de anses oattraktiva? Eller är problemet att vissa män väljs för att de anses vara attraktiva? Eller är problemet att kvinnor har fri vilja och inte måste fördelas till någon?
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (hej) skrev 2023-09-08 20:41:40 följande:
    Problemet är att inte lika många män och kvinnor blir valda. Om andelen som väljs var samma för män och kvinnor 1:1 som det oftast är/var utanför nätet finns det inget problem.
    Vems är problemet att de inte väljs? och det finns mer män än kvinnor, så länge det finns överskott på män kommer inte kvinnorna räcka till. Eller kan du förklara den matten?
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (....) skrev 2024-02-06 10:53:42 följande:
    Det finns det säkert någon. 

märks att du inte har erfarenhet av sex. Alla män som jag knullat med som lyckats ge mig multipla orgasmer är stolta, inte ett dugg avundsjuka på att jag fått fem orgasmer under ett knull och de bara en. männen känner snarare en stolthet att de lyckats ge extra skön njutning. märks att du inte förstår vilken egoboost det är för mannen

tänk de sorgliga män som inte ens kan ge en orgasm, sen finns det manliga sexgudar. dessa sorgliga män kanske skulle lära sig av sexgudar istället :) ett tips

• Anonym (Incelslem)
    Anonym (....) skrev 2024-02-06 11:00:59 följande:
    Varför snackar man då om fel på jämställdheten, att sex ska vara ett grundläggande behov etc? 
    Vem snackar om det? Det är bara du du och du som påstår det. Så vem mer? när ska du sluta ljuga?
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (....) skrev 2024-02-06 11:03:56 följande:
    Och om sex ska vara jämställt så blir det ologiskt att männen ska acceptera när kvinnor får fler orgasmer vid sex. 

Jämställdhet när kvinnor blir utan orgasm vid sex. 
    Plötsligt ska det handla om manligheten när kvinnor får fler orgasmer vid sex. 
    det är bara du som säger att sex ska va jämställt, ingen annan. det är tydligt att du inte fattar att sex inte är jämställt, och inte ska va jämställt.

det finns inget som hindrar männen från multipla orgasmer, utan det är snarare hur mannen är utformad biologiskt. Så hur ska vi ändra på det tycker du? Förklara gärna du som är så utbildad :) 

Multipla orgasmer

Att få flera orgasmer efter varandra kallas multipla orgasmer.

En del tycker att det känns obehagligt att fortsätta stimulera könet efter att de fått orgasm. Andra tycker att det känns skönt. Njuter du av att fortsätta kanske du kan få en till orgasm, eller flera orgasmer, kort efter den första.

Det är vanligare att få multipla orgasmer om du har snippa än om du har penis. Det beror på att penisen ofta slaknar efter orgasm, det gör det svårare att få orgasm igen.

https://www.umo.se/sex/att-ha-sex/orgasm/

• Anonym (Incelslem)
    Anonym (....) skrev 2024-02-06 11:15:50 följande:
    Tillägg. 
    Att då plötsligt ska könsskillnader göra så att mannen ska acceptera något som är ojämställt för det ska handla om" manligheten"
    om båda får orgasm är det väl jämställt? Vad är det för fel på din tankeverksamhet? Hur är det inte jämställt om båda får orgasm? Kan du snälla förklara för 715 gången. Vad är det du har svårt att fatta?

två personer har sex, person A och person B knullar, person A och person B får orgasm. båda är nöjda. Vad är det som är fel? 
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (....) skrev 2024-02-06 11:19:55 följande:
    Vad har saken med att göra om jag inte skulle ha någon erfarenhet av sex? 
    Jag tar upp om skillnader mellan hur folk resonerar när det handlar om kvinnor och män. 
    Nej, inga andra män resonerar som du, du resonerar fel. Du har fel. Och när du får erfarenhet av sex kommer du fatta. Om du någonsin lyckas komma innanför trosan på någon. men kan jesus återuppstå så kan det ske mirakel där med
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (....) skrev 2024-02-06 14:32:22 följande:
    Går att ha olika åsikter utan att det påverkar en relation 
    är du så avundsjuk på de män som lyckas knulla att du vill begränsa dessa män? :) får du mer knull genom osa avundsjuka? Bitterhet? 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?