-
Känner mig mest så helvetes dum som trodde. Borde förstått för länge sen. Men vet inte om jag skall lägga allt på is och vänta tills jag gått ner lite för att optimera chanserna.Alvedon83 skrev 2023-08-10 06:59:30 följande:Beklagar 😓
-
förstår vad du menar. Jag har också blivit gravid på 1-2 försöket med mina 3 andra barn men var också under 30 med dem. Också 34 nu och väger mer och även ny partner då har ju ingen aning.Bär skrev 2023-08-10 07:30:37 följande:Här var det också negativt. Tog ett digitalt testa tidigt.. Och kom en liten blodstrimma när jag torkade mig, vilket jag alltid får ett par dagar innan mens. Så då var det kört denna månad med..
Jag är så ledsen just nu.. Jag har dumt nog varit inställd på att det här skulle gå fort. Med dom 2 tidigare barnen blev jag gravid direkt och med 3:e som blev ett MF blev till på 2:a försöket.
Nu får vi påbörja försök nr 4.. Jag vet att det inte är länge men för mig är det så. Vi började ju liksom i januari med ett försöka bli gravid och tack vare att jag hann gå så långt i förra graviditeten innan MF så känns det hopplöst..
Jag har också gått upp i vikt jämfört med mär jag blev gravid med dom 2 första.. Men vad överviktig då med och blev gravid utan problem.. Men är äldre nu med, 34 år, så kanske spelar roll med.. Var ju under 30 när jag fick mina 2 första barn.. -
Jag förstår. Är ju så lätt och säga innan men sen när man står där är de värre. Sjukt jobbigt.Bär skrev 2023-08-10 07:47:08 följande:Jag sa till mig själv hela tiden att jag inte skulle ta det förgivet att bli gravid fort, men när vi lyckades bli gravid redan i februari på 2:a försöket så var jag dum och trodde det skulle gå fort efter MF med.. Men här är vi, fortfarande inget plus.. 😔
-
Alltså om ni skulle räkna snitt på min cykel ungefär hur hade ni gjort då. Försöker få lite grepp. 7 veckor sen jag tog ut spiralen. Fick då en blödning dagen efter som varade i 4 dagar. Sen fick jag mens efter 25 dagar. Denna gången utgår appen från 28 dagar cykel. Vilket jag tror kan stämma att mensen lär komma runt fredag- måndag. Men nästa månad räknar appen på äl dag 37 och cykel på 50 dagar!! Känns som väldigt hopp. Fick ändå mensen någorlunda som tänkt första riktiga som jag hade senast. Tänker fördelen med en mens till är att kroppen hinner mer komma i balans och få ur hormonerna från spiralen men även jag hinner ta sista tabletten nästa vecka av mina antidepressiva som jag minskat ner. Inte nog med att min sambo säljer sin bostad och flyttar som varor stress och vi letar nytt gemensamt och försöker bli gravida. Så har jag slutat med min medicin och koffein och alkohol och så. Samt jobb och mycket inför hösten. Så kroppen är upp och ner känns de som. Nja. Man ta semester igen. Hade behövt 4 veckor till. Haha
-
Jo troligtvis lördag eller söndag. Men borde inte de tidiga testet visar något idag isåfall om de hade varit något. Ändå använt tidiga test som är känsligare.Fruffe skrev 2023-08-10 14:02:20 följande:Men va inte din bim lördag/ söndag? Isf finns det ju fortfarande hopp. Jag plussade inte förrän bim med dottern. Tog test varje dag. Sen kom plusset på bim. Håller tummarna!!
-
jaha okej ja inväntar och ser om mensen kommer i helgen nu. Är väldigt inställd just nu på att de kommer och nya tag nästa månad.Fruffe skrev 2023-08-10 17:02:38 följande:Jag testade också med tidiga tester men som sagt, inget plus förrän på bim ❤️
-
Då får vi se om de kommer någon mens idag. Hat enligt appen bim på söndag. Men har haft molande värk och dragit ju. Se om de kommer tecken på den annars så tar jag nog ett test Imorgon eller bör jag vänta till söndag? Hur hade ni bort eller tänkt eller väntar hela helgen?
-
Då verkar mensen kommit. Inte så mycket än men fick en del på pappret och mensvärk men då har jag ändå svar. Försöker se de positiva i att få en till riktig cykel efter spiralen och kunna utgå mer ifrån. Samt hinner sluta helt med mina antidepressiva inför nästa försök och kanske mindre stress med flytt och försäljning. Men hade ni räknat som dag ett på ny cykel idag eller först sätt så mensen kommer igång helt??
Så blir några som för följas åt i september tråd antar jag 🥰Men hänger gärna kvar för och se hur det går för er andra här inne och håller tummarna. ❤️ -
Förra mensen var 25 dagar och denna 26 dagar är de för kort cykel?? Då har jag fått positiva äl test på CD 10 första och andra på CD 12 och 13 är de normalt och okej eller behöver jag kolla upp det eller oroa mig?
-
Anonym (T) skrev 2023-08-11 11:43:17 följande:Trist ❤️
Första dagen med färskt, rött blod säger BM. Så om det inte kommer igång mer idag räknas det som spottings och inte CD1.Okej tack så mycket ☺️får väl se under dagen.
de är trist men ställt in mig På de. Bara tråkigt att den kom nu när jag och sambon skall på egen weekend i helgen men men
-
Så kan de vara men brukar ligga mellan 26-28 dagar ca när jag kollar år tillbaka så kanske ligger någorlunda ätt ändå. Bara vänta och se. Hört något om att de behövs ju 2-3 månader innan den är helt 100. Men samtidigt innehöll den spiralen jag hade så lite hormon att kroppen skulle vara tillbaka ganska fort men är ju individuellt. Men än så länge har ju mensen ändå kommit ca när den skall plus/minus någon dag egentligen så det känns ändå bra.Anonym (T) skrev 2023-08-11 11:48:04 följande:Det är inte för kort, så länge inte lutealfasen är för kort i cykeln. Jag har en regelbunden, stark cykel på 24-26 dgar med ÄL CD12-14 och 12 dagsrs lutealfas.
Med det sagt är det fortfarande ganska nära inpå preventivmedelsavslut för dig så den kan fortfarande justeras i nästa cykel få den kanske fortfarande försöker hitta tillbaka till sitt normala. -
Tack för du dela med dig🥰Anonym (Anonym) skrev 2023-08-11 11:53:26 följande:
Horisonten : jag har en regelbunden cykel på 23 dagar. Så 26 dagar är bra.
-
Jag tycker mig se något svagt. Håller tummarna ❤️Anonym (Syskon) skrev 2023-08-12 16:09:47 följande:Bra fråga. Tog ett CB plus är på äl+12 bilden är tagen efter 4 minuter.