Anonym (hej) skrev 2023-07-25 18:23:22 följande:
Varför ljuger du om mina åsikter? Att jag vill kvotera ut kvinnor till olika män, vilket inte stämmer. Vad är ditt syfte med att smutskasta mig på det sättet?
Det var ett privilegium för män att de förut hade fler rättigheter och möjligheter än kvinnor. Är det svårt att förstå? Det betyder att man vill gå tillbaka till det för att man påpekar det.
Mot bakgrund av det behöver du dock fundera på vilka privilegier du har i förhållande till män och vad du kan tänka dig att ge upp för att alla ska få samma chanser och möjligheter.
Jag ljuger inte? Jag ifrågasätter vad du menar med dina argument som inte håller?
Okej, så du vill att män ska få fler rättigheter och möjligheter. Vilka är dessa möjligheter och rättigheter? Vilka lagar ska ändras för att passa dig och dina önskemål? Lagen om samtycke eller sexköpslagen? Eller någon annan lag?
Och hur ska ni få dessa? Ska kvinnor ge upp sina rättigheter och möjligheter för att männen ska få tillbaka dessa? Eller kommer kvinnorna kunna ha kvar några rättigheter och möjligheter? Eller ska det vara en *kompromiss* att männen får rösta i varje val, men kvinnorna bara vartannat? Om du har en stark åsikt måste du kunna förklara hur det ska genomföras.
Vidareutveckla gärna vilka privilegier jag har som kvinna? På vilket sätt har jag mer rättigheter och möjligheter än en man? Vi har snarare rätt lika rättigheter och möjligheter, jag har inte mer än en man. Jag har möjlighet att tacka nej till sex, det har en man också möjlighet att göra. Jag har en rättighet till min kropp, och rättighet till att kunna säga nej till sex. Det har du med, din kropp din rättighet.
Du kommer inte bli en lyckligare människa av att staten ger dig rätt till sex. Du kommer bara bli lyckligare den dagen du inser att du är ansvarig för din egen lycka. Vill du inte bli lycklig, förbli den du är. Vill du bli lycklig, inse att du behöver förändras på något sätt.