Inlägg från: Anonym (Incelslem) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Incelslem)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (....) skrev 2023-08-06 17:34:53 följande:
    Då borde du acceptera att sex ändras för det ska inte handla om egen vinning säger du. 
    hur ska sex ändras? ska du förbjuda mig ha sex innan giftemål?
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-06 17:40:56 följande:
    Och vad du äcklas är ingen intresserad av att höra något om.
    Livet kretsar inte till vad du tänder på eller inte. 
    du vill inte få tips på hur man kan attrahera kvinnor? det är din förlust
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-06 17:44:07 följande:
    Så om någon man skulle säga att kvinnlig rösteätt är avtändande, är det något som du vill höra något om?
    Avsikten från henne var att säga det på ett taskigt sätt
    Men det är avtändande med en man som tror sig ha högre värde och mer rättigheter än en kvinna. Det är inte för att vara elak mot dig specifikt. att ha de tankarna om oss är inte något som kommer ge dig (eller någon annan) pluspoäng. då kommer vi gå på dejt med någon annan
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-06 17:46:25 följande:
    Vad en kvinna säger behöver inte betyda något. 
    Vill du attrahera en kvinna eller man?
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-06 17:45:37 följande:
    Anpassa dig själv då till vad olika män säger de tänder på eller inte.!
    Även om det orimligt och mannen skulle snarare håna än att det är något tips. 
    Varför tror du så många kvinnor gör botox. Fillers, bröstförstoringar? bröstlyft? Brazilian butt lift? Gärna ha långt blondt hår etc?
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-06 18:04:14 följande:

Satan i gatan vilken fart det var i tråden. Några undra hur jag kan försvara incels.. och det kan jag inte, speciellt inte om dom använder våld.

Men det är en så ytterst liten grupp, och det är ändå ingen som tar deras ideer på allvar. 

Jag tror att anledningen till att jag vill balansera upp debatten en aning är för att jag ser omkring mig hur fler och fler blir långvariga singlar och det är egentligen dessa jag har lite hjärta för. Jag tycker synd om dom helt enkelt, och det är ett växande problem. Att bli dissad om och om igen och inte få vara med om att bygga upp en relation/familj måste vara fruktansvärt tufft som ung man(och kvinna med om det skulle vara så). Jag tror man tappar hoppet en aning.

Men egentligen är det ingen ide för mig att ta debatten kring incels om det gäller dessa killar som sprider frustration och hat på nätet om kvinnor.

Jag är väl inte riktigt lika hård i definitionen incels. I slarvigt tal, så inkluderar nog en del personer dessa långvariga singlar som inte får till det som incels, och det är ju egentligen fel enligt trådens utgångspunkt åtminstone.

Vad är det för debatt du vill balansera när tråden handlar om incels och inte om ensamma män? dessa två saker är inte samma sak. Det finns mängder ensamma män som har det tufft, och som behöver stöd.
    sen finns det incels som inte vill ha stöd, utan bara kräver.

om du anser att ensamma män och incels är samma sak, så måste du ju också tycka att alla män är våldtäktsmän eftersom det är män som våldtar. Så återigen, ska vi bunta ihop allt till en kladdig sörja eller ska vi diskutera trådens ämne, incels?
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-06 18:10:07 följande:
    Det stämmer på ett individuellt plan men ska man förbättra situationen på området i stort är det samhällsförändringar som krävs.

Någon enstaka må tag i sin situation men så kommer inte att ske generellt. 
    Och vad ska samhället göra för dessa män? Som inte redan finns och erbjuds?
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-06 18:36:22 följande:
    Jag har redan varit inne på detta tidigare i tråden. Jag tror det är svårt att göra så mycket för dessa män som redan är incels utan fokus bör ligga på samhällsförändringar som minskar rekryteringsbasen.
    Vad är det för samhällsförändringar?
    fler män som jobbar inom skola omsorg?
    öka andelen män som tar ut föräldraledigt så den är sånär 50/50 som möjligt för manliga förebilder?
    mer utbildning i samhällskunskap, sexualkunskap etc i skolan?
    utbilda mer psykologer/kuratorer så det kortar köerna till bup?

eller vad har du för förslag? Och vad kan man göra med de som redan är? acceptera att de är *kört* för dessa individer? Eller försöka få dessa att inse att det finns hjälp att få?
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-06 18:43:12 följande:
    Du kommer med många bra förslag. Bra där!
    sista frågan, vad ska vi göra åt ts, hej och de andra i denna tråd? Ska vi ge upp hoppet om dom? Ignorera dom och på så vis förminska dom? eller försöka leda dom till vattnet, så som kamelen, hur får vi dom att dricka? dvs ta hjälp av den hjälp som finns?
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-06 18:48:23 följande:
    Finns inte så mycket staten kan göra faktiskt för dem inom en rimlig kostnadsbild.

Det jag kan tänka mig skulle mildra effekterna är tydligare diskrimineringslagstiftning och att kön blir en del av hets mot folkgrupp-lagstiftningen. Det tror jag skulle minska klyftan i debatten.
    bra att du vill göra det olagligt att sprida hets mot folkgrupp och inkludera fler grupper.

då kommer det incels gör bli ett lagbrott. Men det kommer inte lösa allt, då hade vi inte haft män som misshandlar eller våldtar om det vore avskräckande att bli klassad som kriminell.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?