• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Palle) skrev 2023-07-25 22:41:45 följande:

Det finns många som inte har sociala färdigheter av olika anledningar. Som helt enkelt inte har någon träning i att prata med tjejer. Det krävs träning eftersom män fortfarande har ett större ansvar att föra det sociala framåt vid dejter, att göra rätt och visa upp sina goda kvaliteer.

Så nej, alla förtjänar inte att vara incels.. men man kan heller inte dela ut kvinnor till ensamma män. Det är en jäkla dejtingdjungel därute och alla gör sitt bästa för att få den bästa man kan få. Det kommer alltid finnas dom som blir utan, men det ger inte speciellt mycket att sprida hat kring gruppen incels, det kommer bara göra hatet större åt båda håll.

Vara incel är skillnad på i jämförelse med vara långvarig singel. Det första kräver ett visst mått av kvinnoförakt, vilket incels bevisar i den här tråden. 

incels gör sig förtjänta av ett förakt. Långvariga singlar har jag aldrig hört någon sprida hat om.
  • ClumsySmurf
    molly50 skrev 2023-07-22 11:35:02 följande:
    Och det har jag heller aldrig påståt.
    Man behöver ju inte vara incel för att man är blyg och tyst,eller hur.
    Men faktum är att många incels är bittra över att de inte lyckas träffa någon och gärna skyller detta på kvinnor som grupp.
    Och det är kanske också en orsak till att de inte lyckas träffa någon.
    Ingen kvinna vill dejta en man som är bitter och bara klagar på kvinnor.
    Sura bittra incels har högre poäng på tendency for interpersonal victimhood. Personer med offermentalitet är sura och bittra

www.scientificamerican.com/article/unraveling-the-mindset-of-victimhood/
  • molly50
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-25 22:41:06 följande:
    Av samma orsak som folk stoppar huvudet i sanden beträffande hälsa, ekonomi, karriär,  vikt eller vad det nu må vara. 

För att det är det enklaste sättet att hantera situationen.
    Ja,men då ska man kanske inte heller klaga om inget händer?
  • ClumsySmurf
    Anonym (....) skrev 2023-07-25 21:07:50 följande:
    Och för att jag ska få känna på hur det är att vara kvinna så måste jag även få fördelar som kvinnor har. 
    De flesta kvinnor har samma fördel som bögar, om de anonserar att de vill ha kuk så får de kuk. Det är bara att prova.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Fol)
    molly50 skrev 2023-07-25 23:10:21 följande:
    Ja,men då ska man kanske inte heller klaga om inget händer?
    De flesta människorna fungerar inte så.
  • Anonym (Palle)
    molly50 skrev 2023-07-25 23:15:15 följande:
    Och incels har väl ofta en offermentalitet.
    Det hade även feminister en gång i tiden och det blev ju bra tillslut. Man ska inte helt förkasta denna strategi.
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-07-25 21:20:29 följande:
    Det går inte lita på kvinnan överhuvudtaget 
    Då tycker jag du ska undvika alla kvinnor för alltid. Win - win.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (....)
    molly50 skrev 2023-07-25 22:38:57 följande:
    Nej,det är det inte.
    Hur tror du det skulle kännas att bli ihoptvingad med någon man inte är det minsta attraherad av för att mannen vill ha sex?
    Jag tycker du ska sluta fokusera på enbart sex och se till även andra aspekter.
    Det är inte särskilt attraktivt att enbart ses som ett hål skapat för mannen.

Och för guds skull! Svara på inlägget endast en gång istället för 10!
    Det är fruktansvärt irriterande och svårt att svara när du svarar på ett inlägg så många gånger.
    Så det är inte hyckleri för man ska inte bli ihoptvingad med någon?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?