• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-07-25 23:36:06 följande:
    Så det är inte hyckleri för man ska inte bli ihoptvingad med någon?
    Tycker du på fullt allvar att man ska bli ihoptvingad med någon man inte är attraherad av för att mannen ska få sex?
    På vilket sätt är det jämställt?
    Skulle du själv vilja bli ihoptvingad med en kvinna du inte alls attraheras utav?
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-07-25 23:39:50 följande:
    Frågan var om hyckleri. 
    Det är inte heller särskilt attraherande när du vill att kvinnor ska ha andra förutsättningar än männen. 
    Du vill att män enbart ska ses som en dildo. 
    Läs om och läs rätt!
    Vart någonstans har jag skrivit det?

Sluta tillskriva mig åsikter jag inte har,tack! 
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-07-25 23:44:21 följande:
    Och då kan man inte säga att alla ska bidra lika mycket. 
    Den enda som kan bidra till att förändra sitt liv till det bättre är en själv.
    Sluta lägga det ansvaret på andra.
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-07-25 23:46:54 följande:
    Jag tycker du ska sluta fokusera på enbart sex och se till även andra aspekter.
    Det är inte särskilt attraktivt att enbart ses som ett hål skapat för mannen.

Jag hade kunnat skrivit istället att du ska fokusera på annat för att du ser män som dildor. 
    Hade det varit okej? 
    Om jag hade sett män som dildos,så ja.
    Men nu gör jag inte det så det finns ingen anledning att be mig fokusera på annat.
  • Anonym (Skild)
    Anonym (....) skrev 2023-07-25 23:39:50 följande:
    Frågan var om hyckleri. 
    Det är inte heller särskilt attraherande när du vill att kvinnor ska ha andra förutsättningar än männen. 
    Du vill att män enbart ska ses som en dildo. 
    Men ge dig! INGEN här vill att någon ska ha andra förutsättningar. Det är SAMMA som är förhoppningen. 
    Molly har aldrig sagt att hon vill att kvinnan ska ha andra förutsättningar och hon har väl för i helvete aldrig ens insinuerat att män ska ses som en dildo. 

Det är ju du som hittar på nåt vi inte säger för att ha något att protestera mot. Du skämmer ut dig! Dina låtsasargument är på en 5-åringsnivå. 
    Om du ändå kunde läsa vad folk skriver och inte hitta på. 
  • Anonym (....)
    molly50 skrev 2023-07-26 00:07:18 följande:
    Den enda som kan bidra till att förändra sitt liv till det bättre är en själv.
    Sluta lägga det ansvaret på andra.
    Och eftersom du vill inte att alla ska bidra lika mycket så ska du undvika att lägga ansvaret på andra människor 
  • Anonym (....)
    Anonym (Skild) skrev 2023-07-26 00:32:43 följande:
    Men ge dig! INGEN här vill att någon ska ha andra förutsättningar. Det är SAMMA som är förhoppningen. 
    Molly har aldrig sagt att hon vill att kvinnan ska ha andra förutsättningar och hon har väl för i helvete aldrig ens insinuerat att män ska ses som en dildo. 

Det är ju du som hittar på nåt vi inte säger för att ha något att protestera mot. Du skämmer ut dig! Dina låtsasargument är på en 5-åringsnivå. 
    Du hittar på saker i så fall också. 
    Jag skrev bara att kvinnor och män borde ha liknade förutsättningar. 
  • Anonym (....)

Ta ett exempel då på när någon annan som sa att sex och förhållande ska vara jämställt?! 
  • Anonym (....)
    Anonym (....) skrev 2023-07-26 09:25:48 följande:
    Ta ett exempel då på när någon annan som sa att sex och förhållande ska vara jämställt?! 
    Borträknat mig. 
  • Anonym (....)

"Det är ju du som hittar på nåt vi inte säger för att ha något att protestera mot." 

Då får du bevisa det först. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?