Inlägg från: Horisonten |Visa alla inlägg
  • Horisonten

BIM Augusti 2023

Vi lyckades inte få myst till det igår efter fix och kräftskiva vilket jag hade öppna känn och misstänkte att de inte skulle bli. Så vart lite besviken. Så rädd att vi inte lyckades?se om de blir nu på morgonen innan mer fix och bröllop men osäker. Så lite nere idag?🥲

• Horisonten
    Anonym (Nidje) skrev 2023-07-29 08:30:48 följande:

Ägglossning + 10 Skäms

Stort Grattis 🥰
  • Horisonten

Stort grattis till plusset 🥰

här väntar vi in nu bort inte när jag skall räkna äl utfrågning mina test. Vilken dag hade ni räknat. Först räknade ju appen fredag och sen när jag fick starkare räknade den igår. Men hade ju svagare vid 17 tiden i fredags. Så när skall jag räkna eller skall jag bara räkna ifrån bim?? 

funderar på när man kan våga sig på och testa utan att riskera och testa för tidigt och bli besviken. Först sa ju appen att jag har äl 12/8 sen nu ändrat till 13/8. Vad tycker ni hjälp av n förvurrad kvinna haha🤣

• Horisonten

Någon här som använt testa innan?? Aldrig gjort och funderar lite på hur tidigt man kan testa med dem. För hittar ingen info. 

• Horisonten

Men hade ju tidigast positivt torsdag vid lunch men ännu mer fredag vid lunch. Sen svagare. Räknar äl på lördag då. Så äl+1 och bim-14 idag. Känns troligt. Hade ni vågar testa på äl+10 då är de bim-4 eller skall man ta äl+11 och bim-3 som tidigast?? Hur hade ni gjort. Vill verkligen försöka hålla mig hyfsat ändå 

• Horisonten
    Anonym (T) skrev 2023-07-30 15:06:19 följande:
    Jag plussade med det testet väldigt, väldigt svagt på ÄL+10 i min första graviditet. Så svagt att jag trodde det var ett spökstreck. Dagen efter fick jag plus på ett vanligt CB digitalt (ej veckoindikator).
    Okej tack för att du svarade. Då kanske man kan testa med sådant och ev CB testa tidigt digitalt på äl + 10
  • Horisonten
    condii skrev 2023-07-30 17:22:48 följande:
    Grattis till er som fått pluss! 😊 

Så tydligen missade jag min ägglossning sist då den enligt NC var på CD 15(!) Har aldrig haft ägglossning så tidigt så började sexa för sent för att det skulle bli något.

Nu har jag haft min mens och funderar på hur jag ska tänka kring tester och ÄL denna cykel. Enligt natural cycles ska jag ha ÄL runt cykeldag 20, men med tanke på hur oregelbunden min cykel är känns det för riskabelt att lita på det. Har haft ÄL mellan cykeldag 15 och 25 hittills. 

Hur skulle ni göra i mitt fall? Jag tänkte använda både clearblue ÄL-tester och vanliga gröna stickor. När borde jag börja testa med vad och när ska vi börja ha sex och hur regelbundet för att inte riskera att missa igen? 

jag hade nog börjat och testa från dag 12 för att vara säker på att inte missa och framåt. Om du nu har så pass många test att du kan de. Annat ha sex varannan eller var 3 dag under hela cykeln och strunta i tester. 
  • Horisonten
    condii skrev 2023-07-30 18:47:03 följande:

Tack! Ja det blir nog åtminstone varannan dag från nu och varje dag när det verkar som att ÄL är på gång. :) Ska lyssna mer på min kropp denna gång. Såhär i efterhand har jag insett att jag nog kände att ägglossningen var på gång sist men litade inte på den känslan då det var så tidigt i cykeln. 

Jag slösade 10 CB-tester senast och sa till mig själv efteråt att inte använda de igen men nu har jag ändå köpt nya. ???? 

Jag förstår. Man vill ju vara säker och göra allt man kan för att lyckas för man vill så så gärna att de skall lyckas. Även om man gör allt så har man ju ingen makt och kontroll. De som är de värsta tycker jag. Men hoppas detta är eran tur nu☺️

Jag skall hantera de värsta nu den där 2 veckors tiden efter äl. Men har semester med sambon så hoppas att vi kan sysselsätta oss under tiden. Skall försöka hålla mig minst till 8 augusti men helst 9 om jag kan. Men vet ju hur svårt de är🙈🤣
  • Horisonten
    condii skrev 2023-07-30 19:00:13 följande:

Åh, känner verkligen med dig! Ni får planera in mycket skoj och aktivitet så går tiden snabbare, men samtidigt viktigt att försöka njuta av nuet (och semester) också ☺️ Håller tummarna för er! 

Ja men precis. De försöker vinsch behöver då vi har haft mycket annat runt oss speciellt denna veckans behöver vi en vecka med lugn. För tänker att jag börjar testa om 1,5 vecka. Haha tack de samma
  • Horisonten
    Malmötjej skrev 2023-07-30 19:03:46 följande:
    Jag har hängt i dessa bim-trådarna ett par månader och fick äntligen ett plus den 13:e juli.

Nu har det värsta hänt. Vi fick missfall igår kväll (6+4). Ingen aning om det var en missed abortion eller om det faktiskt hände igår. Massa blod och klumpar. Inte varit hos gyn än men det var så pass mycket blod att det inte finns några tvivel om att det var ett missfall. 
    Mina symptom försvann tidigt i vecka 6, men har förstått att de kan komma och gå. 
    Vi har sörjt hela dagen nu och ska försöka samla ihop oss för att orka med vardagen nästa vecka. 
    Jag har läst på olika ställen att det kan vara lättare att bli gravid direkt efter ett missfall. Har ni några erfarenheter? Jag behöver hopp. 
    Beklagar verkligen och skickar en stor styrkekram  Själv varit med om 2 missfall. I vecka 9+3 och vecka 6+3. Efter varje missfall hade jag en mens i mellan För att låta kroppen vila lite och läka och säker på vilken första Lenadagen blev och allt var ute mm. Men fick missfall och sen gravid igen. Fick mitt andra missfall sen gravid igen som var min dotter som är 10 år. Önskar dig all lycka till och var rädd om dig❤️
Svar på tråden BIM Augusti 2023