Inlägg från: GuldKvinnan |Visa alla inlägg
  • GuldKvinnan

BIM Augusti 2023

Hej! Måste bara få bolla... jag fick mens precis som beräknat den 26/7 men symtom som ömma bröst (dock inte alls lika ömma som innan mens), känningar i höger äggstock (till en början kraftiga känningar men sedan har det minskat), illamående som kommer och går och känningar i livmodern till och från. Så som jag brukar känna innan mens har alltså fortsatt efter mens, vilket jag aldrig varit om förut. Läge att testa mig trots att jag fick mens? Någon som varit med om samma och var ni isåfall gravida eller inte? :)

• GuldKvinnan
    Syskonförsök skrev 2023-08-07 12:29:39 följande:

Testa. vissa har mens som vanligt speciellt första tre månaderna. Så har du symtom och kanske hög temp om du tempar skulle jag testat. 

Testat nu... självklart negativt :( Det känns så hopplöst detta... och hur kroppen kan lura en varje månad. Tycker att jag får värre och värre (tydligare och tydligare) symtom varje månad men ändå är det aldrig något. Har ÄL nu igen så det är bara att gosa på helt enkelt.... 
  • GuldKvinnan
    Syskonförsök skrev 2023-08-09 18:58:04 följande:

Nu är nog lista såååå sjukt långt bort men är det någon annan med bim runt 22 augusti?🥰 

21 augusti här! :)
  • GuldKvinnan
    Syskonförsök skrev 2023-08-09 20:43:12 följande:

Oh det var nära! När planerar du att testa eller ser du om mensen dyker upp?

Jag har slutat att testa innan BIM, så jag väntar :) Du då?
  • GuldKvinnan
    Anonym (T) skrev 2023-08-09 21:16:20 följande:
    Eftersom tappen blir lägre efter ÄL och mot mens kan det ju iofs bara ett bra tillfälle att börja 🙂 då märker man om den "försvinner" 
    Bra idé. Jag har faktiskt aldrig testat men ska ta och göra det nu! :)
  • GuldKvinnan

Tycker mig också se något svagt men jag själv har haft spökstreck som ser ut sådär så vågar varken säga bu eller bä, du får testa snart igen. Lycka till Hjärta

• GuldKvinnan
    Anonym (Lo) skrev 2023-08-14 16:53:06 följande:
    Jag tror att jag har plussat. Men känner mig osäker ändå. Blått streck som började synas vid 3 minuter sedan syntes tydligt vid 4 minuter och blev bar tydligare. Är de spök eller plussat?
    Ser ut som ett typiskt spökstreck skulle jag säga men jag håller tummarna för att jag har fel :) LYCKA TILL!! 
  • GuldKvinnan
    Anonym (Lina) skrev 2023-08-15 10:43:06 följande:

Angående ömma bröst.

Jag brukar normalt sätt ha ömma bröst från ÄL fram till mens, men månaden jag var gravid hade jag enbart ömma bröst ÄL och tre dagar därefter. Den här månaden har det blivit samma sak.. Kan detta vara ett tecken på graviditet? Eller är det bara en slump att det blir såhär? Vet ju inte om jag är gravid än, är bara på ÄL+4 men brukar verkligen ALLTID ha ont från ÄL tills jag får mensen annars. Får ju upp hoppet här? för att det är lika som sist jag var gravid.. 😂

Både ja och nej - eftersom du haft så förut så JA - men jag har också alltid ont i brösten men har haft någon månad när jag inte kände något alls och var ändå inte gravid :( Men spännande, håller verkligen tummarna för dig!! :)
  • GuldKvinnan

Har BIM på måndag och än har jag inte fått ont i brösten som jag alltid har en vecka innan annars, man kan ju alltid hoppas att det är ett tecken (har läst flera som haft så i alla fall) Skäms

• GuldKvinnan
    Jennjenn91 skrev 2023-08-17 09:33:21 följande:

Äl+5 idag och jag sitter hä och lipar när Jessie i Toy story 2 sjunger ?När någon tyckte om mig?.vågar man hoppas att det är ett första symtom? Eller har jag blivit blödig på äldre dar? Haha

Hihi jag har också varit onormalt blödig det sista halvåret och alltid tänkt att det kanske är något... men icke ^^ Men hoppas ändå för din skull ;)
  • GuldKvinnan

Ska på kräftskiva ikväll så tog ett digitalt testa tidigt imorse (BIM -2) men det var negativt. Skit också :(

Svar på tråden BIM Augusti 2023