• Pälsboll

BIM Augusti 2023

Hittade ingen tråd för Augusti så här kommer den! Håller alla tummar och tår för många plus! ❤️

8/8 - Pälsboll. Första barnet, 3e försöket

• Svar på tråden BIM Augusti 2023
  • Alvedon83
    Bär skrev 2023-08-07 16:10:20 följande:

Jag känner mig så negativ just nu. Känns som jag aldrig kommer bli gravid igen. 
    Sörjer så innerligt den lille vi förlorade i vecka 14 i maj.. Blir stressad typ över att jag inte redan är gravid. Är så rädd att vi tillslut kommer passera BF på den vi förlorade och så kommer jag kanske inte ens vara gravid igen. Förstår någon hur jag menar?
    Skulle vara i veckan 26 nu egentligen..  😔

Förstår, fick missfall i februari, skulle haft bf i oktober😓 det som gör det mer jobbigt när oktober närmar sig är att två bekanta har bf då och går nu med sina stora fina magar😓
  • Bär
    Anonym (Lina) skrev 2023-08-07 17:06:35 följande:

Jag förstår 😔 ❤️

Gör det någonting att det blir lite större åldersskillnad mellan barnen? Jag tänker att längre isär också har sina fördelar. Sen får du tänka att det bara är några månader mellan om du skulle fått i november och början av sommaren. Håller alla tummar att du blir gravid snart och att ni får er efterlängtade 3a ❤️

Jag har alltid drömt om 3 barn med nära ålder till varandra. Jag är rädd att 3:an blir lite ensam när syskonen är flera år äldre och liksom har sina egna kompisar. Om vi säger att jag blir gravid och får innan nästa sommar, då kommer det vara nästan 6 år mellan 3:an och 2:an och nästan 8 år mellan 3:an och 1:an.. 

Jag förstår att det kan bli bra ändå, men det var aldrig riktigt min plan.. :/
  • Bär
    Alvedon83 skrev 2023-08-07 17:16:50 följande:
    Förstår, fick missfall i februari, skulle haft bf i oktober😓 det som gör det mer jobbigt när oktober närmar sig är att två bekanta har bf då och går nu med sina stora fina magar😓
    Åh, beklagar.. 
    Vi känner också ett par stycken som får i november och träffade ena igår och hon hade sån fin mage och den lilla sparkade för fullt i magen.. Bröt ihop på kvällen när jag var ensam 😔
  • Kawa81
    Sanlin90 skrev 2023-08-07 16:32:10 följande:

Kawa precis! Jag har pmds så jag va så förvånad över att jag inte var på skithumör och gapa, skrek, va arg och hade ångest men det kom senare Dubbelt upp istället!

Du har så rätt så 🤭😂, det förändras senare definitivt 🤣, både me min första å nu med andra (v19 imorrn) har humöret slagit till ungefär i samma tidsperiod..
    Kan bli så fruktansvärt arg explosivt att t.om sonen min (15 år) reagerat å bara "mamma ditt humör har förändrats mot hur du brukar vara så nu märks det att du är gravid" 🙈
  • cutepenguin
    Bär skrev 2023-08-07 17:20:01 följande:
    Jag har alltid drömt om 3 barn med nära ålder till varandra. Jag är rädd att 3:an blir lite ensam när syskonen är flera år äldre och liksom har sina egna kompisar. Om vi säger att jag blir gravid och får innan nästa sommar, då kommer det vara nästan 6 år mellan 3:an och 2:an och nästan 8 år mellan 3:an och 1:an.. 

Jag förstår att det kan bli bra ändå, men det var aldrig riktigt min plan.. :/

Okej, jag förstår dig. ❤️ 

• Sanlin90
    Tungan ute
    Kawa81 skrev 2023-08-07 17:30:08 följande:
    Du har så rätt så 🤭😂, det förändras senare definitivt 🤣, både me min första å nu med andra (v19 imorrn) har humöret slagit till ungefär i samma tidsperiod..
    Kan bli så fruktansvärt arg explosivt att t.om sonen min (15 år) reagerat å bara "mamma ditt humör har förändrats mot hur du brukar vara så nu märks det att du är gravid" 🙈

Haha! Ja jag blir ju arg av min pmds så jag inte kan kontrollera mig men jag vet fortfarande vad jag gör om än att impulsförmpgan inte existerar men när jag va gravid svartna det verkligen för ögonen jag komplett tappa det, frågade sambon en dag när jag va gravid varför handtaget på stekpannan va lös hans svar va att jag va nära att ladda den i huvudet på honom men smällde den i bänken så hårt stt handtaget blev löst istället, då skämdes jag, hade och har inte ett minne av att det inträffade. 

