• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (....)
    Anonym (Skild) skrev 2023-07-26 00:32:43 följande:
    Men ge dig! INGEN här vill att någon ska ha andra förutsättningar. Det är SAMMA som är förhoppningen. 
    Molly har aldrig sagt att hon vill att kvinnan ska ha andra förutsättningar och hon har väl för i helvete aldrig ens insinuerat att män ska ses som en dildo. 

Det är ju du som hittar på nåt vi inte säger för att ha något att protestera mot. Du skämmer ut dig! Dina låtsasargument är på en 5-åringsnivå. 
    Om du ändå kunde läsa vad folk skriver och inte hitta på. 
    Samma förutsättningar är allstå när kvinnor och män ska inte bidra lika mycket?! 
  • Anonym (....)
    Men ge dig! INGEN här vill att någon ska ha andra förutsättningar. Det är SAMMA som är förhoppningen. 
    Molly har aldrig sagt att hon vill att kvinnan ska ha andra förutsättningar och hon har väl för i helvete aldrig ens insinuerat att män ska ses som en dildo. 

Det är ju du som hittar på nåt vi inte säger för att ha något att protestera mot. Du skämmer ut dig! Dina låtsasargument är på en 5-åringsnivå. 
    Jag har inte heller sagt något om att kvinnor ska enbart vara ett hål. 
  • Anonym (....)
    molly50 skrev 2023-07-26 00:09:50 följande:
    Om jag hade sett män som dildos,så ja.
    Men nu gör jag inte det så det finns ingen anledning att be mig fokusera på annat.
    Och jag ser inte kvinnor som ett hål
  • Anonym (....)
    molly50 skrev 2023-07-26 00:05:05 följande:
    Läs om och läs rätt!
    Vart någonstans har jag skrivit det?

Sluta tillskriva mig åsikter jag inte har,tack! 
    Och var har jag skrivit något om att kvinnor ska enbart vara ett hål? 
    Du tillskriver åsikter som jag inte sagt. 
  • Anonym (....)

Och om personen påstår att jag sagt något om ett hål så borde samma sak gälla angående en dildo. 
  • Anonym (....)
    molly50 skrev 2023-07-26 00:07:18 följande:
    Den enda som kan bidra till att förändra sitt liv till det bättre är en själv.
    Sluta lägga det ansvaret på andra.
    Du lägger också ansvaret på andra. 
  • Anonym (....)
    molly50 skrev 2023-07-26 00:01:51 följande:
    Tycker du på fullt allvar att man ska bli ihoptvingad med någon man inte är attraherad av för att mannen ska få sex?
    På vilket sätt är det jämställt?
    Skulle du själv vilja bli ihoptvingad med en kvinna du inte alls attraheras utav?
    Och vad har det här med hyckleri att göra?! 
  • Anonym (Fol)
    molly50 skrev 2023-07-26 00:01:51 följande:
    Tycker du på fullt allvar att man ska bli ihoptvingad med någon man inte är attraherad av för att mannen ska få sex?
    På vilket sätt är det jämställt?
    Skulle du själv vilja bli ihoptvingad med en kvinna du inte alls attraheras utav?
    Fast det tycker han vill inte? Har aldrig löst honom skriva det iaf. Låter helt befängt.

Vad jag förstår vill TS bara att det ska återgå till hur det var då det var en man på en kvinna. Eftersom dagens situation gör det väldigt svårt för mindre attraktiva män. 

Det blir ensamstående mammor som de kan försörja mindre attraktiva kvinnor eller en resa till Sydostasien som är deras möjlighet på kort sikt. 
  • Anonym (Sol)
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-26 09:44:34 följande:
    Fast det tycker han vill inte? Har aldrig löst honom skriva det iaf. Låter helt befängt.

Vad jag förstår vill TS bara att det ska återgå till hur det var då det var en man på en kvinna. Eftersom dagens situation gör det väldigt svårt för mindre attraktiva män. 

Det blir ensamstående mammor som de kan försörja mindre attraktiva kvinnor eller en resa till Sydostasien som är deras möjlighet på kort sikt. 
    Även om det går en man på en kvinna, så kommer vissa män och vissa kvinnor bli bortvalda. De oattraktiva blir inte valda, även om de är sista valet. Man behöver inte välja en partner, därför kommer vissa att hellre leva ensamma än med någon man inte vill leva med. 

Relationsmarknaden är inte rättvis. Har aldrig varit och kommer aldrig att bli. Och att jämföra relationer med löner och skatter, att vilja att staten ska reglera osv, det är ingen väg framåt. Det blir bara Nordkorea av det, och vem vill ha det?
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Sol) skrev 2023-07-26 09:54:38 följande:
    Även om det går en man på en kvinna, så kommer vissa män och vissa kvinnor bli bortvalda. De oattraktiva blir inte valda, även om de är sista valet. Man behöver inte välja en partner, därför kommer vissa att hellre leva ensamma än med någon man inte vill leva med. 

Relationsmarknaden är inte rättvis. Har aldrig varit och kommer aldrig att bli. Och att jämföra relationer med löner och skatter, att vilja att staten ska reglera osv, det är ingen väg framåt. Det blir bara Nordkorea av det, och vem vill ha det?
    Det blir självklart lättare för de mindre attraktiva männen i ett monogamt samhälle. Det blir också färre män som aldrig får barn.

Lek med tanke på att vi har en öde ö  med 100 män och 100 kvinnor. 80 monogana par bildas. 20 kvinnor och 20 män kvar ensamma. De 20 kvinnorna har då väldigt hög motivation att faktiskt få ihop det med någon av de 20 ensamma männen som återstår då det är deras enda chans till att bilda familj.

Jämför det med om 40 par av 80 skiljer sig och de ensamma 20 kvinnorna även har möjlighet att välja någon av de redan valda men nu skilda männen. Det mest troliga är då att de ensamma kvinnorna kommer att bilda par med någon av de 40 skilda männen istället. Och det är också så det fungerar i samhället idag.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?