• Pälsboll

BIM Augusti 2023

Hittade ingen tråd för Augusti så här kommer den! Håller alla tummar och tår för många plus! ❤️

8/8 - Pälsboll. Första barnet, 3e försöket

• Svar på tråden BIM Augusti 2023
  • Anonym (Anonym)

Vinter01. Med min son var jag låghormonare, gick BIM +11 innan jag fick ett positivt gravtest. 

• Fruffe
    Anonym (Anonym) skrev 2023-08-07 09:24:06 följande:

Min monitor säger fortfarande "hög" trots att jag igår hade flera symptom och idag har tempen gått upp till 37.2. Testen ser ganska otydliga ur. Men har det hänt någon annan,  har clearblues advanced fertilitetsmonitor.  

Längst upp gårdagens, mitten från 5 i morse och längst ner nu från 9. ...

Använder också deras fertilitetsmonitor. Min är också väldigt wierd. har Också fortfarande hög, hade dock mjuk tapp igår och massa ÄL känningar? man blir ju lite galen? detta är mina test senaste dagarna: 

lördag:

SSöndag: 

idag: 

• Vinter01

Anonym: är det möjligt att det är olika per graviditet tro? Jag har varit gravid tre gånger tidigare och de två senaste som jag minns testade jag positivt tidigt (tror innan Bim)

• Anonym (Anonym)

Fruffe : har du använt din tidigare månader eller är detta första månaden? 

Vinter01: jag har varit gravid 8 ggr och endast med sonen var det så. 

• Horisonten
    Syskonförsök skrev 2023-08-07 07:43:42 följande:

Alltså, inget är inbillning utan allt kan vara pms symtom, det var det jag menade med skengravid. De är önskan som ibland ger mer pms än normalt eller att en bara känner efter mer och tror de betyder graviditet. men hoppas på ett plus. Men vore det du känner faktiskt symtom så borde du sett det på stickan, så troligtvis är det att du bara känner av alla hormoner som är i denna fas och inte just hcg än. 

Kanske men mår fortfarande illa ömma bröst och svullen. Men får se. Just nu börjar jag fundera på om jag testat för tidigt. För appen sa ju bim på söndag och även när jag la in mina äl test men ändra ju eftersom jag trodde äl var fredag och då blev bim på lördag. Men kanske bara är äl+9 idag och bim-6. Kanske skulle räkna den längre som appen sa från början eftersom jag inte vet hur långa cyklar jag har just nu. Har ju bara haft en riktig sen spiralen togs ut. Känns som jag gjorde med dottern för 10 år sen. Så förstår inte varför eller hur jag kan må eller känna så starkt och de inte är något. Sambon tycker också de är konstigt för är så mycket och han märker ju på mig och hur känslig jag är men bara vänta och se om mensen kommer. Borde de synts även om de är tidigt?
  • Horisonten
    Anonym (Anonym) skrev 2023-08-07 08:57:01 följande:

Horisonten: kan vara för tidigt. Jag tror också på is i magen. Vänta några dagar ❤️

Kanske jag har ju räknat på lite kortare cykeln än appen sa först. Så kanske bara är äl+9 idag och bim-6 så skall vänta minst 2 dagar. Försöka. Då är jag isåfall ca äl+11 och bim-4. Annars bara vänta på mensen. 
  • Macbookpro

Bim om 6 dagar idag. önskar ett barn så oerhört mycket denna gång. men jag har tyvärr inte känt minsta symtom denna cykel.. sorgen och Hopplösheten har redan börjat infinna sig.

Ska iväg på tjejresa om 3 dagar och kommer ta ett tidigt test den 9e och 10e. Hoppas på en vit resa för min del. om inte så kommer jag ha kul saker att sysselsätta mig med  alla fall! 

• Bär

Sa att jag inte skulle testa förrän på onsdag då jag är ÄL+12 eftersom jag inte brukar plussa tidigare, inte ens med dom tidiga testen.
    Men så kom mitt ultratidiga test från Clearblue och  jag kunde inte låta bli och det var såklart negativt.. Tyckte jag inbillade mig ett suuuupersvagt streck, men det går inte ens att fånga med kameran, så tror verkligen inte att det är något.. 

Man är så dum som gör såhär mot sig själv! Jag hade bara beställt ett tidigt test med, så nu får jag vänta till närmare bim och ta vanliga test istället..  

• Bär
    Horisonten skrev 2023-08-06 19:59:02 följande:

Sambon tycker jag skall ta digitalt imorgon. Jag känner mig bara så dum?🥲🥲

Har exakt samma känsla 😔😔
  • GuldKvinnan

Hej! Måste bara få bolla... jag fick mens precis som beräknat den 26/7 men symtom som ömma bröst (dock inte alls lika ömma som innan mens), känningar i höger äggstock (till en början kraftiga känningar men sedan har det minskat), illamående som kommer och går och känningar i livmodern till och från. Så som jag brukar känna innan mens har alltså fortsatt efter mens, vilket jag aldrig varit om förut. Läge att testa mig trots att jag fick mens? Någon som varit med om samma och var ni isåfall gravida eller inte? :)

Svar på tråden BIM Augusti 2023