• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (SL)
    Anonym (....) skrev 2023-07-25 21:14:46 följande:
    "Jag skulle aldrig någonsin bli kär i någon som ser kvinnor som ansvariga för mäns ensamhet"

Men du blir kär i en man som ser männen som ansvariga för kvinnors ensamhet? 
    Vanligtvis hoppar jag över dina inlägg.
    Men detta var bara så dumt.

Nej min man ser inte män som ansvariga för kvinnors ensamhet.
    Däremot såg han sig ansvarig för SIN ensamhet och gjorde något åt saken.
    Och tack vare sin vackra personlighet, sina sunda värderingar och sitt mod är han inte längre ensam utan lever i ett jämställt förhållande med massa härligt sex.
  • Anonym (Skild)
    Anonym (....) skrev 2023-07-25 21:07:50 följande:
    Och för att jag ska få känna på hur det är att vara kvinna så måste jag även få fördelar som kvinnor har. 
    Vilka fördelar har kvinnan som du vill ha? Ge ett konkret exempel! Är det våra löner som lockar? Att kallas för bitterfitta lite i smyg av män ifall man har åsikter om något? Att som 50+ kallas klimakteriekärring om man påtalar något fel eller inte håller med om en åsikt? 
    Att vi ständigt bedöms efter utseende och storlek på bröst och rumpa? 

Säg mig, vilka fördelar har vi som du vill ha? 
  • Anonym (SL)
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-25 21:19:18 följande:
    Det är så kvinnor väljer partner. De väljer uppåt, inte neråt. 
    Ursäkta.
    På vilket sätt är att välja en man utifrån hans värderingar och personlighet att välja uppåt?
  • Anonym (Fol)
    Anonym (SL) skrev 2023-07-25 21:35:19 följande:
    Ursäkta.
    På vilket sätt är att välja en man utifrån hans värderingar och personlighet att välja uppåt?
    Kvinnor väljer oftast män som har högre status än den själva. Kan vara att de är starkare, bättre ekonomi, mer kultiverad, högre klass etc. Forskningen är glasklar på det området.
  • Anonym (Skild)
    Anonym (....) skrev 2023-07-25 21:21:29 följande:
    Då skulle de inte vilja samtidigt att kvinnor och män ska olika förutsättningar och möjligheter och att felet är på männen när kvinnor är ensamma. 
    Va? Ingen annan vill att män och kvinnor ska ha olika förutsättningar och möjligheter! 
    Du vill det. 
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Skild) skrev 2023-07-25 21:33:58 följande:
    Vilka fördelar har kvinnan som du vill ha? Ge ett konkret exempel! Är det våra löner som lockar? Att kallas för bitterfitta lite i smyg av män ifall man har åsikter om något? Att som 50+ kallas klimakteriekärring om man påtalar något fel eller inte håller med om en åsikt? 
    Att vi ständigt bedöms efter utseende och storlek på bröst och rumpa? 

Säg mig, vilka fördelar har vi som du vill ha? 
    En kvinna får vara svag. Det är den stora skillnaden. Därför det är en så usel lösning för män att inte bygga sig starka.
  • Anonym (....)
    Anonym (Skild) skrev 2023-07-25 21:37:48 följande:
    Va? Ingen annan vill att män och kvinnor ska ha olika förutsättningar och möjligheter! 
    Du vill det. 
    Varför säger ni då att jag vill att kvinnor ska ha olika förutsättningar och möjligheter när jag säger att det borde vara likadant för både könen?!

Ta ett exempel på ditt påstående!?
  • Anonym (Skild)
    Anonym (....) skrev 2023-07-25 21:44:22 följande:
    Varför säger ni då att jag vill att kvinnor ska ha olika förutsättningar och möjligheter när jag säger att det borde vara likadant för både könen?!

Ta ett exempel på ditt påstående!?
    Har du problem med att förstå skriven text? 
  • Anonym (SL)
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-25 21:37:32 följande:
    Kvinnor väljer oftast män som har högre status än den själva. Kan vara att de är starkare, bättre ekonomi, mer kultiverad, högre klass etc. Forskningen är glasklar på det området.
    Nu var ju dock det inlägget du svarade på ett svar utifrån mitt inlägg där jag beskriver hur jag väljer utifrån värderingar och att kvinnosyn är en viktig del i det.
    (...) svar om min man var i min mening en väldigt märklig tolkning av mitt inlägg och ditt allmäna svar om kvinnors val (helt stick i stäv kring vad jag faktiskt skrev) lika märkligt...
  • Anonym (Balansspelaren)
    StudierKemi skrev 2023-07-25 20:44:29 följande:

Kvinnor lever längre som singlar:

www.familjeliv.se/forum/thread/80397312-kvinnor-utan-man-och-barn-lyckligast-enligt-forskning

Jag var gift förut, men vi bråkade mycket och jag tvingade mig själv till att stanna och lösa allt ändå. Det var skittråkigt ju mer tiden gick, att vara gift. Han spanade in andra utomhus hela tiden. När många år väl hade gått och barnet blivit större så skiljde vi oss, och jag minns vilken LÄTTNAD och frihet det var. Kvinnor borde våga leva själva. Hoppas att de inte är rädda för ensamheten nu för tiden. Man borde skita i dejting totalt. Hoppas att ännu fler bryter upp sina förhållanden från män som spanar in andra, och så försöker inte kvinnorna igen med sånt. Det är mer givande att läsa böcker, träffa folk som man redan känner och gosa med husdjuren. Män är farliga dessutom, så skit i dem. Var försiktiga jämt, och minns att man lever längre ensam (ingen nöter på en)!

Ja, det är ju verkligen bara Incel-männen som sitter hemma och är bittra. Det skulle ju Aldrig en kvinna göra. 
    Yeah, right!
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?