En gång blev jag så arg på honom med att jag lufte ut honom utanför dörren, stängde och låste 

• Kawa81
    Sanlin90 skrev 2023-08-07 17:38:39 följande:
    // Tungan ute

Haha! Ja jag blir ju arg av min pmds så jag inte kan kontrollera mig men jag vet fortfarande vad jag gör om än att impulsförmpgan inte existerar men när jag va gravid svartna det verkligen för ögonen jag komplett tappa det, frågade sambon en dag när jag va gravid varför handtaget på stekpannan va lös hans svar va att jag va nära att ladda den i huvudet på honom men smällde den i bänken så hårt stt handtaget blev löst istället, då skämdes jag, hade och har inte ett minne av att det inträffade. 

En gång blev jag så arg på honom med att jag lufte ut honom utanför dörren, stängde och låste 

🤣🤣🤣 jävlar vilket humör.. strongt å kunna lyfta ut honom å låsa dörren.. 😂😂😂
    Jag känner med dig, impulskontrollen kan va på bristningsgränsen eller t.om obefintlig..
    Gjort likadant beträffande stekjärnet men hann hindra mig i sista sekunden å drämde det förbi honom me full kraft ner i golvet så det böjde sig som en tacobåt.. då blev jag lite rädd för mig själv..
    En gång när jag va gravid me sonen, tror jag va i femte månaden då, jag å sambon blev oense om nåt minns ente vad 🙈 blev jag såååå arg å sambon vägrade låta mig lämna lägenheten genom å ställa sig framför ytterdörren å försökte tala lugnt till mig, for jag istället ut på balkongen (2:a vån) å va halvvägs över räcket för å hoppa när han drog in mig igen.. 
    Det fick mig å tänka till ordentligt.. 

Har du märkt av om din pms/pmds blivit värre efter första barnet?, hade själv obefintligt med pms ifrån början (vass i humöret till naturen antar jag) men efter sonen blev det hästlängders skillnad å det tog mig flera år i inse sambandet.. 
  • Liljan84

Här är en till som försöker att bli gravid med andra barnet. Jag är 39 år och min dotter har hunnit bli 15 år. Försökt få barn ca 7 månader nu med min nya partner men än så länge har de inte tagit sig vad jag vet. Framåt helgen/början av nästa vecka har jag troligtvis BIM. Tog aldrig ägglossningstest denna månaden, då jag upplever att det stressar mig ännu mera. Idag känner jag mig skum, gråtmild utöver de vanliga,  lätt mensvärk, yr, högre puls o lätt illamående ibland. Kan de tagit sig denna gången. Hoppas verkligen. Vill så gärna ha ett plus snart. Man blir både lite stressad och ledsen varje gång man inser att de inte gick denna månaden heller..

• Syskonförsök

Exakt samma för mig på båda punkter! Jag har haft sjuk ägglossningssmärta en vecka nu men ingen ägglossning än! Tror de är inotisolen! 

Sanlin90 skrev 2023-08-07 15:34:53 följande:

Vi försökte i 8-9 mån med dottern jag hade sjuuuka symtom varje månad med humörsvägningar, jätteömma bröst, molvärk, illamående, kissa ofta ja allt men? den månaden kag blev gravid hade jag inte ett enda symtom jag fick ont i brösten i v 8 hade vi inte aktivt försökt hade jag missat det, jag minns inte hur långt innan bim jag va men jag bara tog ett test en kväll och hoppade in i duschen när jag kom ut va det svagt positivt. 

Hur långt innan ägglossning kan man börja känna av äggstocken? Kan man känna att äggblåsorna börjar växa typ? Har ont i högersidan främst lite redan men inga älflytningar och är bara på cd5. 

• Horisonten

En helt annan fråga men ni kanske vet kan hjälpa ändå. 

jag har ont då de drar och typ oklar ner över blygdbenet och underlivet och så. Och även från ljumskarna. Någon som vet något bra sätt och lindra den värken och behaga känslan?? Någon som känner igen sig?

Svar på tråden BIM Augusti 2023