Inlägg från: Horisonten |Visa alla inlägg
  • Horisonten

BIM Augusti 2023

Kan ägglossningstest påverkas om man druckit innan man tar det?? För satt och drack kaffe med sambon och en vän och tog sen ett äl test nu för jag ändå var så kissignödig men kanske Max en timme sen jag kanske drack kaffe och tycker de är svagare idag än igår. Bör jag ta ett nytt om en stund?? 

för små. Öm/lätt värk i magen och enligt appen 5 dagar kvar till äl. Första testet är ifrån förr går andra igår och sista bilden på testet jag tog nyss idag 

• Horisonten
    Anonym (T) skrev 2023-07-25 08:15:58 följande:
    Ja, du ska enligt instruktionerna inte ha kissat på 4h innan du tar testet, och LH mäts bäst mellan 10 och 20 på dagen (förutom Clearblus digitala ÄL-test som tas på morgonen).
    Okej tack snälla. Visste inte detta. Då skall jag ta och hålla mig 4 timmar nu. Iallafall försöka 🤣drack stor kopp kaffe men var precis på toa så. Hihi. Cykeldag 10 idag så borde blir dags och kolla och förhoppningsvis se en liten ökning ändå. 
  • Horisonten

Försöker hålla mig för att kunna ta ett äl test snart 🤣är så kissignödig liksom och vi skall åka och äta lunch vid 12 och hade gärna velat veta innan. Tror ju de räcker med typ 2,5 timme nästan 3? Haha. 
    Är lite nojig då jag är på dag 10 idag och inte någon direkt ökning på testen varit svaga och jag förra månaden fick positivt test dag 10. Dock var de ju efter spiralen så vet ju inte om ägget släppte eller miljön var normal där nere för och ta emot ägget. Så kan ju varit obalans och bli lite senare denna gången. Men lite orolig blir jag. 

jag vet jag är löjlig. Förlåt. 😔

• Horisonten

Dagens test längs mer  Lite lite starkare kanske?har lätt ont i ryggen och lött mensvärk men ingen skillnad i sekret. men borde inte testen visa mer om äl närmar sig?? Blir ledsen och orolig?dag 10 i cykeln idag. 

• Horisonten
    Anonym (Nidje) skrev 2023-07-25 18:01:59 följande:
    Att ägglossningstesten är svaga behöver inte betyda att ägglossningen är sen! Jag brukar ha test som knappt syns dagarna före ägglossning. T.ex den här ägglossningen syntes knappt det andra strecket alls. På cykeldag 11 på morgonen hade jag som ditt nedersta, lite svagare. Testade igen vid 14.00 samma dag och då var det solklart positivt test. 
    Åh tack för ditt svar!! För blir orolig och nervös att inte få äl denna magen. Samtidigt som jag känner av smärta eller lätt så liksom men testet är svagt. 
  • Horisonten
    summer13 skrev 2023-07-25 19:51:58 följande:
    Jag kör bara på digitala test med glad gubbe, man blir tokig av att spekulera! Skrattande Då är det ett tydligt ja/nej, har passat mig bra även om de är lite dyrare. Har bara använt max tre per månad så de räcker ju ändra några cykler.
    Nästa gång får de nog bli digitalt för känns bättre om jag inte helt struntar i det istället med äl test. Bara använda de jag har för denna cykeln
  • Horisonten
    Sally101 skrev 2023-07-25 21:42:54 följande:
    Jag mådde så otroligt illa nu på morgonen och vi testade tillsammans, jag och sambon. Svagt plus på BabyPlan och min temp har varit en helt annan än i vanliga fall!

Jag har startat en BF April grupp för de som plussar, om man vill vara med {#emotions_dlg.flower}
    Åh vad fantastiskt!!! Stort Grattis!! Första positiva 🥰❤️
  • Horisonten

Dagens äl-test. Vad tror vi? Äl imorgon eller fredag?? Märkte också lite mer flygning som lite mer åt de klibbiga hållet men inte helt än. Bör jag testa ikväll eller kan jag vänta till imorgon?? 

• Horisonten
    Anonym (Lina) skrev 2023-07-26 13:44:15 följande:

Har du testat digitala ÄL-test? Tycker de är så mycket bättre och tydligare 😁👍🏼

Nej inte denna gången. Men testar mest för och se om jag har och läsa av kroppen. Försvar ändå sex ganska ofta. Typ minst varannan dag. 

mensen sista dag var 20 juli och vi har myst till det den 21/7 23/7 24/7 och idag 26/7 så borde täcka hyfsat än så länge. 

Svar på tråden BIM Augusti 2023